جشنواره غذاهای فیلیپینی PAL تا آخر ژوئن در لندن دایر است

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
جشنواره غذاهای فیلیپینی PAL تا آخر ژوئن در لندن دایر است

فیلیپین تصمیم گرفته است که برای معرفی جذب گردشگر برای جزیره‌های خود، از جذاب‌ترین جنبه‌ی دیپلماسی فرهنگی خود، یعنی آشپزی، بهره بگیرد.

جشنواره‌ی غذای فیلیپین، در حقیقت نمایشگاهی است که توسط شرکت هواپیمایی فیلیپین (PAL) و با هدف جلب توجه عموم به منوی ملی غذایی این کشور به همراه مجموعه‌ای از رویدادهای عمومی، باشگاه‌های فروش غذا و صرف شام در محیطی دوستانه و نیز محیطی برای دیدار و گردهمایی آشپزها، در بیشتر از ۲۰ رستوران محبوب و پرطرفدار لندن برگزار می‌شود.

شیوه‌ی آشپزی به سبک فیلیپین که مجله‌ی مد و زیبایی «ووگ» (Vogue) آن را به خاطر طعم و عطرش و به خاطر تاثیری که روی برخی از منوهای محبوب جهانی مانند غذاهای هندی، مالزیایی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی و آمریکایی گذاشته است، به عنوان «شیوه‌ی اصلی برای آشپزی» نامیده است، بیشترین رواج را در بین عموم در میان سبک‌های غذایی قرن ۲۱ داشته است.

یکی از جنبه‌های هیجان‌انگیز دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی آشپزی است.

 آنتونی بوردن، سرآشپز معروف آمریکایی، زمانی غذای فیلیپینی را همپای غذاهای معروف ایالات متحده توصیف کرده و گفته بود که یک بشقاب از غذای محلی «سیسیگ» (sisig)، کاملا این قابلیت را دارد که قلب و ذهن مردم جهان را تسخیر کند.

دیوید کچرین، مدیر شرکت هواپیمایی فیلیپین، گفت:

شرکت هواپیمایی فیلیپین (PAL)، با پروازهای بی‌وقفه‌ای که به طور روزانه بین لندن و مانیل انجام می‌دهد، شرق و غرب جهان را به هم متصل می‌کند؛ این درست همان کاری است که تنوع فرهنگی غنی غذاهای فیلیپینی انجام می‌دهد.

ما، به عنوان شرکت هواپیمایی رسمی جشنواره‌ی غذای فیلیپین، مفتخریم که طعم فیلیپین را در میان هوا و زمین به مشتریان معرفی می‌کنیم.

جشنواره غذای فیلیپین

آنتونیو لگدامئو، سفیر فیلیپین، گفت:

یکی از جنبه‌های هیجان‌انگیز دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی آشپزی است. امیدواریم که با ارائه‌ی رنگ‌ها و طعم‌های متفاوتی از فیلیپین، شرکت‌کنندگانی را جذب این جشنواره بکنیم که بخواهند حقایق بیشتری را از فیلیپین کشف کنند و دوست داشته باشند که تعطیلات‌شان را در یکی از جزیره‌های ما بگذرانند.

این جشنواره که با حمایت مالی سفارت فیلیپین در لندن برگزار می‌شود، همراه با جشن ۱۲۰ سالگی استقلال فیلیپین در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد. برای کمک به برگزاری این جشن، شرکت‌های هواپیمایی فیلیپین تخفیف‌های ویژه‌ای را برای رفتن به جشنواره در نظر گرفته‌اند و قیمت تمام شده‌ی هر بلیط برای برگشت به مانیل، از ۵۲۳ پوند آغاز می‌شود.

اولین جشنواره‌ی غذای فیلیپین از ۵ تا ۳۰ ژوئن در لندن دایر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن به سایت جشنواره رجوع کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه