جشنواره ملی پنیر اسپانیا کی و کجا برگزار می‌شود؟

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
جشنواره ملی پنیر اسپانیا کی و کجا برگزار می‌شود؟

 جشنواره ملی پنیر در اسپانیا امسال، یعنی در سال ۲۰۱۸، از شنبه ۲۸ آوریل آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه ۱ مه ادامه دارد. این فستیوال مکانی لذت‌بخش برای دوستداران غذا و خوراکی‌ها است.

اگر شما هم از دوستداران جشنواره‌های خوراکی ها هستید،  تور اسپانیا را رزرو کنید و برای فستیوال خوشمزه پنیر اسپانیا، از  شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۹۷ تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۷ را در این کشور بگذرانید. به جشنواره ملی پنیر اسپانیا در Trujillo خوش آمدید! امسال ۱۳امین دوره برگزاری این جشنواره است که به زبان محلی با عنوان La Feria del Queso شناخته می‌شود، و محل برگزاری آن تروژیلو (Trujillo) است. این رویداد هرسال هزاران توریست را از سراسر جهان که با هدف مقصد محبوب خوراکی‌ها به Trujillo می‌آیند، به خود جذب می‌کند. این فستیوال بزرگ‌ترین جشنواره پنیر در جهان است. میدان اصلی شهر Trujillo، Plaza Mayor، در این رویداد به دهکده رنگی پنیرها تبدیل می‌شود. هزاران غرفه به نمایش بهترین و خوشمزه‌ترین پنیرهای محلی و ملی می‌پردازند. بسیار از سازندگان پنیر یا کشاورزان محلی از شیر گوسفندان خود برای ساخت این پنیرهای خوشمزه استفاده می‌کنند. 

فستیوال پنیر اسپانیا

یک رویداد بزرگ برای عاشقان غذا

اگر قصد دارید از این قسمت اسپانیا به‌عنوان بخشی از تفریحات غذایی لذت ببرید، فستیوال ملی پنیر اسپانیا در تروژیلو واقعا وسوسه‌برانگیز است، سعی کنید آن را از دست ندهید. اسپانیا در مصرف پنیر در جهان رتبه چهارم را دارد و این عشق به پنیر توسط صدها سازنده پنیر که در این جشنواره شرکت می‌کنند، به خوبی نمایان است. این فستیوال به توریست‌ها این شانس را می‌دهد طعم پنیرهایی را بچشند که هیچ جای جهان غیر از منطقه اکسترمادورا (Extremadura) نمی‌توانند پیدا کنند.

اکسترمادورا (Extremadura) یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا و پایتخت آن مِریدا است. مردم این منطقه به زبان اکسترامادورایی تکلم می‌کنند. این بخش از دو استان کاسرس و باداخس تشکیل شده است.

فستیوال پنیر اسپانیا

پنیر، پنیر، پنیر

در منطقه اکسترمادورا، پنیرها عمدتا از شیر بز و گوسفندان تهیه می‌شود. آن‌ها سه نوع پنیر محلی متفاوت دارند:

Torta del Casar، Torta La Serena و Los Ibores.

فستیوال پنیر اسپانیا

پنیر Torta del Casar

این نوع پنیر از شیر گوسفندان تهیه می‌شود و یکی از محبوب‌ترین پنیرها در فستیوال خانگی اکسترمادورا است این پنیرها به صورت بسته‌بندی است و سپس با تکه‌تکه کردن آن به قسمت‌های کوچک خورده می‌شود و از محتوای خامه‌ای برای پوشش پوسته ضخیم نان‌ها استفاده می‌کنند. این پنیر همچنین برای تهیه یک کیک گوشتی (که با پیاز و گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود) و برای تهیه یک ظرف غذای محلی پرطرفدار نیز استفاده می‌شود.

پنیر Torta la Serena

شیر این پنیر از شیر گوسفند مرینوس تهیه می‌شود که از قسمت بالایی آن برش داده می‌شود. این پنیر هنگامی که گرم است، بسیار لذیذ است.

پنیر Los Ibores

این پنیر بز در دره Ybor در نزدیکی Cáceres ساخته می‌شود. قدمت این پنیر به قرن ۱۵ میلادی می‌رسد و از شیر بز سراناس (Serranas) ساخته می‌شود. این پنیر دارای طعم ملایم و کمی طعم تند و شور است. این پنیر با پودر پاپریکا و در کنار یک سالاد ساده با روغن سرو می‌شود. این پنیر هنگامی که پخته می‌شود و با گوشت سرخ شده سرو می‌شود، بسیار خوشمزه است.

پنیر Manchego

این پنیر طرفداران ملی دارد و در حجم عظیم در فستیوال ملی پنیر در Trujillo به نمایش گذاشته می‌شود. این پنیر از شیر گوسفند درست می‌شود، اما از طعم‌دهنده زیادی برای ساخت آن استفاده نمی‌کنند. هنگامی که با شیر گاو ترکیب می‌شود، به‌عنوان Manchego Iberico شناخته می‌شود.

فستیوال پنیر اسپانیا

برخی از سازندگان پنیر، پنیرهای خود را از یک نوع شیر می‌سازند و برخی از آن‌ها از ترکیب شیرها استفاده می‌کنند، اما در نهایت یک ظرف غذایی خوشمزه را برای شما رقم می‌زند. این پنیرها در طعم‌های مختلف شور و تند ارائه می‌شوند.

در نمایشگاه، یک طیف وسیعی پنیر از دیگر ناحیه‌های اسپانیا نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این فستیوال هر ساله از یک مهمان خارجی نیز پذیرایی می‌کند؛ در سال‌های قبل این مهمان از کشورهای پرتغال، فرانسه، ایتالیا و هلند بوده است. مهمان خارجی تعداد زیادی از پنیرهای محلی متعلق به کشور خود را برای نمایشگاه به ارمغان می‌آورد. امسال کدام کشور مهمان فستیوال است؟ همه برای مهمان امسال جشنواره منتظر و هیجان‌زده هستند.

فستیوال پنیر اسپانیا

بیش از ۳۰۰ نوع پنیر ملی و بین‌المللی برای گردشگران وجود دارد که می‌توانند از همه آن‌ها تست کنند. برخی از مسافران، فستیوال پنیر اسپانیا را بهترین فستیوال جهان می‌دانند.

Trujillo یکی از منطقه‌های فوق‌العاده برای گردشگرانی است که به دنبال خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه اروپایی و اسپانیایی هستند. البته مشهور بودن این شهر تنها به غذا محدود نمی‌شود و دارای بیشینه تاریخی و فرهنگی قوی است. در آنجا می‌توانید از مکان‌های تاریخی و کلیساهای قدیمی بازدید کنید.

مطالب مرتبط:

منبع telegra.ph

دیدگاه