فرودگاه بین المللی پوکت کجاست؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۰
فرودگاه بین المللی پوکت کجاست؟

فرودگاه بین المللی پوکت دومین فرودگاه پرتردد کشور تایلند محسوب می‌شود که سالانه تعدادی بی‌شماری از گردشگران از جمله شهروندان ایرانی برای تفریح، گردش و بازدید از زیبایی‌های طبیعی سواحل پوکت به آنجا سفر می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

فرودگاه بین المللی پوکت دروازه ورود بهشت زمینی در بخش جنوبی کشور تایلند برای گردشگران است. در واقع، پوکت و استان‌های همجوار از طریق این فرودگاه به گردشگران خارجی از سراسر جهان خوشامد می‌گویند و از این رو، این فرودگاه نقش بسیار مهمی در رونق صنعت گردشگری تایلند ایفا می‌کند. در حال حاضر، ۱۰ خط هوایی در این فرودگاه فعال بوده و با ۲۷,۰۰۰ پرواز بالغ بر ۲,۹۰۰,۰۰۰ مسافر و ۱۲,۰۰۰ تن بار را در سال جا به جا می‌کنند.

فرودگاه پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت از لحاظ آمار مسافران جایگاه سومین فرودگاه پرتردد کشور تایلند را در اختیار دارد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۳ میلادی با ثبت ۳/۱۱ میلیون ورود در حدود ۸/۱۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ رشد آمار سفر داشته است. فرودگاه پوکت دارای دو پایانه مسافری است، که پایانه ۱ به پروازهای بین المللی و پایانه ۲ به پروازهای داخلی اختصاص دارد. همچنین پایانه‌ای فرعی با نام X نیز از سال ۲۰۱۴ میلادی برای پروازهای چارتر راه‌اندازی شده است. فرودگاه پوکت با وجود موقعیت خود – قرارگیری در ساحل – ۲۵ متر از میانگین سطح دریا مرتفع‌تر بوده و از این رو، جای نگرانی درباره امنیت فیزیکی سازه آن وجود ندارد. همچنین به دلیل تعدد پروازها، فرودگاه به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و توانایی پذیرش ۳۰ پرواز در ساعت را دارد. در این راستا و برای پاسخگویی بهتر به گردشگران عازم پوکت، طرح توسعه فرودگاه در سال جاری وارد حوزه عملیاتی شده است که بر اساس آن پایانه بین المللی جدیدی با گنجایش ۵ میلیون مسافر در سال به مجموعه اضافه می‌شود که در این حالت ظرفیت کلی فرودگاه به ۵/۱۲ میلیون نفر مسافر در سال می‌رسد. علاوه بر این، طبق این طرح پارکینگ بزرگی نیز به مجموعه امکانات فرودگاه افزوده خواهد شد.

فرودگاه پوکت

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

فرودگاه بین المللی پوکت در مرکز استانی به همین نام در جنوب تایلند قرار دارد. این فرودگاه در شمال جزیره پوکت و در ۳۲ کیلومتری مرکز شهر واقع است. در این فرودگاه ۷ ایستگاه تاکسی برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است.

خطوط هوایی

فرودگاه پوکت

در حال حاضر، در میان خطوط هوایی ایرانی، هواپیمایی ماهان نخستین پرواز مستقیم از خاورمیانه (فرودگاه امام) به جزیره توریستی پوکت را راه‌اندازی کرده است و سایر پروازها اعم از خطوط داخلی و خارجی به صورت کانکت به این جزیره انجام می‌شود.

  • بانکوک ایرویز (Bangkok Airways) تهران – بانکوک – پوکت
  • قطر ایرویز (Qatar Airways) تهران – دوحه – پوکت
  • ایران ایر (Iran Air) تهران – دبی – پوکت
  • هواپیمایی اتحاد (Etihad) تهران – ابوظبی – پوکت
  • هواپیمایی امارات (Emirates) تهران – دبی – پوکت
  • ایر آسیا مالزی (Air Asia Airlines) تهران – کوالالامپور – پوکت و تهران – بانکوک – پوکت
همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور پوکت مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه