ادامه داشتن بارندگی در مناطق گوناگون کشور تا روز دوشنبه

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
ادامه داشتن بارندگی در مناطق گوناگون کشور تا روز دوشنبه

به گفته سازمان هواشناسی کشور بارندگی‌ها ادامه دارد، اما به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور روز شنبه درباره وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور طی چند روز آینده گفت:

امروز رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد موقت در بخش‌‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب، شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز از جمله تهران، البرز، قزوین و سمنان، استان مازندران و برخی از نقاط شمال شرق به ویژه استان گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد:

همچنین امروز بیشینه بارش‌ها و رگبار باران را در غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق لرستان، جنوب همدان، شرق کرمانشاه، ارتفاعات البرز، شرق مازندران و شمال سمنان انتظار داریم.

وی با اشاره به ابری شدن و باراش باران، امروز صبح در شیراز، کهگیلویه، لرستان و نوار غربی کشور افزود:

فردا (یکشنبه) نیز تداوم بارندگی‌ها البته با شدت کمتر در استان‌های غربی، جنوب، مرکز، شمال شرق، جنوب شرق، شرق، شمال شرق استان تهران و غرب استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور  خاطرنشان کرد:

روز دوشنبه بارش‌ها کمی ضعیف‌تر و بیشتر به استان‌های شمال غرب کشور مانند آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، قسمت‌هایی از مرکز کشور مانند استان‌های یزد، فارس، اصفهان و شرق، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و جنوب شرق مانند استان‌های خراسان جنوبی و ارتفاعات البرز محدود می‌شود.

وی میناب را  با بیشینه دمای ۴۰ درجه گرم‌ترین منطقه کشور اعلام کرد و یادآور شد:

پس از میناب، راسک و رودان با ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق کشور در روز گذشته (جمعه) بودند.

او بیان کرد:

روز گذشته، روز گرمی برای بیشتر مناطق کشور بود و به طورکلی استان‌های هرمزگان و خوزستان گرم‌ترین مناطق کشور بودند.

وی عنوان کرد:

سردترین مناطق کشور نیز امروز صبح به ترتیب چالدران و میر در استان اردبیل با منفی ۲ درجه و سراب با منفی یک درجه زیرصفر بودند.

حقیقت در رابطه با وضعیت دمای تهران تصریح کرد:

انتظار داریم امروز و فردا در برخی از ساعات رگبار باران در پایتخت داشته باشیم و رگبار باران در ایستگاه فرودگاه مهرآباد به یک میلی‌متر برسد.

وی گفت:

کمینه دمای امروز تهران به ۱۶ رسید، امروز و فردا بیشینه دما در پایتخت به ۲۴ می‌رسد و روز دوشنبه پایتخت‌نشینان دمای ۲۶ درجه بالای صفر را تجربه می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه