بالن‌ سواری بر فراز آسمان؛ بهترین نقاط دنیا کدامند؟

محمد روزبه
محمد روزبه شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
بالن‌ سواری بر فراز آسمان؛ بهترین نقاط دنیا کدامند؟

بیش از دو قرن، انسان‌ها از بالن‌های هوای داغ برای سفر به اتمسفر و دیدن دنیا از دیدگاهی متفاوت استفاده می‌کردند. تجربه بالن‌سواری در شرایطی امن و راحت، بسیار هیجان‌انگیز است و هنوز هم بسیاری از این روش برای تماشای زمین از ارتفاع استفاده می‌کنند.

امروزه مسافران ماجراجو از هر نقطه‌ی دنیا می‌توانند بهترین منظره‌های دنیا و تمدن‌های باستانی را از بالن ببینند و به زیبایی و تفاوت‌های کره زمین از دیدگاهی دیگر تماشا کنند. در ادامه می‌توانید ۱۰ مکان از بهترین مقاصد گردشگری برای طرفداران بالن‌سواری را مشاهده کنید.

۱۰. Yarra Valley

Yarra Valley «Yarra Valley» حدود یک‌ ساعت با «ملبورن» فاصله دارد. بالن‌سواری در این منطقه به بازدیدکنندگان تجربه‌ی پروازی امن و آرام برفراز تپه‌ها و دره‌های موجدار و قلم‌کاری شده توسط باغ‌های چهل‌تکه و مزرعه‌ها را به‌همراه تصویری دور از کوه‌های « Great Divide»‌ فراهم می‌کند. بالن‌های هوای داغ سرگرمی محبوبی در Yarra Valley هستند و بسیاری از تامین‌کننده‌ها آماده ارائه خدمات در این زمینه‌اند.

۹. منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی

Dubai Desert خیلی دور از ذهن نیست که بالن‌سواری‌ در اطراف شهر مجلل دبی همانند همه آیتم‌های این شهر لوکس و جذاب باشد. مسافران سپیده‌دم از نزدیکی برج خلیفه سوار بالون می‌شوند، به منطقه پرواز می‌روند تا آموزش‌های لازم را می‌بینند و سپس از پروازی یک ساعته لذت خواهند برد. این بالن‌ها ۱۲۰۰ متر برفراز تپه‌های مملو از شن غلتان و واحه‌های سبز رنگ ارتفاع می‌گیرند. جایی که مسافران می‌توانند چشم‌اندازی از شترها، غزال‌های معروف عرب، داشته باشند. سبد این بالن‌ها می‌توانند تا ۲۴ نفر را در خود جای دهند، اما بالن‌های سفارشی نیز وجود دارند که شامل بالن‌های دونفره هستند.

۸. Teotihuacan

Teotihuacan اهرام «Teotihuacan»، واقع شده در ۳۰ کیلومتری شمال «مکزیکو سیتی»، بازمانده‌های بی‌نظیر باستان‌شناسی از چیزی هستند که زمانی بزرگ‌ترین شهر آمریکای شمالی بود. بالن‌های هوای داغ به بازدیدکنندگان یک چشم‌انداز هوایی از منظره «شهر خدایان» را می‌دهند. هرچند که مسیر این پروازهای یک ساعته با وزش نسیم مشخص می‌شود، مسافران می‌توانند انتظار دیدن معبد «Quetzalpapalotl»، «خیابان مردگان»، به‌همراه اهرام عظیم خورشید و ماه را داشته باشند.

۷. Albuquerque

Albuquerque_International_Balloon_Fiesta_2013_Art_Gimbel---24 خانه بزرگ‌ترین دورهمی عاشقان بالن و بالن‌سواری در جهان، «البکرکی» (Albuquerque) مکانی ایدئال برای مشاهده زیبایی‌های چشم‌نواز و صدها بالن معلق در هوای صاف منطقه میدوِست (Midwest) آمریکا است. هر سال ماه اکتبر بزرگ‌ترین شهر ایالت کزیک میزبان فستیوال جهانی بالن البکرکی (Albuquerque International Balloon Fiesta) است، که شامل کنسرت‌ و آتش‌بازی در کنار پرواز بالن در روز و شب است. بسیاری از مردم در این مراسم شرکت می‌کنند که تنها اتفاقات را از زمین مشاهده کنند، اما مسئولان همچنین به خدمات‌دهنده‌های مجاز اجازه ارائه بالن‌ به بازدیدکنندگان را می‌دهند.

۶. Serengeti

Serengeti «Serengeti» خانه بزرگ‌ترین پستانداران مهاجر در جهان است که از تانزانیا تا منطقه حفاظت‌شده «Masai Mara» در کنیا ادامه می‌یابد. یک پرواز بالنی برفراز Serengeti امکان تماشای حیوانات مختلف را در هر فصلی از سال فراهم می‌کند. در کنار حضور بیش از دو میلیون حیوان وحشی، غزال و گوره‌خر که در زمان مهاجرت از منطقه عبور می‌کنند، حیواناتی مانند شیر، کرگدن، زرافه، فیل و سایر موجودات عظیم نیز به‌وفور یافت خواهند شد. بهترین تامین‌کننده‌های بالن از شعله‌ی کم‌صدا استفاده می‌کنند که به بالن اجازه می‌دهد در طول پرواز برفراز حیات‌وحش غیرقابل تشخیص باقی بماند.

۵. Angkor

Angkor پارک باستانی «Angkor» به‌دلیل مجموعه معابد «Angkor Wat» شهرت دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین بنای مذهبی جهان شناخته می‌شود. این معابدِ ساخته شده در قرن ۱۲ میلادی، یک نمونه برجسته از معماری کلاسیک «کهمر» است و بزرگ‌ترین جاذبه توریستی «کامبوج» به شمار می‌رود. همچنین مکانی بی‌نظیر برای کسانی است که برای اولین پرواز بالن هوای داغ کمی نگران هستند. بالن‌های اینجا برای امنیت بهتر همواره به یک کابل وصل هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند بالن‌هایی با قیمت مناسب را در روزهایی که باد آرام است تجربه کنند.

۴. Luxor

luxor در کناره شرقی رود نیل و رو‌به‌روی مکان شهر چهار هزار ساله‌ی «تبس»، «Luxor» به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه فضای باز جهان شناخته می‌شود. پرواز‌های بالن به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که برفراز مکان‌های مشهور معماری از جمله معبد Luxor fh، دریچه‌های مشبک قطور، ستون‌های انحنادار و «Collossi of Memnon» و دو مجسمه سنگی عظیم از آمن‌هتپ سوم پرواز کنند. گردشگران می‌توانند یک سفر راحت و امن را در مدت دو ساعت تجربه کنند و برای آن‌ها فرصتی کافی به‌منظور گشت‌‌وگذار در مکان‌های تاریخی و بناهای یادبود فراهم می‌کند.

۳. Bagan

78098 «Bagan»، محبوب‌ترین مقصد توریستی «میانمار»، پایتخت اولین امپراتوری برمه در قرن‌های ۹ تا ۱۳ میلادی بوده است. این همان مکانی است که مارکوپولو آن را به‌عنوان «شهر طلاکاری‌شده» توصیف کرده و خانه حدود ۱۳۰۰۰ معبد بودایی در قرن ۱۱ و دوران اوج خود بوده است. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند بر فراز هزاران معبد غوطه‌ور شوند، از جمله معبد مشهور «آناندا» به‌همراه مناره‌های زرین براق‌اش. بالن‌های هوای داغ از ماه نوامبر تا مارس، زمانی که باد بیش از ۲۵ کیلومتر در ساعت نیست قابل استفاده هستند.

۲. Napa Valley

Napa Valley «Napa Valley» کالیفرنیا در سراسر جهان به خاطر باغ‌های انگور زیبایش شهرت دارد و یک بالن‌سواری برای بازدیدکنندگان بهترین راه مشاهده زیبایی آرام این دشت‌ها است. ساکنان و باغداران آشنا با محیط زیست همواره مراقب هستند که محیط طبیعی را با تمام زیبایی‌اش حفظ کنند و مسافران بتوانند از تصاویر به هم پیوسته دشت‌ها لذت ببرند. هوای ملایم در تمام سال، «Napa Valley» را به یک مکان بالن‌سواری همیشگی و ایدئال تبدیل می‌کند.

۱. Cappadocia

large فلات‌های بلند «Cappadocia»، واقع شده در منطقه آناتولی ترکیه، دارای سنگ‌هایی شکل داده شده با فوران‌های آتش‌فشانی است که با هزاران سال باد و باران به تصویر امروز رسیده‌اند. بعضی از مناره‌های سنگ‌آهکی، معروف به «دودکش پریان»، زمانی خانه‌ی ساکنان نخستین این منطقه بوده است. چندی بعد ساکنان در داخل سنگ‌ها معابد تزیین‌شده و شهرهای زیر زمینی به وجود آوردند. پرواز‌ هوای داغ در این منطقه طرفداران بسیاری دارد و ارائه‌کنندگان در این زمینه تجربه زیادی دارند و معمولا سبد‌ها را به عمق دره‌ها هدایت می‌کنند تا به بازدیدکنندگان فرصت یک نگاه نزدیک‌تر به بنا‌های سنگی را بدهند. نقشه جغرافیایی تمامی مکان‌های بالن‌سواری

نقشه جغرافیایی تمامی مکان‌های بالن‌سواری

منبع: touropia

مطالب مرتبط:

دیدگاه