یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از مه گرفتگی تا نگاه های کنجکاو

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از مه گرفتگی تا نگاه های کنجکاو

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های بی‌نظیری را از مه بر فراز پل گلدن گیت تا نگاه‌های کنجکاو ماهی مرکب انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته، تصاویر جذاب و دیدنی از تقابل مه با پل گلدن گیت، مسجد زیبای نصیرالملک در شیراز، بازی بره‌های کوهستانی، آسیاب‌های بادی در مه، آوارگان روهینگیایی، نمای نزدیک از آفتاب‌پرست و نگاه‌ کنجکاو یک ماهی مرکب دیده می‌شود.

غیب شدن

پل گلدن گیت

دو مشخصه اصلی سان فرانسیسکو در این عکس دیده می‌شود؛ مه و پل گلدن گیت. بلندترین نطقه پل ۲۲۷ متر ارتفاع دارد.

مسجد صورتی

مسجد نصیر الملک

رحمان سلیمانی، عضو تیم بازسازی مسجد نصیرالملک است که به دقت کاشی‌های شبستان زمستانی را ترمیم می‌کند. آتیخوم سینگچای عکاس این عکس می‌گوید:

من عاشق نقش‌های ظریف گلدار کاشی‌ها و پرتوهای رنگی زیبایی هستم که از تابش خورشید به شیشه‌ پنجره‌ها به‌وجود می‌آید. قطعا مسجد نصیرالملک یکی از زیباترین مکان‌ها در ایران است.

بره‌های دیوانه

بره های کوهستانی

یک دسته از بره‌های وحشی کوهی آمریکایی در حال بازی کردن روی صخره‌هایی به ارتفاع ۴ هزار متر هستند. تونی اوسوالد در مورد این صحنه که در فریلند کلرادو ثبت شده است، توضیح می‌دهد:

این تمرین‌ها و بازی‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا زمانی که بالغ شدند بتوانند در این شرایط زنده بمانند.

آسیاب‌بادی در مه

آسیاب بادی

در زاندام هلند آسیاب بادی‌‌ها از مه بیرون زده‌اند. آلبرت دراس عکاس یورشات می‌گوید:

سال‌‌ها بود که انتظار دیدن چنین صحنه‌ای را می‌کشیدم و بالاخره موفق شدم. ثبت کردن چنین لحظه‌ای واقعا رویایی بود.

بی‌پناه

آوارگان روهینگیایی

خانواده‌های آواره در مرز میانمار و بنگلادش سعی می‌کنند از لوله‌های عظیم بتنی به عنوان سرپناه استفاده کنند. این خانواده‌ها روهینگیایی هستند که مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند و مجبور به ترک خانه و زادگاه خود شده‌اند. از ماه می سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیون روهینگایی از میانمار به سمت بنگلادش فرار کرده‌اند.

نمای نزدیک رنگی

آفتاب پرست

نمای نزدیک از یک آفتاب‌پرست، پوست فلسی رنگی‌اش را به زیبایی نشان می‌دهد. این فرض عمومی که آفتاب پرست‌ها برای تطبیق خود با طبیعت رنگ‌شان را عوض می‌کنند، تمام ماجرا نیست. درواقع رنگ بدن آفتاب پرست‌ها وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات با هم‌نوعان یا دشمنان خود است.

نگاه کنجکاو

ماهی مرکب

لوییس فیلیپ پونتال، عکاس یورشات، در حالی که این ماهی مرکب مجذوب نور غواص شده، عکس گرفته است. سرپایان مانند دیگر ماهی‌های مرکب بسیار باهوش هستند و علاوه بر قدرت خارق‌العاده استتار می‌توانند بعضی از پازل‌های ساده را نیز حل کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه