سنت های عجیب در جهان که شما را شگفت زده خواهد کرد

شیرین فرزان‌کیا
شیرین فرزان‌کیا شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
سنت های عجیب در جهان که شما را شگفت زده خواهد کرد

سنتهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارد که به صورت‌های گوناگون به اجرا در میآیند. این سنتها توسط خود مردم ایجاد می‌شوند و بخش مهمی از زندگی آنان را تشکیل میدهند.

پرتاب موشک‌های خانگی به کوهستان‌ها برای دعوت از شروع فصل بارندگی، دختری که با صرف چایی با پدر سالخورده خود در یک بعدازظهر سعی در زنده نگه‌داشتن خاطرات او می‌کند. صدها هزار نفر برج‌هایی را به بلندی چندین طبقه می‌سازند؛ اگرچه سنت‌ها اشکال مختلفی دارند، شخصی یا عمومی، مقدس یا غیر مقدس، غم‌انگیز یا شاد، اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که آیین‌ها و سنت‌های معنادار به‌صورت غریزی و جهانی ایجاد می‌شوند. سایمون برونر در کتاب توصیف سنت‌ها: رفتار مردم در فرهنگ مدرن، می‌نویسد: «مردم هر روز در مراسمی که خودشان به‌عنوان سنت ایجاد کرده‌اند، شرکت می‌کنند. سنت‌ها فرهنگ‌ها را پرورش می‌دهند... سنت‌ها به جای آنکه بیانگر گذشته باشند، گذشته و حال را به خوبی به یکدیگر متصل می‌کنند».

اعضای انجمن عکاسی «Your Shot» نشنال جئوگرافیک، زندگی خود و زندگی دیگران را بررسی کردند تا عکس های فوق‌العاده‌ای را به‌عنوان بخشی از «سنت‌های موجود در سراسر جهان» ترسیم کنند. تصاویر بیشتری را در این باره مشاهده کنید و برای به اشتراک‌گذاری عکس‌های خود به انجمن جهانی Your Shot ملحق شوید.

اسپانیا

سنت منحصر به فرد اسپانیا

در هر تابستان، هزاران نفر برای برگزاری جشن گلریزان یا زیارت «Rocío»  سوار بر اسب یا پیاده به جنوب اسپانیا سفر می‌کنند.

رومانی

سنت  منحصربه فرد رومانی

مادر روحانی و بستگان مونث کودک تازه متولد شده، در رومانی گردهم می‌آیند، تا کودک را به امید داشتن زندگی سالم، ثروتمند، شاد و پرفضیلت، غسل دهند.

فیلیپین

سنت منحصر به فرد فیلیپین

در فیلیپین، در طول مراسم «مهلنا سن سیرور» در لوچان، صدها نفر از جانبازان کاتولیک، تصویری از عیسی مسیح مرده را برای جشن گرفتن «آدینه نیک» از کلیسا خارج و دوباره به کلیسا حمل می‌کنند.

هند

سنت منحصربه فرد هند

روستای کوچکی در کوواگام، یک بار در سال تغییر می‌کند: ترنس‌ها که اغلب از جامعه طرد می‌شوند، از سراسر هند، برای برگزاری جشن ۱۸ روزه به مردم محلی می‌پیوندند.

ژاپن

در یکی از معابد بودایی در فوکوشیما، در ژاپن، مردان برهنه که فقط یک لنگ به تن دارند، برای سلامتی و ادامه حفاظت منطقه از فاجعه‌هایی مانند سونامی ۲۰۱۱، ابتدا خود را در آب سرد می‌شویند و سپس از طنابی که به سقف متصل است، بالا می‌روند.

اسپانیا

سنت منحصربه فرد اسپانیا

یکی از جشنواره‌های کاتالونیا که در  یونسکو نیز ثبت شده است، برج انسانی است که ساخت آن نیازمند کار گروهی، قدرت و مهارت بسیار است. گاهی اوقات ارتفاع این برج به ۹ یا ۱۰ طبقه می‌رسد. کار مردی که در تصویر نشان داده شده، کمک به تقویت پایه این برج است.

فیلیپین

سنت منحصربه فرد فیلیپین

در روز آدینه نیک، بیماری مجروح، برای استقامت حضرت عیسی در برابر درد و رنج قبل از مصلوب شدن، دعا می‌کند.

هند

سنت منحصربه فرد هند

هر شب، ساکنان واراناسی، مراسم گانگا آرتی را برای بزرگداشت رود گنگ انجام می‌دهند. افراد زیادی از سراسر هندو حداقل یک بار در طول زندگی خود در این مراسم شرکت می‌کنند.

لائوس

سنت منحصربه فرد لاوس

در جشنواره بون بنگ فای «Bung Bang Fai» در ونگ وینگ لائوس، مسابقات موشک‌های خانگی باعث بارش باران می‌شود و فصل رطوبت را آغاز می‌کند.

کلرادو

سنت منحصربه فرد کلرادو

فارغ‌التحصیلان نیروی هوایی کلرادو دانشگاه اسپرینگز، کلاه خود را هنگام اجرای پرواز نمایشی نیروی هوایی «Thunderbirds» آمریکا به هوا پرتاپ می‌کنند.

استونی

سنت منحصربه فرد استونی

روز سنت جان (Jaanipäev) و عصر سنت جان (Jaanilaupday)، چند روز پس از انقلاب تابستانی، با لوازم آتش‌بازی جشن گرفته می‌شود، این روز، زمان خاصی در تقویم استونی محسوب می‌شود.

کانادا

سنت منحصربه فرد کانادا

بازیکنان هاکی بازی خود را تا شب ادامه می‌دهند تا اینکه مه سطح یخ‌زده دریاچه بریتیش کلمبیا را فرا می‌گیرد.

چین

سنت منحصربه فرد چین

هر صبح، صدها نفر از ساکنان شانگهای چین، هنرهای رزمی سنتی چینی تای چی را روی ساحل تاریخی تمرین می‌کنند.

هند

سنت منحصربه فرد هند

هزاران نفر از مردان و زنان بودایی در طول مراسم خسته‌کننده Gochak برای صلح و رفاه همه بشریت دعا می‌کنند. زائران پس از برداشتن هر قدم روی خاک دراز می‌کشند. این سفر به مدت دو هفته طول می‌کشد و در آن بیش از ۹۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کنند.

سوازیلند

سنت منحصربه فرد سوازیلند

آیین اوملانگا یا رقص نِی، شامل دختران و زنان زولو است که از سراسر کشور در شهر امبابانه برای احترام به خانواده سلطنتی و تعمیر خانه آن‌ها با استفاده از نی، گرد هم می‌آیند. شایان ذکر است که پادشاه، همسر جدیدی را از بین زنان جوانی که در مراسم حضور دارند، انتخاب می‌کند.

هلند

سنت منحصربه فرد هلند

همه ساله در هلند، قبل از روز شاهزاده، رژه اسکورت‌های سواره در ساحل اسخیفنینگن، همراه با مهمات، بمب‌های دودی به همراه سرو صدای زیاد تماشاچیان، انجام می‌گیرد.

ایتالیا

 همه ساله در ایتالیا، یک روز در ماه اوت، مردم در پوتزولی، بر سر اینکه چه کسی می‌تواند پرچم‌های بیشتری را از انتهای میله‌های معلق روی دریا و لغزنده شده با صابون جمع‌آوری کند، رقابت می‌کنند.

ویتنام

سنت منحصربه فرد ویتنام

نمایش سربازانی که به خدایان حفاظت شده روستا خدمت می‌کنند. این مردان بر سر توپی چوبی، در جشنواره‌ای که قدمت آن به قرن‌ها می‌رسد، با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

واشینگتن، دی.سی.

واشنگتن دی. سی

رییس جمهور منتخب در طی مراسم افتتاحیه ژانویه، روی سکوی کاخ سفید، قرار می‌گیرد؛ مراسمی که برای نشان دادن آغاز یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری جدید انجام می‌گیرد.

کره شمالی

سنت منحصربه فرد کره شمالی

جشنواره آریرانگ، در پیونگ یانگ، نمایشی ۱۲۰ هزار نفره از ژیمناستیک‌کاران ماهری است که در یکی از بزرگ‌ترین زمین‌های ورزشی جهان برگزارمی‌شود.

کالیفرنیا

سنت منحصربه فرد کالیفرنیا

در ساحل هانتینگتون، موج‌سواران روی تخته‌های موج‌سواری خود نشسته و پارو می‌زنند و یکجا جمع می‌شوند. سنتی که برای بزرگداشت موج‌سواری که درگذشت، انجام می‌گیرد. در این تصویر شرکت‌کنندگان در مراسم، آب را به‌صورت همزمان می‌پاشند و نام شخص مرحوم را صدا می‌کنند، نام جوانی که در یک تصادف درگذشته است.

هند

سنت منحصربه فرد هند

موندان «Mundan»، یا اصلاح سر، یکی از مهم‌ترین سنت‌های هندوها است که پس از مرگ یکی از اعضای خانواده انجام می‌شود. این مراسم نمادی از تطهیر روح و بدن، آماده کردن و انجام دادن مسئولیت‌های ناتمام فرد مرده است؛ در این تصویر، مردی در حال اجرای این مراسم برای مادرش می‌باشد.

استرالیا

استرالیا

عکاس، چای بعدازظهر را با پدر ۸۵ ساله‌اش که به تازگی به بیماری آلزایمر مبتلا شده است، جشن می‌گیرد. او می‌گوید این یک سنت ساده است، اما برای من به اندازه یک دنیا ارزشمند است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه