چه جشنواره هایی همزمان با جام جهانی 2018 در روسیه برگزار می‌شود؟

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
چه جشنواره هایی همزمان با جام جهانی 2018 در روسیه برگزار می‌شود؟

امسال روسیه به دلیل میزبانی جام جهانی، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. اما ما به فکر مسافرانی هستیم که نمی‌دانند فاصله بین بازی‌ها را چه کار کنند. اینجا بهترین نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها و تئاترها را در شهرهای میزبان به شما معرفی می‌کنیم تا در زمان فراق از فوتبال به آن‌ها بپردازید.

اگر با تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه، عازم این کشور هستید تا بازی‌های هیجان‌انگیز جام جهانی ۲۰۱۸ را از نزدیک ببینید، بهتر است رویدادها و جشنواره‌هایی را که همزمان با این رقابت‌ها برگزار می‌شوند را نیز بشناسید تا شاید در این سفر، سری هم به آن‌ها زدید.

روسیه، این روزها، شمارش معکوس خود را برای افتتاح جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال آغاز کرده است. در عرض یک ماه، از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ جولای، بیش از ۲ میلیون نفر فوتبال را در ۱۲ استادیوم واقع در ۱۱ شهر تماشا می‌کنند. اما بجز تماشای فوتبال چه تفریح دیگری در این شهرها می‌توان انجام داد؟ نظر شما درباره فرهنگ روسیه چیست؟

موسکو

نمایشگاه: فوتبال

نگارخانه جدید ترتیاکوف

نگارخانه جدید ترتیاکوف هنر قرن ۲۰ را به نمایش می‌گذارد، اما برای جام جهانی ۲۰۱۸ برنامه‌های مخصوصی دارد. از ۹ مه تا ۱۱ سپتامبر نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که مربوط به فوتبال هستند به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر کارت طرفداری داشته باشید، ورود به نگارخانه رایگان است.

نمایشگاه: واسیلی ورشچگین

واسیلی ورشچگین

اگر به نگارخانه ترتیاکوف رفتید، نمایشگاه بی‌نظیر هنرمند روسی، ورشچگین را ازدست ندهید. این نمایشگاه با ۵۰۰ اثر از دوران خود هنرمند را به نمایش می‌گذارد، تصاویری که او از مکان‌های عجیبی در سفرهایش به ترکستان، بالکان، هند، شمال روسیه و ژاپن ثبت کرده است.

اخترشناسی و مرکز هوانوردی

پارک VDNKH

به دیدن پارک VDNKh بروید و از معماری استالینی آن لذت ببرید. اخیرا در این پارک موزه‌ای افتتاح شده که مجموعه‌ای از ۱۲۰ هواگرد و فضاپیمای منحصربه‌فرد، و عکس‌ها و ویدئوهای کمیاب است. در سینمای ۵ بعدی پارک می‌توانید داستان هستی، از انفجار بزرگ (بیگ بنگ) تا چشم‌اندازهایی از اسکان در کره مریخ را تماشا کنید.

نمایشگاه: تاریخ فوتبال روسیه

بازدیدکنندگان می‌توانند با دستگاه‌های بازی نایاب روسی فوتبال بازی و از اولین سری بازی های کامپیوتری و کنسول‌های بازی استفاده کنند.

باله: «آنا کارنینا» در تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی

تئاترهای کمی در مسکو وجود دارند که برای اجراها زیرنویس تهیه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم حتما برای دیدن باله‌ی بی‌نظیر John Neumeier به تئاتر بولشوی بروید.

سن پترزبورگ

حضور زمفیرا روی صحنه در جشن طرفداران فوتبال

اگر مایل هستید اجرای اسطوره موسیقی راک روسیه را زنده ببینید، شانس به شما رو کرده است. زمفیرا قرار است روز ۱۲ جولای یکی از اجراهای بی‌نظیرش را به نمایش بگذارد.

نمایشگاه: ایلیا و امیلیا کاباکوف؛ «هرکسی به آینده راه پیدا نمی‌کند»

موزه ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ یا هرمیتاژ یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن هنرهای معاصر است. در واقع این زوج روسی که اکنون شهروندان آمریکایی هستند معمولا در آمریکا نمایشگاه خود را برگزار نمی‌کنند.

شب‌های روشن: یک پدیده طبیعی

پدیده شب روشن

خود شهر یک اثر هنری است و خوشبختانه گردشگران دقیقا زمانی برای دیدن جام جهانی به روسیه می‌آیند که این پدیده طبیعی اتفاق می‌افتد. در این پدیده خورشید در نیمه شب پیدا است، پس از آن استفاده کنید، قدم بزنید یا به قایق‌سواری بروید.

جشنواره بادبان‌های سرخ (Scarlet Sails)

جشنواره بادبان های سرخ

جشنواره بادبان‌های سرخ همه ساله در ۲۳ ژوئن در سن پترزبورگ برگزار می‌شود. این جشن شامل آتش‌بازی، نمایش آب و البته ناوچه Shtandart با آن بادبان‌های سرخش است که رودخانه Neva را مزین می‌کند. این تجربه یکی از نایاب‌ترین تجربه‌های عمرتان می‌شود.

باله: «رودخانه قو» در تئاتر Alexandrinsky

تئاتر alexandrisky

برای گذارندن یک عصر در سن پترزبورگ هیچ چیز بهتر از تماشای باله سنتی همراه با موسیقی افسانه‌ای Pyotr Tchaikovsky نیست. تئاتر Alexandrinsky اولین تئاتر روسیه است که دختر پیتر کبیر آن را بنا کرد.

ولگوگراد

نمایشگاه: « Sergei Larenkov. Stalingrad »، نگاهی از آینده

مجسمه مام میهن فرامی خواند

ولگوگراد که در قدیم به نام Stalingrad شناخته می‌شد، شهر افتخارات نظامی شوروی است و زمانی که قدم در آن می‌گذارید ناخودآگاه در تاریخ غرق می‌شوید. پس از تماشای Mamaev Kurgan (به معنای گورپشته مامای) و یادمان بسیار بزرگ «مام میهن فرامی‌خواند»، برای دیدن عکس‌های Sergei Larenkov به موزه تاریخی- نژادی Old Sarepta بروید.

نیژمی نووگورود

نمایشگاه: «هدف»

زرادخانه کرملین

زمانی که وارد قلعه تاریخی کرملین می‌شوید، از «زرادخانه» که امروزه بخشی از مرکز ملی هنرهای معاصر است، دیدن کنید. نمایشگاه دیگری که حتما باید ببینید، نمایشگاه عکس‌های ستاره‌های فوتبال روسیه و نمایشگاه ماکسیم گورکی، نویسنده بزرگ روس است که در این شهر زاده شد و امسال تولد ۱۵۰ سالگی او را جشن می‌گیرند.

سوچی

رقابت بین‌المللی باله در بین جوانان

تئاتر زمستانی سوچی معمولا میزبان برگزاری موسیقی‌های کلاسیک و رقابت‌های مختلف فرهنگی، از نمایش‌های کمدی گرفته تا باله و موسیقی است. یوری گریگورویچ،، استاد بی‌همتای رقص باله، پذیرای استعدادهای جوان، از ۱۶ تا ۲۲ ژوئن از سراسر دنیا است.

سارانسک

جشن‌های قومی

جشن های قومی

سارانسک مرکز جمهوری موردوویا است که ۴۰ درصد جمعیت بومی آن موردویایی هستند. برای اینکه روح ملی این منطقه را بیشتر احساس کنید، به روستای Chukaly بروید که خیلی هم از سارانسک دور نیست.

یکاترینبورگ

یکاترینبورگ

جشنواره راک قدیمی و جدید

این شهر در تاریخ ۲۹ ژوئن میزبان موسیقی‌های شبانه است. شما می‌توانید به باندهای موسیقی قدیمی و جدیدی که تازه شروع به کار کرده‌اند گوش دهید. این کنسرت در نزدیکی Yeltsin Center جدید برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع rbth

دیدگاه