بهترین، بدترین، زشت‌ ترین و شلوغ ترین فرودگاه های دنیا

فرید دالایی
فرید دالایی دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین، بدترین، زشت‌ ترین و شلوغ ترین فرودگاه های دنیا

خیلی از ما به دلایل شغلی یا مسافرت‌های فراوان با فرودگاه‌ها و خطوط هوایی بسیاری سروکار داشته و داریم، اما تا به حال به بهترین، بدترین، زشت‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا فکر کرده‌اید؟

هیچ یک از فرودگاه‌های دنیا عین هم ساخته نشده‌اند با این وجود اخیرا بیشتر مسافران سراسر دنیا رضایت کافی از وضعیت سفرهای هوایی را ندارند. به همین خاطر پیدا کردن این لیست بهترین و بدترین از تمام دنیا کار راحتی بود. در ادامه با نظرات افراد آشنا می‌شویم. بیایید با نظرات مثبت شروع کنیم.

بهترین

فرودگاه سنگاپور

فرودگاه سنگاپور

طبق گزارش نیویورک تایمز براساس Skytrax World Airport Awards سال ۲۰۱۰، بیشترین میزان رضایت  جهانی متعلق به فرودگاه‌های آسیا است. فرودگاه سنگاپور، سئول و هنگ‌کنگ به ترتیب بیشترین رضایت را به خود جلب کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

فرودگاه سئول

فرودگاه سئول

این فرودگاه‌ها از لحاظ طراحی، سرویس‌دهی، و تکنولوژی بالای وسایل امنیتی و راحتی مسافران با امکانات دیگر فرودگاه‌ها کاملا متفاوت هستند.

مونیخ، زوریخ و آمستردام تنها فرودگاه‌های غرب بانکوک هستند که در رده ۱۰ قرار می‌گیرند. در آمریکا نیز طبق بررسی‌های J.D. Powers  فرودگاه‌هایی که مشتری‌ها نارضایتی کمتری از آن‌ها داشته‌اند عبارتند از:

بیشتر بخوانید:

بدترین

فرودگاه نیوارک

فرودگاه نیوآرک

در ادامه‌ی بررسی‌های بالا بدترین فرودگاه آمریکا فرودگاه بین‌المللی نیوآرک است که از هر لحاظ، از زمان چک-این گرفته تا پارکینگ پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

فرودگاه بین‌المللی شیکاگو نیز نتوانسته رضایت مسافران را به خود جلب کند. یکی از نارضایتی‌ها ایستادن‌های طولانی مدت در صف‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید:

زشت‌ترین

فرودگاه جان اف کندی

فرودگاه جان اف کندی

حالا به سراغ فرودگاه‌هایی می‌رویم که ظاهر آن‌ها از مد افتاده و قدیمی شده‌ است. این لیست شامل فرودگاه‌ بین‌المللی جان اف کندی (نیویورک)، فرودگاه شارل دو گل (پاریس) و ترمینال ۳ فرودگاه هیترو (لندن)، فرودگاه بین‌المللی ال پاسو (تگزاس)، فرودگاه بین‌المللی ناسائو یا لیندن پیندلینگ (کشور باهاماس) و فرودگاه صوفیه (بلغارستان) است.  

بیشتر بخوانید:

شلوغ‌ترین

فرودگاه آتلانتا

فرودگاه آتلانتا

هرچند شلوغی نشان از برتری فرودگاه‌ها نیست اما باز هم طبق گزارش The Expeditioner لیست زیر شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها را نشان می‌دهد:

فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد- جکسون آتلانتا با ۸۷،۹۹۳،۴۵۱ مسافر در سال ۲۰۰۹

فرودگاه هیترو با ۶۶،۰۳۷،۵۷۸ نفر مسافر

فرودگاه بین‌المللی پکن با ۶۵،۳۲۹،۸۵۱ نفر مسافر

فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو با ۶۴،۳۹۷،۸۹۱ نفر مسافر

فرودگاه بین‌المللی ناریتای توکیو با ۶۱،۹۰۳،۶۵۶ نفر مسافر

بیشتر بخوانید:

بدترین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

هواپیمایی امریکن ایگل

ناراحتی بیشتر مسافران اغلب از خطوط هوایی است تا فرودگاه که در قسمت پایانی به معرفی این خطوط می‌پردازیم که براساس Huffington Post بیشترین نارضایتی را داشته‌اند:

شرکت هواپیمایی امریکن ایگل (American Eagle)

شرکت هواپیمایی Atlantic Southeast

شرکت هواپیمایی Comair آفریقای جنوبی

شرکت هواپیمایی Delta

شرکت هواپیمایی SkyWest

اگر شما نیز تجربه حضور در هر یک از این فرودگاه‌ها یا خطوط هوایی، یا فرودگاه‌های دیگری که در این مطلب نامی از آن برده نشد را داشته‌اید آن را با ما و دیگر خوانندگان درمیان بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه