ابلاغ مقررات جدید سفر از ایران به انگلستان و بالعکس

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
ابلاغ مقررات جدید سفر از ایران به انگلستان و بالعکس

در پی نگرانی‌ها از شیوع اومیکرون، مسافران ایرانی ورودی به انگلستان ملزم به رعایت قرنطینه ۱۰‌ روزه و انجام دو نوبت تست کرونا خواهند بود. ورود اتباع انگلیسی به ایران نیز فعلا ممنوع است.

شیوع واریانت جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی، بار دیگر سبب بازگشت محدودیت‌های سفر برای گردشگران شده است. بر همین اساس، کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، از ممنوعیت ورود اتباع خارجی از کشور انگلستان به ایران تا اطلاع بعدی خبر داد.

بخش کنسولی سفارت ایران در لندن همچنین با انتشار اطلاعیه‌ای از ایرانیان حاضر در انگلیس که قصد سفر به کشور دارند، درخواست کرد که برای ورود علاوه بر گواهی تست PCR که دلالت بر عدم ابتلای  فرد به اومیکرون  دارد، باید گواهی دریافت دو دوز واکسن کرونا را نیز ارائه کنند.

علاوه بر انگلیس، ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا  ورود اتباع خارجی از کشورهای فرانسه، نروژ و دانمارک را نیز به ایران ممنوع کرده است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۹/۱۷، ساعت ۱۰:۰۲

در همین راستا، انگلستان که پس از روسیه بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در اروپا داشته، از روز ١۴ آذرماه محدودیت‌های سفر به این کشور را برای همه اتباع خارجی بیشتر کرده است.

مقررات ذکرشده در اطلاعیه جدید دولت انگلیس خطاب به دفاتر مسافرتی و هواپیمایی ایران به شرح زیر است:

۱. تمام مسافران بالای ١٢ سال در پروازهای ورودی به انگلستان در فاصله ۴٨ ساعت تا پرواز مقصد باید در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند.
۲. مسافران پس از ورود به انگلیس به‌مدت ١٠ روز باید قرنطینه خانگی شوند.
۳‌. تمام مسافران انگلیس پیش از سفر باید در وب‌سایت دولتی انگلستان  فرم خوداظهاری تکمیل و QR code دریافت کرده و کپی آن را همراه داشته باشند. مسافران دارنده کارت واکسن صادره از ایران باید تست روز دوم و هشتم را از این سایت خریداری کنند.
۴. مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره از کشورهایی که در این لینک نام آن‌ها آورده شده و از آخرین نوبت دز دوم واکسن فایزر، مدرنا، جانسون‌اندجانسون یا آسترازنکای آن‌ها ١۴ روز گذشته باشد و مسافران در سنین ١١ تا ١٨ سال مقیم این کشورها از تست روز هشتم و قرنطینه خانگی در کشور انگلستان معاف خواهند بود.
۵. تمام مسافران پروازهای خروجی از ایران ملزم به ارائه تست منفی PCR و گواهی معتبر واکسیناسیون دارای QR code به زبان انگلیسی هستند.

شایان ذکر است که پیش از این، مسافران تا ۷۲ ساعت قبل از ورود به انگلستان باید آزمایش کووید را انجام می‌دادند.

بنا بر اعلام دولت انگلستان، تنها مسافرانی که پاسپورت اتحادیه اروپا، انگلستان، آمریکا، کانادا یا انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت و ویزای معتبر انگلستان برای ورود به این کشور مجاز خواهند بود و مسافران دارای اقامت دائم که بیش از دو سال خارج از انگلستان اقامت داشته‌اند و مجوز آن‌ها ابطال شده اجازه انجام پرواز به انگلستان را نخواهند داشت. مسافران دارای ویزای توریستی موظف به تهیه بلیط رفت و برگشت خواهند بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه