تماشای ۷ مکان فوق العاده دنیا با بالون هوای گرم

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
تماشای ۷ مکان فوق العاده دنیا با بالون هوای گرم

برخی از کشورهای جهان نظیر مکزیک، ترکیه، مصر و غیره با ارائه خدمات بالون‌سواری هوای گرم، امکان تماشای مناظر خیره‌کننده تاریخی و طبیعی را پیشکش نگاه گردشگران می‌کنند.

اگر عاشق تماشای چشم‌اندازهای معرکه هستید و در عین حال ترسی از ارتفاع نارید، بالون هوای گرم می‌تواند روشی عالی برای تماشای نقاط دیدنی از زاویه‌ای کاملا متفاوت در آرامش محض باشد. مطمئنا بالون‌سواری بسیار ارزان‌تر و ساکت‌تر از هلیکوپتر خواهد بود و کسانی که اهل پرواز نیستند نیز از بالون هوای گرم و تجربه آرام‌بخش آن استقبال می‌کنند. با اینکه تماشای هر نقطه از این دنیا از بالا جذاب است اما در اینجا ۷ مکان عالی را معرفی می‌کنیم که باعث حیرت و تحسین هر بیننده‌ای می‌شود.

۱. تئوتیئواکان، مکزیک

بالون سواری

تئوتیئواکان (Teotihuacan)، یک شهر باستانی مقدس در مکزیک است که در شمال‌شرقی پایتخت قرار دارد. با توجه به اولین آثار پیش‌کلمبیایی، اعتقاد بر این است که قدمت این شهر به ۱۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد و این منطقه به واسطه‌ی ارزش‌های تاریخی و فرهنگی، به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است.

بزرگ‌ترین هرم‌هایی (با ارتفاع ۳۰۰ متر) که پیش از ورود اسپانیایی‌ها به این سرزمین ساخته ‌شده ‌است را می‌توان در این شهر باستانی مشاهده کرد. علاوه بر ویژگی هرم مانند شهر تئوتیئواکان، به دلیل ساختار پیچیده، ساختمان‌های چند طبقه، خیابانی به نام خیابان مرگ و نیز بخش کوچکی از نقاشی‌های دیواری خارق‌العاده‌ای که به طرز اعجاب‌انگیزی حفظ شده‌اند، اهمیت باستان‌شناسی زیادی دارد. برای اینکه بهترین دید از شهر و هرم‌های ماه و خورشید (Sun and Moon Pyramids) را داشته باشید بالون‌سواری قطعا گزینه‌ای معرکه خواهد بود. به طور معمول قیمت یک تور استاندارد برای هر نفر ۱۰۰ دلار است.

۲. الاقصر، مصر

بالون سواری

با توجه به حجم سایت‌های باستانی مصری که در الاقصر (Luxor) قرار دارد، به آن بزرگ‌ترین موزه روباز دنیا گفته می‌شود و یکی از بهترین نقاطی است که تماشای آن با بالون تجربه‌ای متفاوت را برای هر بیننده‌ای رقم می‌زند. با بالون‌سواری می‌توانید از دره پادشاهان (Valley of the Kings) در کرانه غربی رود نیل دیدن کنید که زمانی فراعنه در آنجا حکومت می‌کردند. قیمت این تور برای پروازهای استاندارد و لوکس به ترتیب حدود ۹۰ و ۱۰۰ دلار است و می‌توانید از طریق بالون هوای گرم سند باد به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور مصر جا رزرو کنید.

۳. ویلنیوس، لیتوانی

بالون سواری

ویلنیوس (Vilnius) در لیتوانی یکی از مقاصد پرطرفدار اروپایی است که ناگفته‌های زیادی برای گردشگران دارد به خصوص وقتی با بالون گرم به تماشای آن می‌نشینند. پرواز بر فراز برج‌های گوتیک و کلیساهای کاتولیک رومی که در مرکز این شهر باروک قرار گرفته است مطمئنا جذاب است. اسمایل بالون، خطوط هوایی بالون و مرکز بالون‌سواری لیتوانی امکان بالون‌سواری همراه با بسته‌های فراموش نشدنی را به مشتاقان این پرواز ارائه می‌کنند.

۴. آلبوکرکی، نیومکزیکو

بالون سواری

آلبوکرکی (Albuquerque) در نیومکزیکو هر سال در ماه اکتبر میزبان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های بالون هوای گرم جهان است و به عنوان یکی از مقاصد بالون‌سواری دنیا شناخته می‌شود. شرکت ورلد بالون بیش از ۴۰ سال است که امکانات و تورهای بالون‌سواری را در این ایام در اختیار مسافران قرار می‌دهد. از بالا می‌توانید طلوع خورشید، چشم‌انداز دره ریو گراند (Rio Grande Valley) و رودخانه آن و کوه‌های اطراف را مشاهده کنید. قیمت تورهای گروهی از ۹۹ دلار برای کودکان و ۱۵۹ دلار برای بزرگسالان شروع می‌شود. البته با پرداخت پول بیشتر می‌توانید از پروازهای خصوصی استفاده کنید.

۵. دره یارا، استرالیا

بالون سواری

دره یارا (Yarra Valley) درست بیرون شهر ملبورن استرالیا قرار دارد و منطقه‌ای عالی برای بالون‌سواری و تماشای مناظر حیرت‌انگیز است. با بالون‌سواری گلوبال ملبورن می‌توانید یک تور یک ساعته رزرو کنید و از تماشای صحنه‌های زیبای طبیعت لذت ببرید.

۶. باگان، میانمار

بالون سواری

باگان (Bagan) شهری باستانی با هزاران معبد در میانمار است و برای اینکه تصویری به یادماندنی از این شهر تاریخی داشته باشید، بالون‌سواری هوای گرم این منطقه را از دست ندهید. فصل بالون‌سواری در باگان از اکتبر شروع و در ماه آوریل به پایان می‌رسد و مناظری خیره‌کننده از طلوع خورشید با نسیم خنک صبحگاهی و مناظری زیبا در زیر تلالو خورشید را تقدیم شما می‌کند. اپراتورهای مختلفی در این محل، تورهای بالون‌سواری ارائه می‌کنند که قیمت تورهای کلاسیک، ۳۵۰ دلار برای هر خارجی است.

۷. کاپادویکا، ترکیه

بالون سواری

بالون‌های رنگارنگ زیبا تقریبا در همه ایام سال روی منطقه صخره‌ای کاپادوکیا (Cappadocia) در ترکیه در حال حرکت هستند. هر زمان که به این محل بروید فکر می‌کنید جشنواره بالون‌سواری برپا است، اما واقعیت این است که این منطقه را به بالون‌سواری‌هایش می‌شناسند. یکی از لذت‌های بالو‌ن‌سواری در کاپادوکیا، تماشای سایر بالون‌ها با طرح‌های رنگین‌کمانی است که از روی صخره‌های شبیه به دودکش پریان، ستون‌ها و... پرواز می‌کند. اکثر تورهای این محل بین یک تا سه ساعت طول می‌کشد و بسیاری از اپراتورها پیش از حرکت، صبحانه سرو می‌کنند و حین پرواز نیز با اسنک و نوشیدنی از مردم پذیرایی می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه