چگونه بعد از یک سفر بد شکایت کنیم؟

سودا سلیمی
سودا سلیمی دوشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
چگونه بعد از یک سفر بد شکایت کنیم؟

به تازگی از مسافرتی بازگشتید که همه چیز بر خلاف میل‌تان رخ داده است؟ بعد از چنین مسافرتی چه باید کرد؟

دیوار هتل شما آب نشت کرده و منظره‌ی اتاق بر خلاف انتظارتان بوده است؟ خدمتکاران جمع‌آوری زباله در ساعت ۴ صبح شما را بیدار کرده‌اند؟ ترنسفر هتل و وعهده‌های غذایی به موقع نبودند؟ پسرتان سرما خورد یا پای دخترتان شکست؟ پرواز شما لغو شد و مجبور به پرداخت هزینه‌ی بیشتری برای تهیه‌ی بلیط دیگری شده‌اید؟ اگر تعدادی از موارد برای شما آشنا است، زمان آن رسیده که صدای خود را به مسئولین رسانده و مقداری از ضرر مالی خود را از آن‌ها پس بگیرید.

سفر بد

شرکت مناسب را برای طرح شکایت خود انتخاب کنید. باید تشخیص دهید که این خدمات نامناسب مربوط به چه شرکت یا قسمتی از شرکت بوده است.

بسته‌ی مسافرتی: حتما شکایت خود را به تور لیدر ارسال کنید، زیرا قراداد شما به صورت مستقیم با تور لیدر است. تور لیدر مسئول پروازها، اسکان و موارد دیگری است که در قرارداد شما به آن‌ها اشاره شده است. اگر پرواز شما لغو شود، تور لیدر مسئول تهیه‌ی بلیط جایگزینی برای پرواز شماست.

مسافران آزاد: شکایت خود را به مسئول مربوطه‌ی هتل یا شرکت هواپیمایی تحویل دهید. در حالتی که خود به صورت آزاد مسافرت را برنامه‌ریزی کرده‌اید، از مزایا و حقوق تور برخوردار نخواهید بود و در صورت بروز مشکل باید به بیمه‌ی مسافرتی خود اعتماد کنید.

سفر بد

شکایت خود را هر چه سریع‌تر تنظیم کرده و بفرستید. اگر مدیری یا کارمندی از شرکت هواپیمایی یا هتل، مسئول مشکل به وجود آمده برای شما است، بدون رودرواسی، شکایت را مستقیما خطاب به او بنویسید. این روش سبب حل سریع‌تر مشکل شما خواهد شد. اگر به صورت آزاد و بدون تور سفر می‌کنید هم باید همین رویه را در پیش بگیرید و تا زمانی که این خاطرات در ذهن همه است، زودتر شکایت خود را تنطیم کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

برای تنظیم شکایت خود مدارک و دلایل فراهم کنید. اگر هنوز مشکل شما اصلاح نشده، می‌توانید از بقیه‌ی مسافران هم برای گردآوری مدارک و عکس‌ها کمک بگیرید. زمانی که به منزل خود بازگشتید برگه‌های قرارداد و بروشورهای سفر خود را دوباره مطالعه کنید. می‌توانید از آنها به عنوان مدارکی دال بر اینکه شما را بد راهنمایی کرده‌اند و شاید مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، استفاده کنید.

بعد از تنظیم شکایت، آن را به اپراتور تور بفرستید و در مورد شرح مشکل کاملا رک و بی‌پرده باشید. انتظار خود از حل مشکل را توضیح داده و مهلت مشخصی را برای رفع مشکل مقرر کنید. از شکایت و مدارک کپی تهیه کرده و نزد خود نگه دارید. مدارک اصل را برای کسی ارسال نکنید و نزد خود نگه دارید.

اگر به شکایت شما ترتیب اثر داده نشده یا خیلی کمتر از انتظار شما به آن رسیدگی می‌شود، جا نزنید. شکایت را تا جایی ادامه دهید که حس خوبی داشته باشید و به هدف خود رسیده باشید.

در مواقعی که هزینه‌ی سفر را به صورت الکترونیکی و از طریق بانک پرداخت کرده باشید، می‌توانید از بانک رسید دریافت کرده و جزو مدارک شکایت از آن استفاده کنید. برای مثال اگر ساکن ایران هستید و هزینه‌ی هتل خود در مالدیو به صورت نقدی به هتل پرداخت کرده‌اید، به احتمال زیاد نتوانید پرداخت پول هتل را اثبات کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikihow

دیدگاه