یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از موج‌سواری در هاوایی تا غروب خورشید در مراکش

علی  کماسی
علی کماسی یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از موج‌سواری در هاوایی تا غروب خورشید در مراکش

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های بی‌نظیری را از موج‌سواری در تندآب‌های سواحل هاوایی تا غروب خورشید بر فراز کودکان مراکشی انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته، تصاویر جذاب و دیدنی از  دویدن و بازی یک سگ شیکوکو، برج‌های آهکی در ساحل ویکتوریای استرالیا، شتری پشت یک وانت در اردن، درخشش یک ماهی مرکب در شب و بغل کردن میمون‌های برفی برای در امان ماندن از سرما به چشم می‌خورد.

موج سواری

موج سواری

در شمال ساحل اواهو در هاوایی بارش شدید باران باعث ایجاد تندآب‌‌ها شده است. مت پورتیوس، عکاس این عکس می‌گوید:

نتیجه به وجود آمده بی‌نظیر است. تنها در ۳۰ دقیقه، یک بارش کوچک به یک تندآب درجه پنج تبدیل شده است. این عکس در مراحل ابتدایی است و شما می‌توانید موج‌سواران را در حال موج‌سواری و چند نفر دیگر را در حال خروج از آب ببینید.

جنب و جوش

جنب و جوش

یک سگ نژاد شیکوکو به نام هیلی در حال دویدن و بازی کردن میان جنگلی در هلند است. این سگ متعلق به دوست عکاس، جودیت ورگات است. او می‌گوید:

 من عاشق کار کردن با این نوع سگ‌ها هستم. آن‌ها همیشه آدم را شاد می‌کنند و لحظات شگفت‌انگیزی را برای عکاسی به وجود می‌آورند.

حواریون

حواریون

این برج‌های سنگ‌آهکی در سواحل ویکتوریای استرالیا به ۱۲ هواریون معروف هستند. هرچند این اسم کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا تعداد این برج‌ها بعد از فروپاشی یکی از آن‌ها در سال ۲۰۰۵، تنها هشت عدد است.

کوهان

کوهان

مت پیکرافت عکاس یورشات در حال ساخت یک مستند در مورد مردم بادیه‌نشین وادی رام در اردن بود که شخصی را در حالی که یک شتر را پشت وانتش حمل می‌کرد، دید. او می‌گوید:

از راننده پرسیدیم که چه مشکلی برای شتر پیش آمده؟ و او جواب داد که چیزی نیست و فقط دارد برای دیدن جفتش به داخل شهر می‌رود.

الماسی در شب

الماسی در شب

یک ماهی مرکب جوان در حال درخشش رنگ‌های خود در یکی از شب‌های ساحل پالم در فلوریدا است. زمانی که این ماهی کاملا رشد کند، وزنش به ۳۰ کیلو نیز می‌رسد.

گرمای بدن

میمون برفی

در جزیره شودوشیما ژاپن دمای هوا در زمستان بسیار پایین می‌آید. برای اینکه میمون‌های برفی از این سرما جان سالم به در ببرند، یک دیگر را بغل می‌کنند.

غروب خورشید

غروب

خورشید بر فراز کودکان در حال بازی در مراکش غروب می‌کند. شما می‌توانید خانه‌های آبی معروف را که به شهر آبی شهرت دارد، در پس زمینه ببینید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه