راهنمای خرید در کازان، روسیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در کازان، روسیه

کازان، یکی از بزرگترین شهرهای روسیه و یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است. در سفر به کازان می‌توانید علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی و تماشای مسابقات فوتبال، به مراکز خرید و بازارها سر بزنید و خرید در کازان را تجربه کنید.

کازان یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است. این شهر  از نظر تجاری و اقتصادی اهمیت زیادی دارد و جزو پرجمعیت‌ترین شهرهای روسیه است.

کازان پایتخت خرید روسیه نیست. با وجود اینکه همان برندهای مشهور مسکو و سن پترزبورگ را می‌توانید اینجا هم پیدا کنید، ولی انتخاب‌های محدودتری دارید. با وجود این باز هم می‌توانید ساعاتی را برای خرید وقت بگذارید. اگر دوست دارید سوغاتی‌های اصیل تاتاری بخرید، کازان بهترین مقصد خرید است.

راهنمای خرید در کازان شما را با بهترین فروشگاه‌ها و مراکز تجاری شهر آشنا می‌کند.

خرید شیک و لوکس

راهنمای خرید در کازان

پیش از این، در مقاله‌ای مراکز خرید کازان را معرفی کردیم. در بین این مراکز خرید، تعدادی از آن‌ها جزو شیک‌ترین و لوکس‌ترین مجموعه‌های تجاری شهر هستند که از آن‌ها می‌توانید بهترین محصولات از برندهای برتر را بخرید. یکی از این مراکز خرید، سووار پلازا است. یک مرکز خرید لوکس که با تمرکز بر مشتریانی که دغدغه‌ و محدودیت مالی ندارند، افتتاح شده است. محصولات عرضه شده در این مرکز خرید حتی در زمان حراج، قیمت‌های بالایی دارند. این مجموعه‌ی تجاری بیش از ۷۰ فروشگاه از برندهای بین‌المللی دارد. علاوه بر فروشگاه‌های مد و پوشاک و کیف و کفش، هایپرمارکت و امکانات تفریحی متعددی مثل سینما، کافه‌های متعدد و حتی مرکز تناسب اندام، در این مجموعه، گنجانده شده است. این مرکز در خیابان Spartakovskaya قرار دارد.

مجموعه‌ی تجاری کورستون که شامل مرکز خرید و هتل است، یکی دیگر از مقاصد خرید لوکس در کازان است که فروشگاه‌های متعددی از برندهای معتبر دنیا مثلا دیور دارد. اگر به دنبال خرید سوغات لوکس هستید، در فروشگاه‌های این مرکز خرید بهترین‌ها را پیدا می‌کنید. البته توجه کنید که قیمت محصولات این مرکز خرید از فروشگاه‌های سوغات سطح شهر، بالاتر است. فروشگاه‌ها تمام وقت در تمام مدت ساعت کاری مرکز خرید، باز هستند. این مجموعه‌ی تجاری در خیابان Nikolaya Ershova قرار دارد.

راهنمای خرید در کازان

دپارتمان استور TsUM یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های شهر است که در سال ۱۹۴۰ افتتاح شده است. در کنار فروشگاه‌های لباس، تعداد زیادی فروشگاه لوازم ورزشی، سوغات و لوازم کودکان در این مجموعه وجود دارد. با وجود اینکه این مجموعه در مرکز شهر قرار دارد، زیاد شلوغ نیست؛ چون قیمت‌های آن بالا است و هر کسی نمی‌تواند از اینجا خرید کند. این دپارتمان استور در خیابان Moskovskaya قرار دارد.

خرید خوب و مقرون‌به‌صرفه

راهنمای خرید در کازان

مرکز خرید کولتسو (Koltso) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های خرید در شهر کازان است. این مجموعه درست در مرکز شهر قرار دارد، دارای ۵ طبقه است و  وسعتی برابر با ۲۳ هزار مترمربع دارد. بیش از ۱۲۰ برند بین‌المللی در این مجموعه نمایندگی دارند که قیمت آن‌ها میان‌رده و قابل قبول است. در این مرکز هر آنچه که نیاز داشته باشید، از لباس و لوازم آرایش گرفته تا غذا و لوازم منزل، به فروش می‌رسد. به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ی مرکزی شهر و دسترسی عالی، معمولا شلوغ است. در فودکورت مجموعه می‌توانید غذایی لذیذ نوش جان کنید و از امکانات تفریحی این مرکز تجاری استفاده کنید.

مرکز خرید Svita Hall، تنها مرکز خرید اختصاصی کازان برای خرید لوازم و لباس مخصوص رویدادهای خاص به خصوص جشن عروسی است. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، بد نیست به این مرکز سری بزنید و اجناس و مغازه‌ها را تماشا کنید. در این مجموعه بوتیک‌های مخصوص حجاب و پوشاک مسلمانان، زیورآلات از برندهای خاص و اکسسوری منحصربه‌فرد با طرح‌های سنتی و بومی وجود دارد. قیمت اجناس در این مرکز خرید بسیار متنوع و از متوسط تا بالا است.

خرید ارزان با کیفیت قابل قبول

راهنمای خرید در کازان

امروزه ساختمان کارخانه‌های قدیمی به محلی برای تجمع و عرضه‌ی محصولات برندهای جدید و ناشناس تبدیل شده است. در کارخانه‌ی Alafuzovskaya در بازارچه‌ی روزهای شنبه می‌توانید سوغاتی‌های خاص، زیورآلات دست‌ساز و انواع پوشاک از طراحان جوان و خلاق را خریداری کنید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، باز هم قدم زدن در این بازار، تجربه‌ی جالبی خواهد بود. 

خرید سوغات خوراکی

در سفر به کازان حتما باید آشپزی و دسرهای سنتی تاتاری را امتحان کنید. یکی از مشهورترین دسرهای این منطقه، چاک چاک نام دارد که با سرخ کردن خمیر خاص و ریختن شربت عسل روی آن، تهیه می‌شود و در واقع شیرینی ملی این منطقه است. عمر این شیرینی تا دو هفته است و به راحتی آن را می‌توانید به شهر و دیارتان حمل کنید و سوغاتی خوبی برای علاقه‌مندان به شیرینی‌جات است.

سوغاتی‌های خوراکی کازان به راحتی در هر سوپرمارکتی پیدا می‌شوند، اما معمولا آن‌هایی که در فروشگاه‌های خاص سوغات به فروش می‌رسند، تازه‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Katyk، نمونه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی در کازان است که معمولا مورد توجه اهالی شهر قرار دارد و اهالی کازان مایحتاج خود را از این فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند. در این فروشگاه‌ها می‌توانید خوراکی‌های متنوع و انواع شیرینی‌های تاتاری را پیدا کنید. این فروشگاه بیشتر در مناطق مسکونی شعبه دارد، ولی در مرکز شهر و در محله‌ی قدیمی کازان هم پیدا می‌شود.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Bahetle نه تنها در کازان بلکه در سراسر روسیه شهرت دارند. البته قیمت مواد و محصولات در این فروشگاه کمی بالاتر از سایر فروشگاه‌ها است. دو شعبه از این فروشگاه در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد.

فروشگاه Bakery Plant No 3 یکی از بهترین فروشگاه‌های شهر برای خرید چاک چاک است که حتی اهالی کازان هم محصولات آن را تحسین می‌کنند. بهترین و تازه‌ترین شیرینی‌های سنتی در این قنادی عرضه می‌شود.

فروشگاه چاک چاک در بیشتر خیابان‌های توریستی کازان وجود دارند و محصولات تهیه شده توسط قنادی Bakery Plant No 3 را می‌فروشند، ولی قیمت آن‌ها بالاتر است. در همین فروشگاه می‌توانید انواع شیرینی‌های تاتاری را امتحان کنید، مثلا talkysh kaleve که نوعی شیرینی هرمی‌شکل تهیه شده از عسل طبیعی است و بافتی شبیه پشمک دارد.

از کجا سوغات بخریم؟

راهنمای خرید در کازان

سوغاتی‌های کازان را می‌توانید به راحتی همه‌جا پیدا کنید، به خصوص که طرح و رنگ‌های خاصی دارند. بیشتر سوغاتی‌های این شهر را محصولات بومی و سنتی و لباس‌های محلی تشکیل می‌دهند، مثل کلاه‌های سنتی زنانه و مردانه یا پاپوش‌های سنتی و بوت‌های مزین به طرح و نقش‌های سنتی. قوری و کاسه و بشقاب با طرح جاذبه‌های کازان و تندیس‌های گربه‌ی کازان در هر فروشگاهی به راحتی پیدا می‌شود. اسباب‌بازی‌های چوبی یا سرامیکی انتخاب خوبی برای بچه‌ها است.

مهم‌ترین و مشهورترین خیابان برای خرید سوغات در کازان، خیابان Baumana است. اصلی‌ترین و بزرگترین فروشگاه‌های سوغات شهر در این خیابان قرار دارند البته قیمت محصولات آن‌ها بالا است. در خیابان Kremlevskaya می‌توانید سوغاتی‌های ارزان‌تری پیدا کنید، ولی تعدد و تنوع فروشگاه‌ها کمتر است. فروشگاه‌های سنتی‌تر و کوچک‌تر در خیابان Ostrovskogo قرار دارند که قیمت آن‌ها باز هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این قانون را در نظر بگیرید که هر چه از کرملین فاصله بگیرید، سوغاتی‌های ارزان‌تری را می توانید پیدا کنید.

اگر به اشیای عتیقه علاقه دارید، باید به بازار روزهای یکشنبه در خیابان تاتارستان سر بزنید. این بازار از صبح زود تا ۴ بعدازظهر در پارک کوچک Tinchurin برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع russia

دیدگاه