رستوران های مسکو که برای خانواده ها مناسب است

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی چهار شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
رستوران های مسکو که برای خانواده ها مناسب است

خواه برنامه‌ی سفر داشته باشیم یا عاشق غذاهای تازه باشیم، خواندن درباره‌ی رستوران‌ها و غذاها جذاب است. ببینیم رستوران‌های خوب خانوادگی در مسکو کدامند.

حتما موافق هستید که یکی از بهترین زمان‌های دور هم جمع شدن اعضای خانواده در رستوران اتفاق می‌افتد؛ اما گاهی همین اتفاق ساده خیلی پیچیده می‌شود.

برای این‌که به همه خوش بگذرد، باید رستورانی را انتخاب کنیم که همه‌ی اعضای خانواده غذاها و حال و هوای آن را دوست داشته باشند. حالا تصور کنید به سفر مسکو هم رفته باشید و ببینید این انتخاب چقدر سخت‌تر می‌شود.

در این نوشته کار را برای شما آسان کرده‌ایم و تعدادی از رستوران‌های مناسب خانواده‌ی مسکو را در مرکز شهر معرفی کرده‌ایم. قرار نیست  با تور روسیه به مسکو سفر کنید؟ به قول قدیمی‌ها وصفش هم خالی از لذت و سرگرمی نیست.

کافه بلک مارکت

رستوران بلک مارکت

کافه بلک مارکت (Black Market) فقط یک رستوران نیست، فودکورتی است پر از غذاهای خوشمزه. در این رستوران غذاهای فصلی متنوعی برای وعده‌های ناهار و شام سرو می‌شود. علاوه بر آن، منوی کودک هم دارد که خیلی پر و پیمان است. خانواده‌های زیادی به‌ویژه در آخر هفته‌ها به این رستوران می‌آیند. منو کمی آمریکایی به‌نظر می‌رسد، به‌ویژه با برگرهایش. بلک مارکت کافه به ایستگاه مترو Frunzenskaya خیلی نزدیک است؛ جای نشستن در فضای باز هم دارد. 

کافه بلک مارکت

این رستوران در خیابان اوساچووا قرار گرفته است و امکان رزرو دارد. روزهای عادی هفته از ۱۰ صبح تا نیمه شب رستوران باز است. اما آخر هفته‌ها دو ساعت بیشتر یعنی تا ۲ بعد از نیمه شب باز می‌ماند. اگر به وب‌سایت رستوران بروید، می‌توانید عکس‌های اشتهابرانگیز غذاها را تماشا کنید.

رستوران مارکت پلیس

اگر بشود یک جا را در مسکو معرفی کرد که ناهار و شام سریع، خوشمزه، با قیمت مناسب و مد روز سرو می‌کند، رستوران مارکت پلیس (Market Place) است. پیشنهاد می‌کنیم چای توت روسی را از دست ندهید که مزه‌اش زیر زبان شما خواهد ماند. غذاهای روسی، تایلندی و چینی شامل انواع دسر، ساندویچ، سبزیجات آب‌پز، سالاد، سوپ، پاستا و چیزهای دیگر در منوی رستوران مارکت پلیس وجود دارند. 

پیشنهاد میکنیم چای توت روسی را از دست ندهید که مزهاش زیر زبان شما خواهد ماند

نکته‌ی جالب این‌که منوی وگان دارد و فضایش برای قرارهای کاری مناسب است. وارد رستوران که می‌شوید یک کارت به‌شما تحویل می‌دهند. بعد از انتخاب غذاها، کافی است کارت را اسکن کنید تا هزینه‌ی صورت‌حساب‌تان مشخص شود، به همین سادگی. فضای رستوران بزرگ است، اگر به سایتش بروید، خودتان می‌بینید.  این رستوران در خیابان (Myasnitskaya)  قرار گرفته است. اینجا هر روز از ۸ صبح تا ۱۱ شب باز است، به‌غیر از جمعه و شنبه که دو ساعت بیشتر پذیرای مشتری هستند.

رستوران شینوک

رستوران شینوک مسکو

در رستوران شینوک (Shinok) از تزیین و مزه‌ی غذاها، تا برخورد گرم کارکنان همه چیز راضی‌کننده است. این رستوران یک غذاخوری مدرن اوکراینی به‌شمار می‌رود. پس اگر دیدید کارکنان رستوران لباس محلی به تن دارند، تعجب نکنید. اینجا برای کودکان منوی متفاوتی ارائه می‌کنند که در آن سیب‌زمینی محبوب بچه‌ها، فیش‌برگر و سالاد پیدا می‌شود. یک مینی باغ‌وحش خیلی جمع‌وجور دارد که تماشای آن برای بچه‌ها جالب است.

رستوران شینوک مسکو مینی باغ‌وحش خیلی جمع‌وجوری هم دارد که تماشای آن برای بچه‌ها جالب است

آن‌ها می‌گویند مواد اولیه را از کشت‌زار محلی تهیه می‌کنند که محصولات ارگانیک دارد. شاید دلیل گرانی منو همین باشد.

شینوک پیش‌غذاهای خوش‌رنگ و رویی دارد که شامل خوراکی‌های سرد و گرم است. میان‌شان پای‌های خانگی هم وجود دارد که وسوسه‌کننده هستند. عکس غذاها و دسرهای لذیذ این رستوران را در سایت‌‌شان می‌توانید ببینید. آدرس رستوران شینوک خیابان سال ۱۹۰۵ YEAR 1905 STREET است. ساعت کار این رستوران هر روز ۱۲ ظهر تا نیمه شب است.

لودی کاک لودی

رستوران لودی کاک لودی

کافه لودی کاک لودی (Ludi Kak Ludi) کافه‌ی کوچکی است در قلب مسکو. در منوی آن انواع سالاد، پای‌های خانگی روسی، ساندویچ‌های جورواجوری که با مواد غذایی که روزانه خریداری شده‌اند، درست می‌شوند و نان‌های خانگی تازه پیدا می‌کنید. خوراکی‌های سبک و اسموتی میوه ویژه هم در این کافه سرو می‌شود.

در لودی کاک لودی با این اسم بامزه‌اش می‌شود همراه با خانواده نشست و  قهوه‌ای خوش‌عطر همراه با دسر سفارش داد. یا می‌توانید سفارش‌تان را بگیرید و در راه و قدم‌زنان میل کنید. این راه هم بگوییم که معمولا سفارش ها را خیلی دیر آماده می‌کنند؛ روی یک ساعت معطلی حساب کنید. پس اگر خیلی گرسنه بودید، گزینه‌های بالا را درنظر بگیرید.

کافه در خیابان سولیانسکی توپیک Solyansky Tupik قرار گرفته و شب‌های یکشنبه تا ۴ صبح باز است. روزهای دیگر هفته تا حدود ۱۱ می‌توانید برای شام روی آن حساب کنید.

رستوران ونیزیا

رستوران ونیزیا مسکو

تنوع در غذا امری واجب است و امتحان کردن غذاهای ایتالیایی در مسکو از آن حس‌های عجیب و غریب می‌شود. رستوران ونیزیا (Venezia) نماینده‌ی ونیز در مسکو به‌شمار می‌رود و وظیفه‌ی خودش می‌داند انواع خوراکی‌های ایتالیایی را به شما پیشنهاد بدهد.

کمتر کسی پیدا می‌شود که پیتزا دوست نداشته باشد. در این رستوران انواع پیتزا، پاستا، لازانیا و نام‌هایی که برای ما ایرانی‌ها غریبه نیست، سرو می‌شود. البته مزه‌ها ایتالیایی است و شبیه فست‌فودهای خودمان نخواهد بود. چیدمان رستوران ونیزیا دلباز است و در کنار غذاهایش می‌چسبد. می‌توانید عکس‌های آن‌را در سایت‌اش ببینید. رستوران در بلوار Strastnoy قرار گرفته است. 

موقعیت رستوران‌ها روی گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه