ارزان ترین و گران ترین پارکینگ فرودگاه ها در سراسر جهان

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
ارزان ترین و گران ترین پارکینگ فرودگاه ها در سراسر جهان

وقتی می‌خواهیم برای سفر بودجه‌ای در نظر بگیریم، به هزینه بلیط، اقامت، غذا، تفریح و کرایه فکر می‌کنیم، اما آیا تا به حال به هزینه‌های پارکینگ فرودگاه هم فکر کرده‌اید؟

گاهی اوقات پارکینگ فرودگاه‌ها هزینه‌های سرسام‌آوری را برای مسافران به وجود می‌‌آورند که همین به‌عنوان شاخصی برای تعیین ارزان‌ترین و گران‌ترین پارکینگ فرودگاه‌ها در سراسر جهان، در نظر گرفته شده است.

برای به دست آوردن آمار دقیق، از شرکت «MyVoucherCodes» که آمار را به‌صورت آنلاین در اختیار می‌گذارد، استفاده شده است. اطلاعاتی که به دست آمده، تنها هزینه یک هفته ماندن در ۱۰۰ مورد از پارکینگ فرودگاه‌های رسمی و پر رفت و آمد جهان را بدون رزرو قبلی نشان می‌دهد. باید دید که کدام یک از فرودگاه‌ها دارای پارکینگ ارزان هستند و کدام یک تمام پول درون جیب شما را خالی می‌کنند.

بر اساس این شاخص، مشخص شد که از پنج پارکینگ گران فرودگاه‌ها در جهان، سه مورد از آن‌ها در انگلیس، به‌خصوص در لندن قرار دارند. فرودگاه هیترو (Heathrow Airport) در بالای این فهرست با عنوان گران‌ترین فرودگاه قرار دارد. این فرودگاه که در لندن قرار دارد، تقریبا هشت برابر گران‌تر از فرودگاه‌های دیگر در مکان‌هایی مانند بانکوک در زمان مشابه است.

این تحقیق به مسافرانی که همیشه ماشین خود را در پارکینگ فرودگاه‌ها می‌گذارند، کمک می‌کند تا بدانند برای این هزینه‌ی تقریبا فراموش‌شده چه مقدار بودجه اختصاص دهند.

گران‌ترین پارکینگ فرودگاه‌های جهان

فرودگاه

هنگام گذاشتن ماشین در پارکینگ این فرودگاه‌ها آماده باشید که در انتها متحمل هزینه سنگین شوید و به قولی کیف پول خود را آتش بزنید.

پنج مورد از گران‌ترین پارکینگ فرودگاه‌های سراسر جهان که در بالای فهرست قرار گرفته‌اند، عبارت‌اند‌از:

۵. فرودگاه گتویک لندن (London Gatwick Airport) که میانگین هزینه آن برای یک هفته ۱۴۵ پوند تخمین زده شده است.

۴. فرودگاه زوریخ (Zürich) که در سوئیس واقع شده و میانگین هزینه آن برای یک هفته حدود ۱۶۲٫۶۴ پوند است.

۳. فرودگاه استانستد (Stansted)، یکی دیگر از فرودگاه‌های این فهرست که در لندن قرار دارد و میانگین هزینه آن برای یک هفته ماندن ماشین حدود ۱۶۴٫۵۰ پوند است.

۲. فرودگاه بین‌المللی ابوظبی (Abu Dhabi) که در امارات متحده عربی قرار دارد، دارای هزینه‌ی ۱۷۶٫۴۰ پوندی در یک هفته است.

۱. در نهایت به گران‌ترین پارکینگ فرودگاه جهان می‌رسیم که فرودگاه هیترو لندن است و میانگین هزینه آن بالغ بر ۱۸۷٫۵۰ پوند برآورد شده است.

ارزان‌ترین پارکینگ فرودگاه‌های جهان

فرودگاه

جالب است بدانید که در فهرست رده‌بندی ارزان‌ترین فرودگاه‌های جهان، فقط سه فرودگاه از آسیا تعیین شده است. طبق این آمار شاید بتوان گفت هزینه سفر به آسیا نسبت به دیگر نقاط جهان کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

۱. در ابتدای این فهرست، فرودگاه بین‌المللی سائو پائولو گوارولوس (São Paulo–Guarulhos) از برزیل قرار دارد که هزینه پارک در آن برای یک هفته بالغ بر ۲۸ پوند بر‌آورد شده است.

۲. فرودگاه بین‌المللی ووهان تیان‌هه (Wuhan Tianhe) چین با هزینه ۲۶٫۹۵ پوند برای یک هفته در رده دوم قرار دارد.

۳. پارکینگ فرودگاه دوسلدورف (Düsseldorf Airport) آلمان دارای میانگین هزینه‌ای بالغ بر ۲۵٫۵۲ پوند برای یک هفته است.

۴. فرودگاه بین‌المللی چانگ‌کینگ جیانگ‌بی (Chongqing Jiangbei) چین هم دارای میانگین هزینه‌ای بالغ بر ۲۳٫۱۰ پوند برای یک هفته است.

۵. کمترین هزینه پارکینگ فرودگاه‌ها، متعلق به فرودگاه بین‌المللی سوارنابومی (Suvarnabhumi) تایلند است که میانگین هزینه آن بالغ بر ۲۲٫۵۴ پوند است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه