۱۹ فرودگاه میزبان اعزام ۸۵ هزار حاجی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر جمعه، ۲۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
۱۹ فرودگاه میزبان اعزام ۸۵ هزار حاجی

۸۵ هزار حاجی ایرانی از طریق ۱۹ فرودگاه به سفر خانه خدا خواهند رفت.

براساس آمار اعلام شده به تناسب تعداد جابجایی حجاج، به ترتیب فرودگاه‌های امام خمینی (ره) تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر و رشت حجاج را اعزام و پذیرش خواهند کرد.

استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز و مرکزی و نیز حجاج شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۷ زائر مدینه قبل و باقی مدینه بعد هستند و در کل عملیات اعزام آن‌ها ۳۴ روز طول خواهد کشید و همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و سعودی این عملیات را انجام خواهد داد.

۱۳ هزار و ۹۲ زائر از استان‌های خراسان رضوی و شمالی در طول ۲۳ روز و توسط شرکت هواپیمایی سعودی و از طریق فرودگاه مشهد اعزام می‌شوند، از این تعداد ۵ هزار و ۹۵۴ نفر مدینه قبل هستند.

فرودگاه اصفهان ۶ هزار و ۵۹۰ زائر را از استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری اعزام خواهد کرد که این اعزام ۱۲ روز طول خواهد کشید و هزار و ۹۹۶ نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اهواز حاجیان استان خوزستان ۴ هزار و ۲۹۹ نفر را در طول ۹ روز و توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر اعزام خواهد کرد.

۴ هزار و ۲۹۵ زائر از استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل از فرودگاه تبریز و از طریق شرکت هواپیمایی سعودی در طول ۷ روز به حج خواهند رفت.

شرکت ایران ایر ۴ هزار و ۲۱۲ زائر از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد را در طول ۸ روز از فرودگاه شیراز و ۴ هزار و ۱۹۷ زائر استان همدان و کردستان را از فرودگاه همدان اعزام خواهد کرد.

فرودگاه گرگان ۴ هزار و ۱۷ زائر را از استان گلستان توسط هواپیمایی سعودی پوشش خواهد داد، همچنین این شرکت هواپیمایی ۳ هزار و ۴۴۵ زائر استان مازندران را از فرودگاه ساری روانه حج خواهد کرد.

از فرودگاه کرمان ۳ هزار و ۴۴۵ زائر استان کرمان توسط ایران ایر به عربستان سعودی رفته و باز خواهند گشت.

فرودگاه ارومیه ۲ هزار و ۹۴۹ زائر استان آذربایجان غربی را توسط هواپیمایی سعودی اعزام خواهد کرد.

فرودگاه یزد میزبان جابجایی ۲ هزار و ۷۰۲ زائر از استان یزد توسط ایران ایر، فرودگاه بیرجند میزبان اعزام و پذیرش ۲ هزار و ۳۴۴ زائر استان خراسان جنوبی توسط ایران ایر و فرودگاه زاهدان نیز میزبان جابجایی ۲ هزار و ۶۴ زائر استان سیستان و بلوچستان توسط هواپیمایی سعودی هستند.

هزار و ۴۷۹ نفر از استان‌های کرمانشاه و ایلام از فرودگاه کرمانشاه به‌وسیله هواپیمای سعودی عازم سفر حج خواهند بود.

هزار و ۴۷۸ زائر از فرودگاه زنجان، ۹۱۳ زائر از فرودگاه بندرعباس، ۹۰۹ نفر زائر از فرودگاه بوشهر و ۴۹۳ زائر از فرودگاه رشت برای سفر حج عازم عربستان می‌شوند.

در طول ماه شهریور عملیات بازگشت حجاج انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه