اکسپلور جی بی؛ رویداد گردشگری در انگلیس

سودا سلیمی
سودا سلیمی شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
اکسپلور جی بی؛ رویداد گردشگری در انگلیس

رویدادی برای معرفی بیشتر نیوکاسل به عنوان یکی از مقاصد گردشگری زیبا در انگلیس ترتیب داده شده است.

اکسپلورجی بی (ExploreGB) در سال چهارم تاسیس خود، روی نیوکاسل در انگلیس متمرکز شده است. ۲۸۰ خریدار سفرهای مسافرتی از ۲۹ کشور مختلف جهان با بیش از ۳۳۰ آژانس مسافرتی در این رویداد در انگلیس آشنا خواهند شد. این رویداد از یکم تا دوم مارس در سالن رادیوی مترو (Metro Radio Arena) برگزار خواهد شد.

خریدارهای مسافرت‌های انگلیس که بیشتر از کشورهای استرالیا، فرانسه، آمریکا و آلمان هستند و روزنامه‌نگاران و خریدارانی که پول زیادی در این کشور خرج می‌کنند، مانند چینی‌ها نیز در این رویداد شرکت خواهند کرد.

وزیر گردشگری، مایکل الیس (Michael Ellis) می‌گوید:

گردشگری در انگلیس بسیار رونق داشته و یکی از ارکان مهم رونق اقتصادی کشور بوده که همچنان رو به رشد است. این صنعت هر ساله میلیاردها پوند به اقتصاد انگلیس کمک کرده و از هزاران شغل حمایت می‌کند و باعث شکوفایی و رونق هر چه بیشتر کشور است.

او ادامه می‌دهد:

ما خواستار توسعه‌ی این صنعت هستیم و اکسپلور جی بی این امکان را برای گسترش گردشگری در انگلیس فراهم کرده و باعث جذب سرمایه‌گذاری‌ها و دسترسی به بازاهای جهانی شده است.

مدیر اجرایی گردشگری، سلی بالکومب (Sally Balcombe) می‌گوید:

ما از برگزاری رویداد اکسپلور جی‌‌بی و تمرکز بر روی نیوکاسل و شمال‌شرقی انگلیس بسیار خوشحال هستیم. این شهر به‌عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری بسیار زیبا بوده و محل مناسبی برای شروع تورهای آژانس‌های مسافرتی به انگلیس است.

او ادامه می‌دهد:

امروزه صنعت گردشگری در جهان با رقابت بسیاری همراه بوده و اکسپلورجی‌بی ابزار مناسب و مهمی برای رقابت در این صنعت است. این ابزار این امکان را برای مسافران از نقاط مختلف جهان و حتی مسافران انگلیسی فراهم می‌کند که در این بازار پر‌رقابت، به راحتی به پیشنهادهای مناسب برای سفر دسترسی داشته باشند و در نتیجه گردشگران بیشتری قادر خواهند بود سفر خود را به انگلیس خریداری کنند.

مدیر اجرایی ابتکار نیو کاسل گیتشد، سارا استوارت (Sarah Stewart) می‌گوید:

در سالی که تورلیدرهای زیادی، نیوکاسل را یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان معرفی می‌کنند باعث افتخار خواهد بود که با ویزیتبریتن (VisitBritain) کار کنیم. نمایندگان بیشتری فرصت تجربه‌های گوناگون را در شهر ما خواهند داشت و منطقه‌ی گسترده‌تری در دسترس گردشگران خواهد بود و در آینده شاهد تقویت این صنعت در شمال انگلیس خواهیم بود و برای تمام مسافران آرزوی سفری شاد و خوب داریم.

بیش از ۳۲۰۰۰ جلسه‌ی کاری در این رویداد دو روزه در نظر گرفته شده است. خریداران و روزنامه‌نگاران بین‌المللی نیز در این رویداد شرکت داشته و از خدمات و  امکانات جدید گردشگری مطلع خواهند شد.

علاوه بر جلسات کاری، نمایندگان در همایش‌های تولید ابتکار در صنعت گردشگری شرکت کرده و سفرهای کوتاهی به مقاصد گردشگری انگلیس نیز خواهند داشت. از غذا‌ها و نوشیدنی‌های انگلیس میل کرده و در مورد گردشگری در انگلیس اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد.

ویزیتبریتن، کمپین جدید خود با نام، من سفر می‌کنم تا ...، را رونمایی خواهد کرد. هدف این کمپین نیز جذب گردشگران است. در این کمپین دیجیتالی فیلم‌های کوتاه و تصویرهای در مورد تجارب غیرقابل‌باور و مقاصد گردشگری جالب انگلیس که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، نمایش داده خواهد شد. این فیلم‎ها شامل تشویق گردشگران برای سفر به این اماکن گردشگری  با این پیام است که این تجارب فقط در انگلیس ممکن است. هدف از این رویداد آشنایی بیشر مردم جهان با کشور انگلیس بوده و به همه توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر بلیط سفر خود به انگلیس را تهیه کنند.

برایتون، لیورپول و آسکوت (Ascot) از مقاصد قبلی انگلیس هستند که توسط اکسپلور جی بی معرفی شده بودند.

پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۸ میلادی، تعداد گردشگران خارجی انگلیس برای اولین بار بیش از ۴۱٫۷ میلیون نفر  با رشد ۴٫۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی شود.  همچنین پیش‌بینی می‌شود این گردشگران بیش از ۲۶٫۹ میلیارد یورو به اقتصاد این کشور کمک خواهند کرد.

البته ارزش صنعت گردشگری برای انگلیس به علت کارآفرینی و رشد اقتصادی بیش از ۱۲۷ میلیارد یورو است.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه