پروازهای حج تمتع اردبیل از فرودگاه شهید مدنی تبریز صورت می‌گیرد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
پروازهای حج تمتع اردبیل از فرودگاه شهید مدنی تبریز صورت می‌گیرد

فرودگاه تبریز پروازهای حج تمتع استان اردبیل را انجام می‌‌دهد.

پروازهای حج تمتع استان اردبیل به علت قرار گرفتن باند فرودگاه اردبیل در مرحله‌ بهسازی، از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام می‌شود. ۸۵۰ زائر در این پرواز حضور دارند.

مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت:

با توجه به این‌که شرکت هواپیمایی سعودی با هواپیمای پهن‌پیکر این پرواز را برعهده دارد و به‌علت بهسازی باند فرودگاه اردبیل نمی‌تواند فرآیند پرواز را در این باند فرودگاهی انجام دهد، از این‌رو پروازهای حج تمتع اردبیل به نزدیک‌ترین باند فرودگاهی (فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز) منتقل می‌شود.

فرودگاه تبریز پروازهای حج تمتع زائران اردبیلی را در ۱۸ و ۱۹ مرداد ماه بر عهده دارد، همچنین پروزاهای حج تمتع زائران آذربایجان‌شرقی نیز در قالب ۱۱ پرواز با ۳۵۰۰ زائر انجام خواهد شد که زمان آن از ۱۹ الی ۲۴ مردادماه خواهد بود.

پروازهای «اسپارتا و ازمیر» به پروازهای خارجی فرودگاه شهید مدنی تبریز طی سه ماه‌ اخیر امسال‌ اضافه شده است و هفته‌ای یکبار از فرودگاه تبریز انجام می‌شوند.

از مقاصد خارجی پروازهای فرودگاه تبریز می‌توان به شهرهای اسپارتا، آنکارا، استانبول، ازمیر، هامبورگ، بغداد، نجف و مدینه نیز اشاره کرد.

از این فرودگاه به اغلب مراکز استان‌ها (تهران، مشهد، کیش، اصفهان، کرمان، اهواز، رشت، بندرعباس و...) پرواز وجود دارد.

در راستای افزایش پروازهای خارجی فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با چند شرکت هواپیمایی جلساتی برپا شده و وعده‌هایی داده شده، اما نوسانات ارزی اخیر سبب به طول انجامیده شدن این موضوع شده است، اما همچنان پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه