برترین های «مقاصد پربازدید گردشگری»

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
برترین های «مقاصد پربازدید گردشگری»

همان طور که تاکنون مشاهده کرده‌اید، در آستانه شب یلدا مقالات مختلفی از سایت را جمع‌بندی کرده و در قالب یک مقاله آن‌ها را مرور کردیم با منتخب مقالات کجارو در کنار شما همراهان همیشگی باشیم. اکنون در آخرین بخش از این مقاله‌ها منتخبی از مقالات «مقاصد پربازدید گردشگری» را مشاهده خواهید کرد.

در میان مقاله‌های مختلفی که روزانه در کجارو منتشر می‌شوند، بخش مهمی از آن‌ها به «مقاصد پربازدید گردشگری» میان ایرانیان اختصاص داده شده است. در این مقالات تلاش تیم کجارو بر این است تا راهنمای جامعی از هر یک از این مقاصد به شما ارائه کند. مقاصدی مثل دبی، استانبول، آنتالیا، پوکت، پاتایا، بانکوک، باکو، دهلی، بمبئی و قونیه از پر طرفداترین شهرها در بین گردشگران ایرانی هستند و سالانه سهم زیادی از آمار بالای توریست در این مقاصد را ایرانیان تشکیل می‌دهند. تاکنون مقالات راهنمای زیادی برای هر مقصد در کجارو منتشر شده است.

در هر بخش و برای هر شهر، مقالاتی شامل حقایق، راهنمای سفر، برنامه سفر، دیدنی‌های مقصد، مراکز خرید، بهترین رستوران‌ها، معرفی هتل‌ها در سه بخش هتل‌های لوکس، هتل‌های ارزان و بهترین هتل‌ها، فرودگاه‌ها، سوغات، غذاهای محلی، راهنمای خرید، حمل و نقل عمومی، ویزا و اوت لت‌ها نوشته و منتشر شده‌اند.

در ادامه می‌توانید پربازدیدترین مقاله‌ی هر مقصد را مرور کنید. همچنین سایر مقالات هر مقصد فهرست شده‌اند و با کلیک روی عنوان‌ها می‌توانید آن مطلب را مطالعه کنید.

دبی | استانبول | آنتالیا | پوکت | پاتایا | بانکوک | باکو | دهلی

۱. دبی: راهنمای سفر به دبی

در طول چند سال، دبی از یک شهر معمولی، به شهری شگفت‌انگیز و یکی از مهم‌ترین‌های دنیا تبدیل شده است که هر کسی دوست دارد یک بار هم که شده از آن بازدید کند. در این مقاله سعی کرده‌ایم با یک مطلب جامع شما را برای لذت بردن از سفر به این شهر راهنمایی کنیم.

دبی

تعداد زیادی از مردم جهان، چه مردم عادی و چه انسان‌های مهم و سرشناس، هرساله برای بازدید از این شهر عازم امارات متحده عربی می‌شوند. با اینکه دبی شهری ساحلی است، اما انقدر جاذبه‌های مصنوعی در آن وجود دارد که شما را چندین روز به خود مشغول خواهند کرد. هرچند شاید این شهر از نظر تاریخی خیلی غنی نباشد، اما در هرصورت تاریخ مخصوص به خود را دارد که می‌توان در بازدید از خانه‌ی شیخ سعید، خانه‌ی شیخ جوما، موزه‌ها و روستاهای تاریخی به آن پی برد.

بیشتر بخوانید:


 ۲. استانبول: بهترین مراکز خرید استانبول

استانبول برای مراکز خرید فوق‌العاده‌اش شهرت دارد! این شهر نه‌تنها حالت بازارگونه‌ی خرید را حفظ می‌کند، بلکه خرید را تبدیل به تجربه‌ای تکرار نشدنی می‌کند.

mall_of_istanbul

استانبول علاوه بر همه جذابیت‌هایش، برای مراکز خرید فوق‌العاده‌‌اش شهرت دارد! استانبول به‌عنوان جایگاه بازار بزرگ، بزرگترین بازار سرپوشیده‌ی دنیا، نه‌تنها حالت بازارگونه‌ی خرید را حفظ می‌کند، بلکه خرید را تبدیل به تجربه‌ای تکرار نشدنی می‌کند. در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین مراکز خرید استانبول را با فروشگاه‌های تجملاتی، رستوران‌های عالی و مساحت‌های عجیب جمع آوری کرده‌ایم. کیف پول‌تان را برای سفر به ۱۰ مورد از بهترین مراکز خرید استانبول آماده کنید.

بیشتر بخوانید:


۳. آنتالیا: راهنمای جامع سفر به آنتالیا

کشور ترکیه یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری برای ما ایرانیان محسوب می‌شود. این کشور علاوه بر مکان‌های تاریخی فراوان به واسطه احاطه شدن با آب، آب و هوای خوبی هم دارد. آنتالیا یکی از شهرهای خوش آب و هوای این کشور است که دارای طبیعت چشم نوازی است.

دروازه هادریانوس

امروزه گردشگران در سفر به آنتالیا می‌توانند براحتی مفهوم واقعی حرف ابن بطوطه را دریابند. آنتالیا یک شهر مهم در بخش شرقی ساحل مدیترانه است. این شهر روی یک زمین حاصلخیز و مسطح واقع شده است و از نظر ارتفاعات پوشیده از برف هم چیزی کم ندارد.

آنهایی که علاقه به تاریخ دارند هم در این شهر مایوس نخواهند شد. غار کارائین که در شمال این شهر واقع شده است آثاری از رومیان، امپراتوری روم شرقی و سلسله‌ی سلجوقیان را در دل خود پنهان کرده است.

امروزه با سفر به آنتالیا شهری مرکب از مدرنیته و سنت را خواهید دید. از بحث زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر شهر که بگذریم، موارد مهم دیگری هم هستند که باید برای سفر به آن‌ها توجه کنیم و از آن‌ها بدانیم.

بیشتر بخوانید:


۴. پوکت: حقایق جالب در مورد پوکت

پوکت از استان‌های جنوبی کشور تایلند و یکی از مقاصد محبوب گردشگری جهان است. این استان که از یک جزیره تشکیل شده، بزرگترین جزیره‌ی تایلند است. با توجه به علاقه‌ی گردشگران ایرانی برای سفر به تایلند و جزایر زیبای آن، در این مطلب حقایق جالبی را در مورد این جزیره به شما معرفی می‌کنیم.

پوکت

پوکت یکی از جزایر پرطرفدار تایلند با آب‌وهوایی گرمسیری است. یکی از ویژگی‌های خوب این جزیره، پایین بودن هزینه‌ی اقامت و دیگر هزینه‌ها در مقایسه با مناطق دیگر تایلند است. اگر شما هم دوست دارید به این جزیره‌ی زیبا سفر کنید یا اطلاعاتی در مورد آن به دست آورید، این مقاله را حتما بخوانید؛ ما در این مقاله ۱۸ حقیقت جالب آن را با شما در میان می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:


۵. پاتایا: پاتایا کجاست؟

سفر به پاتایا، تجربه‌ای بی‌نظیر از گشت و گذار در سواحلی زیبا را برایتان فراهم می‌کند. این شهر ساحلی دارای جاذبه‌های زیادی از جمله جزیره‌ی مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی است که دست‌کم ارزش یک‌بار بازدید را دارند.

پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند است که یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور محسوب می‌شود. این شهر نزدیک‌ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک است و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان می‌کند.  بر اساس گفته‌ها تاریخ شکل‌گیری این شهر به‌عنوان یک منطقه‌ی تفریحی مربوط به ۲۹ ژوئن سال ۱۹۵۹ است. زمانی که سربازان خسته از جنگ آمریکایی به این منطقه آمدند و خانه‌هایی را در کنار سواحل بکرپاتایا اجاره کردند شهرت و آوازه‌ی این سواحل فراگیر شد. بالاخره در دهه‌ی اوج صنعت گردشگری و توریستی این سواحل بکر و زیبا تبدیل به محلی برای استراحت و تفریح شد.

بیشتر بخوانید:


۶. بانکوک: ۱۰ هتل لوکس بانکوک از نگاه گردشگران

بانکوک از شهرهای توریستی و مهم تایلند است که گردشگران زیادی از ایران هر ساله این شهر آسیایی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

هتل اوکورا پرستیژ

شهر بانکوک در تایلند، یکی از مناطق توریستی پرطرف‌دار است که جاذبه‌های دیدنی فراوانی را برای هر نوع سن و سلیقه‌ای دارد. در این شهر پرطرف‌دار، هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیاری وجود دارد که با امکانات مختلف و هزینه‌های متفاوت، پذیرای گردشگران این شهر هستند. انتخاب نوع هتل با توجه به بودجه و امکانات مورد نیاز، از مهم‌ترین کارها پیش از سفر است.

برای انتخاب هتل مناسب لازم است پیش از هر چیز در مورد امکانات، مسرهای دسترسی و قیمت هتل اطلاعاتی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید:


۷. باکو: حقایق جالب در مورد باکو، جمهوری آذربایجان

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که بزرگترین شهر و بزرگترین بندر این کشور نیز محسوب می‌شود. امروزه باکو به یکی از مقاصد گردشگری، به‌خصوص برای ایرانی‌ها تبدیل شده است. هموطنان ترک‌زبان هم که آشنایی کامل به زبان آن‌ها دارند (کشور آذربایجان زمانی جزو آذربایجان ایران بود)، علاقه‌ی زیادی به سفر به آذربایجان و باکو دارند.

باکو جمهوری آذربایجان

باکو در سواحل غربی دریای خزر و در شبه‌جزیره‌ی «آب شوران» قرار دارد و یکی از نفت‌خیزترین مناطق جهان است. بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی نیز برای تحصیل به باکو می‌روند. اگر دوست دارید به این شهر سفر کنید، با ما باشید تا ۱۵ حقیقت جالب آن را با شما در میان بگذرایم.

بیشتر بخوانید:


۸. دهلی: راهنمای سفر به دهلی نو؛ هند

دهلی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای هند است که بخش کوچک‌تری به نام دهلی نو را احاطه کرده است. اغلب مردم در بدو ورود با دیدن عظمت آن ممکن است کمی شوکه شوند. شهری که سنت و مدرنیته به‌همراه زیبایی‌های بی‌شمار  را با هم ارائه می‌دهد.

دهلی نو

در مقایسه با بیشتر شهرهای هندوستان به‌جز بمبئی، دهلی جایی نسبتا گران است. در این شهر می‌توان فرهنگ‌ها، مذاهب و عقاید مختلف زیادی را مشاهده کرد که در ابتدا ممکن است گیج کننده باشد. دهلی پایتخت هند محسوب می‌شود که تراکم جمعیتی زیادی هم دارد.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه