سفر ۴ روزه به کازان؛ شهری با تلفیق فرهنگ و ادیان در روسیه

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
سفر ۴ روزه به کازان؛ شهری با تلفیق فرهنگ و ادیان در روسیه

کازان شهری باشکوه و دیدنی در روسیه است که پایتخت جمهوری تاتارستان است؛ با داشتن برنامه سفر در این شهر می‌توانید با زمانبندی بهتری از آن دیدن کنید.

برای کسانی که تور جام جهانی روسیه 2018 روسیه یا تور ترکیبی روسیه را انتخاب کرده‌اند و می‌خواهند مسابقات جام جهانی 2018 را از نزدیک ببینند، آشنایی با شهر کازان و جاذبه‌های آن جذاب خواهد بود.

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در روسیه از شهرهای بزرگ و پرجمعیت این کشور است که شهری باشکوه و توریستی است که از ویژگی‌های بارز این شهر دیدنی، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فرهنگ‌ها و ادیان مختلف است. این شهر با جاذبه‌های بی‌نظیر و معماری‌های خیره‌کننده، در کنار طبیعت بکر و زیبایش یکی از شهرهای مورد توجه گردشگران در روسیه است؛ همچنین کازان از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 در این کشور است و مسافرین بسیاری برای حضور در جام جهانی به این شهر سفر می‌کنند.

برنامه سفر کازان

در ادامه، برنامه سفر ۴ روزه به کازان ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم

روز اول

مجموعه تاریخی کازان به دلیل بزرگی و تعداد بسیار جاذبه‌هایی که در آن وجود دارد را نمی‌توان در یک روز مورد بازدید قرار داد. به همین منظور بهتر است در دو روز از جاذبه‌های آن بازدید کرد.

برج اسپاسکایا (Spasskaya Tower)

برج اسپاسکایا (Spasskaya Tower)

  • آدرس: Ulitsa Sheynkmana, 8, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420014
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه

برج اسپاسکایا، یکی از بناهای تاریخی مجموعه کرملین کازان است که به‌عنوان ورودی اصلی این مجموعه شناخته می‌شود. این برج توسط معمار بزرگ «پوستنیک یاکلووف» (Postnik Yakovlev) بنا شده و ساعت روی آن متعلق به قرن هجدهم میلادی است. بنای این برج در سال ۱۹۳۰ میلادی تخریب شد و در حال حاضر، تنها دروازه برج ساعت آن باقی مانده است.

کاخ تاریخی کرملین کازان (Kazan Kremlin)

کاخ تاریخی کرملین کازان (Kazan Kremlin)

  • آدرس: Kazan, Tatarstan, Russia, 420014
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • مدت زمان بازدید: کاخ شامل چندین جاذبه است و بسته به تعداد جاذبه‌ها ممکن است بیشتر از ۶ ساعت زمان نیاز باشد.

مجموعه‌ی بی‌نظیر و منحصربه فرد کرملین کازان، بین قرن‌های شانزدهم تا نوزدهم میلادی به تدریج ساخته و تکمیل شده است. این بنا از زمانی که ساخته شده تا به امروز، مرکز تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر بوده است. این بنای تاریخی که در مرکز شهر کازان واقع شده است، به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید. این کاخ زیبا در طول عمر خود شاهد تهاجم‌های بسیاری بوده که این دژ محکم بنایی برای دفاع از شهر استفاده می‌شده است.

کاخ ریاست جمهوری تاتارستان (Tatarstan Presidential Palace)

کاخ ریاست جمهوری تاتارستان (Tatarstan Presidential Palace)

  • آدرس: Kazan, Tatarstan, Russia, 420014
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه پیاده‌روی

کاخ ریاست جمهوری تاتارستان یکی از سازه‌های قدیمی و کلاسیک کشور روسیه در مجموعه تاریخی کاخ کرملین است که روی ویرانه‌های کاخ خان (Khan’s Palace) در بین سال‌های ۱۸۴۵ تا ۱۸۴۸ در شهر کازان ساخته شده است.

برج سویوم بایک (Suyumbike Tower)

برج سویوم بایک (Suyumbike Tower)

  • آدرس: Kazan, Tatarstan, Russia, 420014
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه پیاده‌روی

برج سویوم بایک، برجی بلند و باریک است و یکی از مرموزترین اماکن دیدنی شهر کازان به شمار می‌رود که براساس افسانه‌های این منطقه، شاهزاده سویوم بایک خود را از بالای این برج به پایین انداخته تا با ایوان مخوف ازدواج نکند. قابل ذکر است که برج سویوم بایک پس از حمله ایوان مخوف به کازان احداث شده است. داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری در باب این برج وجود دارد که دیدن آن را جذاب‌تر می‌کند.

رستوران پیشنهادی

در سفر به روسیه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نباید ساده از آن گذشت، تست غذاهای محلی روسی است. غذاهای محلی روسی عمدتا محصول شرایط خاص آب و هوایی و زیست محیطی روسیه هستند. کوتاه بودن فصل کشت و در مقابل طولانی بودن زمستان‌های سخت و سوزان، باعث شده رژیم غذایی روسیه به طور سنتی بیشتر ترکیبی از دانه‌های آسیاب شده، محصولات انباری (مانند سیب زمینی، چغندر، هویج و کلم)، به علاوه ماهی، مرغ و گوشت گاو باشد. رستوران پیشنهادی زیر را داریم:

رستوران Dvoryanskoye Sobraniye

رستوران Dvoryanskoye Sobraniye

رستوران Dvoryanskoye Sobraniye از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت است. اول از همه به خاطر دکوراسیون سنتی آن باید حتما برای یک بار هم شده به آن سر بزنید. البته قیمت این رستوران بسیار بالا است و جزو گران‌ترین رستوران‌های شهر محسوب می‌شود، بنابراین اگر محدودیت مالی دارید، نمی‌توانید چندین مدل غذا و دسر را در این رستوران امتحان کنید. در منوی رستوران تعداد زیادی از غذاهای سنتی روسی را خواهید دید.

کلیسای مقدس بشارت (Annunciation Cathedral)

کلیسای مقدس بشارت (Annunciation Cathedral)

  • آدرس: Кремль, пр-д Шейкмана, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420111
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه پیاده‌روی

کلیسای مقدس بشارت از کلیساهای ارتدوکس شهر کازان است که گفته می‌شود معمار آن «پوستنیک یاکولف» (Postnik Yakovlev)، معمار کلیسای جامع «سنت باسیل» در مسکو است و در سال ۱۵۶۱ میلادی ساخته شد. این کلیسا در طول قرن‌ها بارها تخریب شد و شاید بتوان گفت ۶ بار مورد بازسازی قرار گرفته است؛ اما در دهه ۱۹۹۰ میلادی آن را بازسازی و در سال ۲۰۰۵ برای عموم بازگشایی شد.

کاخ کشاورزان (Agricultural Palace)

کاخ کشاورزان (Agricultural Palace)

  • آدرس: Fedoseyevskaya St., 36, Kazan, Russia
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

کاخ کشاورزان یکی از مکان‌های رویایی و دیدنی شهر کازان است که علاوه بر تماشای کاخ، می‌توانید در باغ جلوی آن قدم بزنید و چشم‌اندازهای خیره‌کننده از رودخانه شهر را مشاهده کنید. ویژگی اصلی این کاخ، یک مجسمه درخت بیست متری است که درون قوس اصلی کاخ جای گرفته و سمبلی از باروری و رفاه محسوب می‌شود. ساختمان کاخ کشاورزان اکنون به‌عنوان ساختمان وزارت کشاورزی روسیه استفاده می‌شود.

روز دوم

موزه هرمیتاژ کازان (Kazan Hermitage Museum)

موزه هرمیتاژ کازان (Kazan Hermitage Museum)

  • آدرس: Центр "Эрмитаж-Казань", Хазинэ, Ulitsa Sheynkmana, 12, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420014
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

موزه هرمیتاژ یا آرمیتاژ کازان یکی از بناهای تاریخی و باشکوه مجموعه کاخ کرملین است که بیشتر آثار آن از موزه هرمیتاژ شهر سن پترزبورگ است. بنای این موزه با مساحت تقریبی هزار مترمربع در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد و در سال ۲۰۰۵ میلادی به‌عنوان موزه هرمیتاژ کازان افتتاح شد. در موزه هرمیتاژ کازان امکاناتی نظیر مناطق نمایشگاهی، سالن‌های سخنرانی، اتاق‌های اطلاعاتی و سالن‌های کامپیوتر نیز برای درک بهتر مفاهیم تاریخی فراهم شده است.

مسجد کول شریف (Kul Sharif Mosque)

مسجد کول شریف (Kul Sharif Mosque)

  • آدرس: Ulitsa Sheynkmana, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420014
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه پیاده‌روی

مسجد کول شریف یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر کازان است که به نام امامی که در دفاع از شهر کازان در برابر نیروهای وحشی ایوان در قرن شانزدهم به قتل رسید، نام‌گذاری شده است. داستان ظهور و مسیر اسلام را در این موزه خواهید فهمید و نسخ خطی وسایل و لباس‌های زنانه آن دوران را نیز می‌توانید مشاهده کنید. این مسجد نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و یکی از بزرگترین مساجد اروپا به شمار می‌رود که آرشیوی از غنی‌ترین کتاب‌های باستانی دارد.

موزه ملی تاریخ طبیعی جمهوری تاتارستان (Tatarstan Museum of Natural History)

موزه ملی تاریخ طبیعی جمهوری تاتارستان (Tatarstan Museum of Natural History)

  • آدرس: Ulitsa Sheynkmana, 12, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420014
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه با ماشین

در موزه ملی تاریخ طبیعی جمهوری تاتارستان می‌توانید داستان زندگی زمین، جغرافیا، مواد معدنی، توسعه اشکال زندگی در زمان دایناسورها تا پستانداران را بفهمید. در این موزه همچنین با مجموعه‌ای باستانی از جواهرات، سلاح‌ها و شخصیت‌های ادبی، ملی و همینطور مردم‌شناسی تاتارهای آشنا شوید.

رستوران پیشنهادی

رستوران Rubai

رستوران Rubai

فرقی نمی‌کند که همراه با دوستان یا نامزد خود به رستوران Rubai سر بزنید یا همراه خانواده و بچه‌ها. منوی رستوان به قدری متنوع است که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند. دکوراسیون رستوان بسیار جذاب است و لباس‌ پیشخدمت‌ها نیز متناسب با دکوراسیون طراحی شده است. کباب‌های لذیذ، سوپ‌های فوق‌العاده و خوراک‌های بی‌نظیری در این رستوران سرو می‌شود. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید از تماشای رقص محلی و شنیدن موسیقی سنتی لذت ببرید.

رستوران Cernovar

رستوران Cernovar

اینجا با وجود موسیقی زنده، منوی جذاب و غذاهای لذیذ یکی از رستوران‌های محبوب شهر است. انواع غذاهای کبابی و دریایی در منوی آن دیده می‌شود. منوی رستوران بسیار وسیع است و چند غذای گیاهی لذیذ را هم دربر می‌گیرد. در مجموع اگر گروهی سفر کرده‌اید و سلیقه‌های متفاوتی در غذا خوردن دارید، حتما رستوران Cernovar را انتخاب کنید.

موزه ملی جمهوری تاتارستان (National Museum of the Republic Tatarstan)

موزه ملی جمهوری تاتارستان (National Museum of the Republic Tatarstan)

  • آدرس: Kremlyovskaya St, 2, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420111
  • ساعت بازدید:۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین

موزه ملی جمهوری تاتارستان یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر کازان در یک ساختمان تاریخی با معماری بی‌نظیر است و به سال ۱۷۷۰ باز می‌گردد که در آن می‌توانید مجموعه متنوعی از انواع آثار و اشیای به جای مانده از دوران مختلف تاریخی را تماشا کنید. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و هنر بومی هستید و می‌خواهید مجموعه‌ای از جواهرات قدیمی را ببینید، حتما از این موزه بازدید کنید.

پل هزاره (Millennium Bridge)

پل هزاره (Millennium Bridge)

  • آدرس: Kazan, Tatarstan, Russia, 420015
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: نزدیک به ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۰ دقیقه با ماشین

پل هزاره بلندترین پل در شهر کازان به طول تقریبا ۱۵۲۴ متر است که به منظور جشن ۱۰۰۰ سالگی شهر کازان افتتاح شد. یکی از زیبایی‌های این پل حرف انگلیسی M است که از اول اسم این پل برداشته شده و دارای ارتفاع ۴۵ متر است. این پل را باید در شبانگاه زمانیکه نورپردازی‌های پل روشن می‌شود و حرف M در آن بیشتر نمایان می‌شود، بازدید کرد.

روز سوم

موزه‌ی هزارمین سالگرد کازان (Museum of the 1000th anniversary)

پل هزاره (Millennium Bridge)

  • آدرس: 86 Pushkin St., office 111, Kazan, Tatarstan, 420060, Russia
  • ساعت بازدید: از سه‌شنبه تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر و یکشنبه‌ها از ۱۰ تا ۳ بعدازظهر و روزهای دوشنبه، موزه تعطیل است.
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

موزه‌ی هزارمین سالگرد کازان، یکی از بهترین مکان‌های شهر برای علاقه‌مندان به یادگیری بیشتر در مورد کازان است. در این موزه اطلاعات بسیار جالبی در مورد تاریخ و فرهنگ کازان و فرهنگ مردم تاتار یاد می‌گیرید. این مجموعه‌ی ارزشمند، از سه بخش تشکیل شده است: دوران باستان، قرون وسطی و فرهنگ و دستاوردهای مهم تاتارستان. تعدادی نمایشگاه تعاملی در این موزه وجود دارد؛ از جمله نمایشگاه‌های آلات موسیقی، اکتشافات باستان‌شناسی و... متاسفانه بسیاری از آثاری که در این موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد، تنها نمونه‌هایی کپی شده از نمونه‌ی اصلی است و آثار اصلی در سایر موزه‌های دولتی نگهداری می‌شوند.

موزه‌ی سبک زندگی شوروی (Soviet lifestyle Museum)

موزه‌ی سبک زندگی شوروی (Soviet lifestyle Museum)

  • آدرس: Ostrovskogo, 39, Kazan 420111, Russia
  • ساعت بازدید: از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: نزدیک به ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه با ماشین – ۳ دقیقه پیاده‌روی

موزه‌ی سبک زندگی شوروی یکی از مشهورترین موزه‌های کازان است. این موزه یکی از غیرمعمول‌ترین موزه‌های روسیه است. در این موزه‌ی دو طبقه، انواع اشیای قدیمی از دوران اتحاد جماهیر شوروی نگهداری می‌شود. در میان اشیای به نمایش درآمده در این موزه می‌توان انواع اسباب‌بازی های قدیمی، وسایل و تجهیزات و دوربین‌های قدیمی، شیشه‌ها و بطری‌های نوشیدنی و حتی لباس‌هایی پیدا کرد که می‌توانید بپوشید و با آن‌ها عکس بیندازید. تقریبا همه‌ی این اشیا را می‌توانید لمس کنید و حتی با وسایل بازی، بازی کنید. اگر به اشیای قدیمی و نوستالژیک علاقه دارید و دل‌تان می‌خواهد در مورد سبک زندگی مردم در زمان شوروی چیزهای جالبی یاد بگیرید، حتما از این موزه دیدن کنید.

خیابان بومانا (Baumana)

خیابان بومانا (Baumana)

  • آدرس: Bauman St, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه پیاده‌روی

خیابان بومانا یکی از مهم‌ترین خیابان‌های توریستی و مخصوص عابرین پیاده است. این خیابان، رستوران‌های متعددی دارد. نقاشان و هنرمندان خیابانی در آن مستقر هستند و آثار خود را عرضه می‌کنند. آب‌نماها و بناهای یادبود زیادی دارد که اهالی شهر و گردشگران از آن‌ها استقبال می‌کنند و کنار آن‌ها عکس یادگاری می‌اندازند. به غیر از این بناهای یادبود و آب‌نماها، این خیابان میزبان جاذبه‌های تاریخی متعددی است که در جاذبه بعدی آن را معرفی می‌کنیم. در این خیابان حتما به رستوران‌ها و کافه‌های متعدد آن سر بزنید و از دسرها و غذاهای سنتی تاتاری نوش جان کنید.

رستوران پیشنهادی

رستوران Dom Tatarskoi Kulinarii

رستوران Dom Tatarskoi Kulinarii

رستوران Dom Tatarskoi Kulinarii ظاهری لوکس و البته کمی قدیمی دارد و تعداد زیادی از غذاهای ملی را در منوی آن خواهید دید. پشخدمت‌های رستوران که دستکش‌های سفید می‌پوشند، شاید همیشه رفتاری گرم و صمیمانه نداشته باشند، ولی کاملا آموزش‌دیده و مجرب هستند و وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند. کفیفت غذای رستوران خوب است، ولی مدت زمان آماده‌سازی غذاها معمولا زیاد است و حدود یک ساعت و نیم باید منتظر بمانید. انواع غذاهای تهیه شده با اردک، غاز و دامپلینگ‌های شرقی را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. در طبقه‌ی همکف رستوران یک فروشگاه مواد غذایی وجود دارد که دسرهای آماده شده در رستوران را با قیمتی کمتر، عرضه می‌کند.

رستوران Priyut Kholostyaka

رستوران Priyut Kholostyaka

رستوران Priyut Kholostyaka با وجود اینکه منوی قابل توجهی ندارد، مورد علاقه‌ی اهالی شهر است و دلیل این محبوبیت دکوراسیون جالب و نحوه‌ی سرو غذاها است. در منوی رستوران غذاهای بین‌المللی مرسوم در اکثر رستوران‌ها را خواهید دید. بنابراین اگر می‌خواهید غذای سنتی بخورید، این رستوران را انتخاب نکنید. فضای رستوران بسیار صمیمانه و گرم است و خبری از تشریفات رسمی نیست. در نهایت اگر از خوردن غذاهای سنتی و تاتاری خسته شدید، می‌توانید به این رستوران سر بزنید و از تنوع غذاها، سوپ و دسر آن لذت ببرید. بهترین کرم بروله‌ی شهر را در این رستوران نوش جان کنید

برج ناقوس کلیسای اپیفنی (Epiphany Cathedral Bell Tower)

برج ناقوس کلیسای ایپیفنی (Epiphany Cathedral Bell Tower)

  • آدرس: Bauman St, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

برج ناقوس کلیسای اپیفنی به سبک روسی با آجرهای قرمزرنگ ساخته شده و حتی از خود کلیسا مشهورتر است. این برج که در خیابان بومانا قرار دارد، یکی از بناهای نمادین شهر کازان است و گردشگران زیادی برای عکس انداختن با این برج به این منطقه سر می‌زنند. قدمت برج به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد و بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن مناظر زیبای شهر به بالای برج رفته و از چشم‌انداز شهر لذت ببرند.

کلیسای جامع سنت پیتر و پل (The Saints Peter and Paul Cathedral)

کلیسای جامع سنت پیتر و پل (The Saints Peter and Paul Cathedral)

  • آدرس: ул. Мусы Джалиля, 21, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420111
  • ساعت بازدید: ۷ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۰ دقیقه پیاده‌روی – ۳ دقیقه با ماشین

کلیسای جامع سنت پیتر و پل، یکی از زیباترین کلیساهای جامع نه تنها در کازان بلکه در کل روسیه است. این کلیسا در قرن هجدهم به سبک باروک روسی ساخته شده است. افراد سرشناس زیادی از این کلیسا دیدن کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان شاعر مشهور روسی، الکساندر پوشکین را نام برد. دیوارهای قهوه‌ای روشن کلیسا با نقاشی‌های دیوار آبی تزیین شده است و این سبک و ترکیب رنگ در بناهای قدیمی آسیای مرکزی پیدا می‌شود.

روز چهارم

معبد همه‌ی ادیان (The temple of all religions)

معبد همه‌ی ادیان (The temple of all religions)

  • آدرس: Старое Аракчино, 4, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420079
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

معبد همه ادیان، یکی از معبدهای زیبا و دیدنی شهر کازان است که سمبلی برای همه‌ی مذاهب، فرهنگ‌ها و تمدن‌هایی است که در روسیه و به خصوص در کازان در کنار هم به حیات خود ادامه می‌دهند. ساخت و ساز این بنای نمادین در سال ۱۹۹۴ آغاز شد و البته ساخت و ساز آن و افزودن جزییات و تزیینات بنا، هنوز هم ادامه دارد و به صورت دوره‌ای انجام می‌شود. این بنا به عنوان یک لندمارک نمادین و زیبا، در بین گردشگران بسیار محبوب است. با وجود اینکه به آن معبد می‌گویند، این بنا در حقیقت یک معبد نیست. فقط یک سمبل معماری است که سبک و سیاق بناهای مذهبی مختلف را گرد هم آورده است.

محله‌ی قدیمی تاتار (Old Tatar Settlement)

محله‌ی قدیمی تاتار (Old Tatar Settlement)

  • آدرس: ul Kayuma Nasyri
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۰ دقیقه با ماشین

محله‌ی قدیمی تاتار که به محله چوبی نیز معروف است، منطقه‌ی تاریخی شهر کازان است که بسیاری از بناها و شکل و شمایل قرون هجدهم تا نوزدهم را حفظ کرده و به سبک سنت تاتاری باقی مانده است. این محله در مرکز شهر کازان قرار دارد. بسیاری از خانه‌های این محله به افراد سرشناس شهر تعلق داشته و به خوبی حال و هوای زمان قدیم را زنده می‌کند. در این محله در رستوران‌های قدیمی می‌توانید غذاهای سنتی تاتاری را با بهترین کیفیت و طعم و عطر اصیل آن امتحان کنید. بیشتر بناهای تاریخی این محله در خیابان اصلی آن قرار دارند.

در این محله‌ی قدیمی، بازدید از خانه‌های تاریخی را فراموش نکنید. بعضی از آنها شبیه به قصرهای قرون وسطایی ساخته و طراحی شده‌اند. بعضی از این بناهای قدیمی، میزبان موزه‌هایی است که به سبک زندگی قرن‌های نوزدهم تا بیستم و شاعران و نویسندگان مختلف اخصاص یافته است.

موزه‌ی چاک چاک (Chak-Chak Museum)

موزه‌ی چاک چاک (Chak-Chak Museum)

  • آدرس: Ulitsa Parizhskoy Kommuny, 18, Kazan, Respublika Tatarstan, Russia, 420021
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۸ شب
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: در محله قدیمی تاتار قرار دارد و نسبت به جاذبه قبلی ۲۰ دقیقه فاصله دارد.

موزه چاک چاک موزه‌ای است که به غذاهای محلی و نوشیدنی‌های سنتی تاتار اختصاص دارد و در آن شیرینی سنتی چاک‌چاک را سرو می‌کند. در این موزه هم اطلاعات مفیدی در مورد غذاهای محلی بدست می‌آورید، هم طعم لذیذ چاک‌چاک را می‌چشید.

رستوران پیشنهادی

رستوران Tatarskaya Usadba

رستوران Tatarskaya Usadba

رستوران Tatarskaya Usadba، یکی از مشهورترین رستوران‌های تاتار در شهر کازان است. جایی که بیشتر مردم برای امتحان کردن غذاهای تاتاری در صدر فهرست رستوران‌های مورد علاقه‌ی خود قرار می‌دهند. این رستوران توریستی، غذاهای بسیار باکیفیتی دارد و دسرهای لذیذی سرو می‌کند. از آنجایی که این رستوران مشتریان زیادی دارد، خدمات مشتری با تاخیر ارائه می‌شود، ولی کیفیت غذا، ارزش امتحان کردن دارد.

رستوران Pashmir

رستوران Pashmir

رستوران Pashmir معمولا محل ملاقات بسیاری از افراد سرشناس شهر و قشر مرفه کازان است. در نتیجه باید در نظر داشته باشید که از نظر قیمت برای همه مناسب نیست. با وجود این، بین مردم بسیار محبوب است. منوی رستوران، غذاهای شرقی و تاتاری سرو می‌کند و تعداد محدودی غذای اروپایی هم در منوی رستوران دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این رستوران برای مشتریان، چشم‌انداز بسیار زیبایی از است که از دریاچه‌ی کازان دارد.

مسجد مرجانی کازان (Märcani Mosque)

مسجد مرجانی کازان (Märcani Mosque)

  • آدرس: 17 Ulitsa Kayma Nasyri
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه پیاده‌روی

مسجد مرجانی در قسمت پایینی دریاچه کابان در کازان قرار دارد که ساخت آن از سال ۱۷۶۶ آغاز و در سال ۱۷۷۰ به پایان رسید. این مسجد به دستور کاترین دوم ساخته شد و به افتخار امام جماعت در آن زمان که نام  شهاب الدین مرجانی داشت، مسجد مرجانی نامیده شد. این مسجد دو طبقه دارای یک مناره است و فضای داخلی آن از معماری سن پترزبورگ، نقاشی‌های تزئینی باروک و تاتار الهام گرفته است.

دریاچه قابان (Kaban Lake)

دریاچه قابان (Kaban Lake)

  • آدرس: Kazan, Russia
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین

دریاچه قابان یا کابان، بزرگ‌ترین دریاچه تاتارستان است که توسط کانال بولاک به رودخانه کازانسو (Qazamsu River) متصل می‌شود. در سفر خود به کازان حتما به این دریاچه سر بزنید، به خاطر اینکه چشم‌اندازهای اطراف این دریاچه بسیار دیدنی و زیبا هستند.

برنامه سفر کازان

پس از سفری ۴ روزه در کازان به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه