بازگشایی مرزهای اسپانیا به‌روی گردشگران واکسینه شده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
بازگشایی مرزهای اسپانیا به‌روی گردشگران واکسینه شده

نخست‌وزیر اسپانیا از بازگشایی مرزهای این کشور به‌روی گردشگران واکسینه‌شده از هفتم ژوئیه ۲۰۲۱ خبر داد.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در روز جمعه ۲۱ می ۲۰۲۱، از بازگشایی مرزهای این کشور از هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) به‌روی گردشگران واکسینه‌شده خبر داد. این تصمیم در راستای جبران خسارات کشور اسپانیا به‌دلیل رکود صنعت گردشگری اتخاذ شده است. بنا بر گفته سانچز، ۱۲ درصد از اقتصاد اسپانیا متکی بر صنعت گردشگری است و ازسرگیری حضور گردشگران، بر بهبود اقتصاد این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

کشور اسپانیا تا پیش آغاز بحران جهانی کرونا، دومین کشور گردشگرپذیر محسوب می‌شد و پس از اعمال محدودیت‌های سفر، بازدید گردشگران از این کشور تا ۸۰ درصد کاهش یافت.

همچنین بنا بر تصمیم مقامات کشور اسپانیا، از ۲۴ مه سال ۲۰۲۱، گردشگران ۱۰ کشور خارج از اتحادیه اروپا که جزو کشورهای کم‌خطر از نظر ابتلا به کرونا به شمار می‌روند، اجازه خواهد یافت تا بدون نیاز به ارائه آزمایش منفی کرونا، وارد این کشور شوند. بریتانیا، که بزرگ‌ترین منبع گردشگران خارجی اسپانیا محسوب می‌شود، در کنار استرالیا و نیوزیلند از جمله کشورهایی هستند که در این فهرست قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است که کشور اسپانیا با بیش از ۷۸ هزار مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و ۳.۶ میلیون مورد ابتلا به این ویروس، یکی از بحرانی‌ترین کشورهای جهان به‌شمار رفته است؛ با این حال، روند ابتلا به ویروس در این کشور به‌حالت نزولی درآمده و امکان کاهش محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری این ویروس در برخی از نقاط فراهم شده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه