بازگشایی مرزهای اسپانیا به روی گردشگران واکسینه‌شده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۷
بازگشایی مرزهای اسپانیا به روی گردشگران واکسینه‌شده

مقامات اسپانیا از بازگشایی مرزهای این کشور به روی گردشگران واکسینه‌شده در سراسر جهان خبر دادند. این بازگشایی با هدف رونق گردشگری تابستانه انجام شده است.

کشور اسپانیا در راستای احیای صنعت گردشگری در فصل تابستان، از هفتم ژوئن پذیرای گردشگران واکسینه‌شده از سراسر جهان خواهد بود. علاوه بر این، اجازه ورود کشتی‌های تفریحی به بنادر این کشور نیز صادر شده است.

وزیر بهداشت اسپانیا با اشاره به امنیت این کشور به‌عنوان یک مقصد گردشگری، از آغاز روند بازگیری جایگاه ارشد در گردشگری جهانی توسط این کشور خبر داد.

گفتنی است که از ماه مه ۲۰۲۱، ورود مسافران بریتانیایی بدون نیاز به ارائه مدرک واکسینه‌شدن یا آزمایش کرونا به اسپانیا امکان‌پذیر شده بود. با این حال، تصمیم‌های پیشین وزارت خارجه بریتانیا درخصوص سفر به اسپانیا تغییر نکرده است و بنا بر اعلام این وزارت‌خانه، به شهروندان توصیه می‌‌شود که جز در مواقع ضروری، به اسپانیا سفر نکنند. این در حالی است که کشور اسپانیا در فهرست زرد مسافرتی بریتانیا قرار دارد و این موضوع بدان معنی است که تمام افراد پس از بازگشت از اسپانیا به بریتانیا، باید تا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند.

بنا بر پیش‌بینی خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود که روز دوشنبه در فرودگاه مالاگا حدود ۲۰ پرواز متفاوت از نقاط مختلف اروپا از جمله لندن و برلین انجام شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه