رونمایی از تمبر «پل طبیعت» در مراسم «آیین‌ جهانی نوروز ۱۴۰۱» یونسکو

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
رونمایی از تمبر «پل طبیعت» در مراسم «آیین‌ جهانی نوروز ۱۴۰۱»  یونسکو

روابط عمومی شرکت نوسازی عباس‌آباد از رونمایی تمبر رسمی پل طبیعت در «آیین جهانی نوروز ۱۴۰۱» یونسکو در روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ خبر داد.

در جریان «آیین جهانی نوروز ۱۴۰۱» که روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ توسط کمیسیون ملی یونسکو-ایران در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد، رونمایی از تمبر رسمی پل طبیعت صورت گرفت. در این مراسم «حجت‌الله ایوبی»، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران، «سرور بختی‌» رئیس موسسه فرهنگی اکو، «علی لیالی»، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سید محمد حسین حجازی»، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، «احمد محیط طباطبایی» رئیس ایکوم ایران، «یونس شکرخواه» مشاور عالی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سفیران کشورهای افغانستان و تاجیکستان و شهرداران شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج حضور داشتند.

در این مراسم «سید محمدحسین حجازی»، با تاکید بر اینکه در فرهنگ نوروز، مقوله‌هایی چون تفریح، طبیعت‌گردی و با خانواده بودن جایگاه ممتازی دارد، تقویت گردشگری شهری و همکاری‌های فرهنگی و هنری با اولویت همکاری میان شهرهای نوروز را پیشران فراگیرسازی آیین جهانی نوروز دانست و افزود:

در این راستا و با عنایت به سیاست‌های شهرداری تهران مبنی بر «کلان‌شهر تهران، الگوی جهان اسلام»، منطقه گردشگری عباس‌آباد آماده هرگونه همکاری با دیگر مجموعه‌های گردشگری شهری در همه شهرهای حوزه جشن نوروز است.

عکس‌ از وب‌سایت شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد

حجازی با بیان اینکه پهنه گسترده و فراگیر نوروز هر ساله در آغاز بهار به جشن و سرور و شادمانی می‌پردازند، اظهار داشت:

برگزاری آیین نوروز جهانی که با ابتکار کمیسیون ملی یونسکو و مشارکت و همراهی دیگر نهادهای فرهنگ دوست منطقه‌ای، ملی و محلی در حال برگزاری است، نشانگر عزم و اراده همگانی برای باز آفرینی مسیر گردشگری فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از طریق اتصال ظرفیت‌های گردشگری جهانی شهرهای نوروز است.

از جمله سایر برنامه‌های این مراسم می‌توان به دف‌نوازی ۳۰۰ دف‌زن کردستان در گذر فرهنگ منطقه گردشگری عباس‌آباد، افتتاح نمایشگاه تمبر نوروز و همچنین رونمایی از تمبر اختصاصی «پل طبیعت» و اجرای پرفورمنس هنری با محور نوروز توسط گروه‌ها و اقوام مختلف از سراسر کشور ایران اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه