به کدام کشورها می‌‌توان بدون قرنطینه سفر کرد؟

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
به کدام کشورها می‌‌توان بدون قرنطینه سفر کرد؟

با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی و کاهش نرخ ابتلا و مرگ و میر کرونا در جهان، برخی کشورها شرط قرنطینه برای ورود را برداشته‌اند تا سفر و گردشگری تسهیل شود.

با تصویب و اجرایی شدن طرح پاسپورت واکسن، بسیاری از کشورها به‌دنبال تسهیل شرایط قرنطینه برای مسافران هستند. این کشورها در سراسر جهان برای پذیرش مسافران بین‌المللی برنامه‌ریزی کرده‌اند. در این میان چند کشور تجربه سفر بدون قرنطینه را به تمام بازدیدکنندگان بین‌المللی ارائه می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با گزینه‌های سفر بدون قرنطینه در شرایط کرونا آشنا شوید.

لیست مقاصد گردشگری بدون نیاز به قرنطینه:

اردن

اردن

منبع عکس: cntravellerme.com

کشور اردن را با سخاوت‌مندی و مهمان‌نوازی می‌شناسند؛ ویژگی‌هایی که این منطقه از زمان‌های قدیم به آن‌ها مشهور بوده است. در طول تاریخ تعداد بی‌شماری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به کشور اردن سفر کرده‌اند و در حال حاضر گردشگران می‌توانند از شهر صخره‌ای باستانی پترا دیدن کنند. مسافرانی که می‌خواهند به اردن وارد شوند باید آزمایش منفی پی‌سی‌آر کووید ۱۹ به‌همراه داشته باشند؛ تستی که باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده باشد. جواب آزمایش مسافرانی که از مصر، ترکیه و عراق وارد اردن می‌شوند، باید از آزمایشگاه‌های مورد تایید این کشور صادر شده باشد. مسافران واکسینه شده (با دو دوز واکسن) و کودکان زیر پنج سال نیازی به ارائه جواب آزمایش پی‌سی‌آر ندارند.

مالدیو

هتل مالدیو

منبع عکس: marriott.com

مالدیو با وجود صخره‌های مرجانی زیبا و اکوسیستم دریایی شگفت‌انگیز بهشتی برای غواصان است

اگر عاشق آب‌های فیروزه‌ای و سواحل ماسه‌ای هستید، زمان برنامه‌ریزی برای سفر به مالدیو رسیده است. این کشور آسیایی با وجود یک جزیره گرمسیری بکر و دست‌نخورده با درختان نخل باشکوه، سواحل رویایی سفید و تالاب‌های فیروزه‌ای درخشان مقصدی فوق‌العاده برای سفر به شمار می‌آید؛ مقصدی که به‌هیچ‌وجه شما را ناامید نخواهد کرد. کشور مالدیو همچنین با وجود صخره‌های مرجانی زیبا و اکوسیستم دریایی شگفت‌انگیز بهشتی برای غواصان است.

مسافرانی که کامل واکسینه شده‌اند، نیازی به قرنطینه در بدو ورود به مالدیو نخواهند داشت؛ مگر اینکه از انگلستان به این کشور سفر کنند. توجه داشته باشید که مسافران کاملا واکسینه شده از انگلستان باید در بدو ورود به مالدیو، چهار روز قرنطینه شوند؛ در حالی که مسافران واکسینه شده از انگلستان باید یک دوره ۱۴ روزه قرنطینه را در بدو ورود سپری کنند.

مالدیو

منبع عکس: pursuitist.com

در مورد بازدیدکنندگان از سایر نقاط جهان هیچ شرایط قرنطینه‌ای وجود ندارد؛ تا زمانی که گواهی پزشکی با نتیجه آزمایش منفی پی‌سی‌آر کووید ۱۹ به‌همراه داشته باشند. تست پی‌سی‌آر باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از خروج از اولین نقطه سوار شدن انجام شده باشد. مسافران باید حداکثر ۲۴ ساعت قبل از عزیمت، فرم «اعلام سلامت مسافران» (Traveller Health Declaration) را تکمیل کنند.

دبی

دبی

منبع عکس: musement.com

دبی نیز با وجود رستوران‌های عالی، آبگرم‌های خوب، مراکز خرید با ارائه انواع برندهای بین‌المللی، هتل‌های مجلل و زندگی شبانه پرهیاهو، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای سفر در این دوران خواهد بود؛ مقصدی که تعطیلاتی بی‌نظیر و به‌یادماندنی را برای شما خواهد ساخت. دبی مقصدی جذاب برای دوستداران غذاهای بین‌المللی، هنر و خرید و همچنین برای افرادی است که فقط به‌دنبال تفریح و سرگرمی هستند. دبی همچنین دارای رستوران‌هایی با امکان ارائه طعم‌های خاورمیانه‌ای و آسیایی، بازارهای سنتی با فضایی دنج و خودمانی، گالری‌های هنری و رستوران‌های کوچکی است که غذای محلی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

گردشگران در دبی با مجموعه‌ای باورنکردنی از پیشنهادها مختلف روبه‌رو هستند و می‌توانند سبک‌های سفر متنوعی از ساده گرفته تا مجلل را در این مقصد جذاب انتخاب کنند. در حال حاضر درخواست ویزای گردشگری برای همه کشورها صادر می‌شود. این شرایط حتی شامل کشورهایی می‌شود که در لیست کشورهای ممنوع برای سفر به امارات قرار دارند؛ البته به شرطی که واکسن‌های تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) را دریافت کرده و کامل واکسینه شده باشند.

سواحل دبی

منبع عکس: arabianbusiness.com

گردشگران خارجی از برخی کشورها مجاز به ورود به دبی بدون نیاز به قرنطینه هستند؛ البته اگر شرایط لازم را داشته باشند. مسافرانی که از لیست کشورهای ممنوع برای سفر به امارات به دبی سفر می‌کنند، شامل شرایط سفر بدون قرنطینه نمی‌شوند.

تمام مسافرانی که از هر مبدا دیگری به دبی سفر می‌کنند باید آزمایش منفی پی‌سی‌آر کووید ۱۹ به‌همراه داشته باشند؛ آزمایش که باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به دبی انجام شده باشد. بسته به کشور مبدا شما، ممکن است هنگام ورود دوباره از شما آزمایش پی‌سی‌آر کووید ۱۹ گرفته شود. کودکان زیر ۱۲ سال و مسافران توان‌یاب متوسط ​​یا شدید از انجام آزمایش پی‌سی‌آر کووید ۱۹ معاف هستند.

جزایر سیشل

جزایر سیشل

منبع عکس: unep.org

سیشل جواهر اقیانوس هند است

سیشل جواهری در اقیانوس هند است و به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود. سیشل دارای سواحل درخشان و بی‌نظیری است که در ۱۱۵ جزیره این کشور پراکنده شده‌اند. این کشور شرق آفریقایی این شانس را دارد که با سواحل ماسه‌ای فیروزه‌ای، مسافران داخلی و خارجی را مسحور خود کند. سیشل همچنین دارای جنگل‌های سرسبزی است که گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را در خود جای داده‌اند؛ جاذبه‌ای که بدون شک هر گردشگری را به‌سمت خود جلب خواهد کرد.

در حال حاضر مسافران از سراسر جهان می‌توانند به سیشل سفر کنند؛ البته به بازدیدکنندگان از آفریقای جنوبی، برزیل، هند، پاکستان، نپال و بنگلادش اجازه ورود داده نمی‌شود. شرط واکسیناسیون کامل اجباری نیست؛ اگرچه به مسافران توصیه می‌شود که قبل از سفر برای امنیت خودشان به‌طور کامل واکسینه شوند. مجوز سفر سلامت (HTA) به‌علاوه جواب آزمایش منفی پی‌سی‌آر کووید ۱۹ (حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به سیشل انجام شده باشد) برای ورود به سیشل لازم است.

مکزیک

کشور مکزیک

منبع عکس: roadaffair.com

مکزیک دارای جنگل‌های گرمسیری سرسبز، بیابان‌های پوشیده از کاکتوس‌ها و همچنین سواحل شنی و تالاب‌ها است. به این ترتیب، بازدید از این کشور به‌معنای تجربه تفریحات مختلف در فضای آزاد و بدون هیچ محدودیتی است. در این کشور می‌توانید به استراحت در سواحل زیبای مکزیک بپردازید، از پیاده‌روی در یک عصرگاه دلپذیر در فضای آزاد لذت ببرید یا در اطراف صخره‌های مرجانی کارائیب غواصی سطحی (اسنورکل) کنید.

مکزیک در حال حاضر برای گردشگران بین‌المللی باز است؛ به این معنا که مسافران می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه پس از ورود به کشور مکزیک به این مقصد سفر کنند. دولت مکزیک اکیدا به مردم محلی و بازدیدکنندگان توصیه می‌کند که تمام اقدامات پیشگیرانه سختگیرانه کووید ۱۹ شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و رعایت بهداشت را رعایت کنند.

یونان

یونان

منبع عکس: onyx-cie.ch

یونان با دیگر مقاصد گردشگری متفاوت است؛ سرزمینی که تشخیص مرز بین اساطیر و تاریخ در آن مشخص نیست. یونان با انبوهی از ویرانه‌های باستانی، موزه‌ها و معابد و همچنین جزایر و سواحل جذاب، سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

در حال حاضر یونان به مسافران بین‌المللی اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرنطینه به این کشور سفر کنند؛ به شرطی که از کشورهای در لیست یونان به این مقصد آمده باشند. این لیست شامل همه کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن مانند ایالات متحده، انگلیس، آلبانی، ارمنستان، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بحرین، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، برونئی، کانادا، چین، ژاپن، اردن، کویت، لبنان، مولداوی، نیوزلند، مقدونیه شمالی، قطر، رواندا، عربستان سعودی، صربستان، سنگاپور، کره جنوبی، تایلند، امارات متحده عربی و اوکراین می‌شود.

سواحل یونان

منبع عکس: dailynewshungary.com

مسافران بین‌المللی از کشورهای فوق می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه به یونان سفر کنند؛ البته اگر به‌طور کامل با واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده باشند و ۱۴ روز از تاریخ آخرین دوز واکسن آن‌ها گذشته باشد. گردشگران همچنین باید جواب آزمایش منفی پی‌سی‌آر کووید ۱۹ خود (آزمایشی که باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود انجام شده باشد) یا مدرک ابتلا به بیماری کرونا در دو تا ۹ ماه گذشته را ارائه کنند.

ایسلند

ایسلند

منبع عکس: home.kpmg

ایسلند به همه مسافران کامل واکسینه شده اجازه می‌دهد تا به این کشور وارد شوند؛ حتی افرادی که از خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا حوزه شنگن به ایسلند سفر می‌کنند. شرط سفر به ایسلند برای مسافران تهیه یک گواهی واکسیناسیون معتبر است؛ گواهی که در آن جزئیات واکسن مورد استفاده، صادر کننده آن و شماره سریال واکسن نوشته شده باشد.

اسپانیا

اسپانیا

منبع عکس: edition.cnn.com

اسپانیا به روی مسافران کامل واکسینه شده از سراسر جهان بدون نیاز به قرنطینه یا ارائه آزمایش منفی پی‌سی‌آر کووید ۱۹ باز می‌شود. لازم به ذکر است که این طرح در مورد بازدیدکنندگان از کشورهایی که دارای ریسک بالا هستند، اعمال نمی‌شود؛ در واقع گردشگرانی که از برزیل، آفریقای جنوبی، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا و نامیبیا به اسپانیا سفر می‌کنند، باید در هنگام ورود ۱۰ روز قرنطینه شوند.

گردشگرانی که هنوز واکسن نزده‌اند نیز ممکن است بتوانند به کشور اسپانیا وارد شوند؛ اما به شرطی که یک آزمایش تشخیصی کرونا داده باشند. این آزمایش باید حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود به اسپانیا انجام شده باشد. آزمایش‌های مورد تایید اسپانیا، تست پی‌سی‌آر، تست آرتی-لمپ (RT-LAMP)، آرتی-پی‌سی‌آر (RT-PCR) و تی‌ام‌ای (TMA) هستند.

سوئیس

سوئیس

منبع عکس: afar.com

مسافران کامل واکسینه شده یا افرادی که در ۶ ماه گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند و بهبود یافته‌اند، امکان ورود به کشور سوئیس بدون نیاز به قرنطینه و انجام آزمایش را خواهند داشت؛ مگر اینکه از مناطق پرخطر و آلوده به سویه‌های جدید کرونا سفر کنند. با این حال، طبق اعلام دفتر بهداشت عمومی فدرال سوئیس (Swiss Federal Office of Public Health)، دیگر هیچ کشوری در لیست کشورهای پرخطر و آلوده به سویه‌های خطرناک کرونا وجود ندارد.

منبع عکس: getyourguide.co.uk

مطالب مرتبط:

دیدگاه