غرفه های خصوصی فرودگاه ها؛ مکانی برای تجربه کمی تنهایی و سکوت

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
غرفه های خصوصی فرودگاه ها؛ مکانی برای تجربه کمی تنهایی و سکوت

اگر بتوان در سفرهای هوایی کمی هم تنهایی را تجربه کرد، در این صورت این سفرها خیلی لذت بخش‌تر خواهند بود.

فرودگاه لاگاردیا، نیویورک، غرفه‌های خصوصی جدیدی را در ترمینال B راه‌اندازی کرده است که به صورت اجاره در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که به کمی تنهایی احتیاج دارند.

هر کدام از این غرفه‌ها که به نام «Jabbrrbox» نامیده می‌شوند، دارای اینترنت Wi-Fi، شارژ USB، بلندگو، ردیاب پرواز و سیستم نورپردازی هستند که به مشتریان کمک می‌کند قبل از مواجه با شلوغی فرودگاه، آرامش خودشان را به دست بیاورند. قیمت اجاره‌ی هر ۱۵ دقیقه ۱۰ دلار، هر ۳۰ دقیقه ۱۵ دلار و هر یک ساعت ۳۰ دلار است.

فرودگاه

«برایان هکتارن» (Brian Hackathorn) و «جرمی جینینگز» (Jeremy Jennings)، بنیانگذاران اتاقک‌های «Jabbrrbox»، می‌گویند که آن‌ها زمانی به این ایده رسیدند که دیدند برای یک تماس کاری هیچ مکانی در نیویورک پیدا نمی‌کنند. جینینگز می‌گوید:

ایده‌ی طراحی یک فضای شخصی با اکوسیستم قابل رزرو مربوط به تحرک انسان‌ها است و واقعا فناوری، اهمیت زیادی برای حریم خصوصی قائل نشده است.

هکتارن می‌افزاید:

سالن‌های استراحت محلی خیلی عالی برای سرگرمی‌های خاص است، اما حریم خصوصی واقعی افراد در این سالن‌ها رعایت نمی‌شود... بنابراین، فکر می‌کنم اتاقک‌های ما را می‌توان یک پیشرفت بزرگ دانست.

این غرفه‌ها کوچک به نظر می‌رسند، ولی جینینگز و هکتارن ادعا می‌کنند که غرفه‌های ابتکاری آن‌ها به قدر کافی بزرگ هستند.

در حال حاضر، «Jabbrrbox» تنها در نیویورک سیتی و شیکاگو در دسترس هستند، اما این شرکت از مسافران برای یافتن محل‌های نصب بعدی درخواست کمک کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه