هزینه سفر به سوچی چقدر است؟

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
هزینه سفر به سوچی چقدر است؟

سوچی، میزبان بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه، یکی از بهترین شهرهای توریستی روسیه است. آیا می‌خواهید بدانید هزینه سفر به سوچی چقدر است؟

سوچی یکی دیگر از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه و محل برگزاری بازی‌های بسیار مهمی همچون بازی بسیار مهیج اسپانیا و پرتغال (۲۵ خرداد، ساعت ۲۲:۳۰) در استادیوم المپیک فیشت است. در ضمن این استادیوم محل برگزاری بازی‌های دیگری همچون آلمان (قهرمان جهان در جام جهانی 2014) و سوئد (۲ تیر ساعت ۲۲:۳۰)، بلژیک و پاناما (۲۸ خرداد ساعت ۱۹:۳۰) و استرالیا و پروتیر ساعت ۱۸:۳۰) نیز خواهد بود.

در ضمن المپیک زمستانی 2014 روسیه نیز در این شهر برگزار شد و همین امر موجب رشد زیرساخت‌های گردشگری نظیر امکانات اقامتی و حمل و‌ نقل عمومی و همچنین توسعه شهر به میزان چشمگیری شد؛ در نتیجه سوچی به شهر بهتری برای گردشگران تبدیل شد. در این شهر می‌توانید از تفریحاتی نظیر گشت با قایق‌های بادبانی، پرواز با کایت، کوهنوردی، غواصی، دوچرخه‌سواری در آب با دوچرخه‌های مخصوص و اسکی لذت ببرید. در ضمن جنگل‌های ساکت و آرامش‌بخش اطراف این شهر که نمای بسیار زیبایی هم دارند، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

استادیوم فیشت

اگر توصیف این شهر شما را نیز برای سفر به آن وسوسه کرده است، با ما همراه باشید تا از هزینه سفر به سوچی از ابعاد مختلف مطلع شوید. به‌طور کلی ارزان‌ترین زمان سفر به سوچی ماه مارس و گران‌ترین زمان سفر ماه فوریه است. 

هزینه اقامت

هتل های سوچی

هزینه استفاده از هر تخت در هاستل‌ها ۶ دلار و قیمت هتل دو ستاره یا کمتر از ۲۰ تا ۵۳ دلار متغیر است. قیمت هتل‌های ۳ ستاره هم از ۳۸ تا ۶۶ دلار متغیر است. قیمت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره هم از ۸۸ دلار تا ۳۸۷ دلار متغیر است. در ماه مارس قیمت هتل‌ها به‌طور متوسط ۳۹ درصد کاهش و در فوریه ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

هزینه غذا و رستوران

رستوران های سوچی

متوسط قیمت یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران میان‌رده همراه با دسر و پیش‌غذا، ۳۹ دلار (از ۳۲ تا ۴۶ دلار) بوده و هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت از ۶٫۸ دلار (۵٫۶ تا ۸ دلار) و هزینه یک وعده فست‌فود در رستوران مک دونالد یا رستوران‌های مشابه ۴٫۷ دلار (۴ تا ۵٫۵ دلار) است

هزینه استفاده از خدمات حمل و‌ نقل عمومی

 حمل و نقل عمومی در سوچی

متوسط قیمت بلیط یک طرفه مترو ۰٫۳۰ دلار (۰٫۳۰ تا ۰٫۳۲ دلار) است. کرایه تاکسی هم در ترافیک معمولی از ۱٫۴ دلار (۰٫۹۲ تا ۳٫۲۰ دلار) شروع می‌شود. کرایه معمول به‌ازای هر یک کیلومتر ۰٫۳۳ دلار (.٫۳۲ تا ۰٫۳۵ دلار) و برای هر ساعت در اختیار ۴٫۴۰ دلار (۴ تا ۴٫۸۰ دلار) است. هزینه تردد از فرودگاه به مرکز شهر با اتوبوس و مترو ۰٫۲ یورو و با تاکسی درحدود ۱۵٫۳ یورو است.

هزینه بازدید از بهترین جاذبه‌ها

باغ گیاه شناسی سوچی

باغ گیاه‌شناسی سوچی (The Sochi Arboretum) یکی از بهترین دیدنی‌های سوچی است که با ۴۹ هکتار مساحت، ۱۸۰۰ گونه از گیاهان نادر از سراسر نقاط جهان مانند آمریکای شمالی و جنوبی، چین و استرالیا نگه‌داری می‌شود. هزینه بازدید از این جاذبه ۲۵۰ روبل (۳٫۹۷ دلار) است.

پارک المپیک سوچی (Olympic Park) و شهربازی موضوعی پارک سوچی (Sochi Park) که به آن راشین ریسپانس تو دیزنی لند (the Russian response to Disneyland) نیز می‌گویند که به معنی پاسخ روسیه به شهربازی دیزی‌لند است. ورود به این دو پارک کاملا رایگان است؛ اما هزینه بازدید از موزه اتومبیل (Auto Museum) پانصد روبل (۷٫۹۵ دلار) و هزینه بازدید از موزه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک (Olympic Games Opening Ceremony Museum) دویست و پنجاه روبل (۳٫۹۷ دلار) و هزینه بازدید از موزه نیکلا تسلا (Nikola Tesla Museum) سیصد و پنجاه روبل (۵٫۵۶ دلار است) است

موزه تاریخ سوچی (Historical Museum of Sochi) یکی از جاذبه‌‌های جذاب سوچی است گه در آن با تاریخ سوچی از عصر حجر تا سال ۲۰۱۴ آشنا می‌شوید. هزینه بازدید از این جاذبه ۱۰۰ روبل (۱٫۵۹ دلار) است و در صورتی که بخواهید از آثار موزه عکس بگیرید، ۱۰۰ روبل دیگر باید پرداخت کنید.

پارک ریویرا (Riviera Park) یکی از بهترین پارک‌های سوچی است که از بخش‌های مختلفی همچون دلفیناریوم، آکواریوم و سرسره‌های مختلف تشکیل شده است؛ برای ورود به این پارک هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنید؛ دلفیناریوم این پارک خود یک مجموعه مستقل است که از بخش‌های مختلفی مثل باغ‌ وحش، پنگوئناریوم و باغ پروانه‌ها تشکیل شده است. هزینه تماشای نمایش جذاب دلفین‌ها ۷۰۰ روبل (۱۱٫۱۳ دلار)، هزینه بازدید از باغ‌وحش ریو (RIO) سیصد و پنجاه دلار (۵٫۵۶ دلار)، هزینه بازدید از پنگوئناریوم (Penguinarium) و باغ پروانه‌ها (Butterfly Garden) هم ۲۰۰ روبل (۳٫۱۷ دلار) است

هزینه بازدید از آکواریوم ورلد دیسکاوری (Adler Sochi Discovery World Aquarium) سیصد و پنجاه روبل روبل (۵٫۶۵ دلار)، کودکان ۴ تا ۱۲ سال، ۲۰۰ روبل (۳٫۱۸ دلار) و برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

موزه یادبود ادبی آستروسکی (N. Ostrovsky Literary Memorial Museum)، خانه یکی از نویسندگان روسی است که در آن اشیا، اسناد و دارایی‌های وی در معرض دید عموم قرار گرفته است. هزینه بازدید از این موزه ۵۰ روبل (۰٫۷۹ دلار) است.

موزه هنر (Art Museum) و میدان هنر (the Square of Arts in front of it) که در مقابل این موزه قرار دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های شاخص سوچی است که هزینه بازدید از آن ۲۰۰ روبل (۳٫۱۷ دلار) است و برای اینکه بتوانید از آن‌ها عکس بگیرید باید ۵۰ روبل دیگر (۰٫۸۶ دلار) پرداخت کنید.

موزه افتخارات ورزشی سوچی (Museum of Sochi Sport Honour) یکی دیگر از جاذبه‌های روسیه است که نباید بازدید از آن را از دست دهید. هزینه بازدید از این موزه ۶۰ روبل (۰٫۹۵ دلار) است.

خانه تابستانی استالین ((Stalin’s Dacha (Summerhouse) یکی از جاذبه‌هایی است که حیف است سوچی را بدون بازدید از آن ترک کنید. هزینه بازدید از این اثر تاریخی با راهنمای روسی زبان، ۳۰۰ روبل (۴٫۷۶ دلار) است.

تور سوچی

سوچی

قیمت تور سوچی در حال حاضر از ۵،۵۹۰،۰۰۰ برای اتاق دو تخته در هتل چهار ستاره، ۷،۱۰۵،۰۰۰تومان برای اتاق یک تخته (کودک با تخت ۵,۰۹۰,۰۰۰ و کودک بدون تخت ۴,۶۳۵,۰۰۰ تومان) شروع می‌شود و حداکثر قیمت تور این شهر  ۷,۳۶۵,۰۰۰ تومان برای اتاق دو تخته چهار ستاره و  ۱۰,۳۴۵,۰۰۰ برای اتاق یک تخته است (کودک با تخت ۶,۴۹۵,۰۰۰ و بدون تخت ۵,۵۹۵,۰۰۰ تومان) است. مدت زمان این تورها معمولا ۷ یا ۸ شب است.  

برای اطلاغ از شرایط تورهای سوچی و مقایسه آن‌ها با یکدیگر به صفحه تور سوچی در بخش تورهای کجارو مراجعه کنید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه