بازار گرم قیمت بلیت های پرواز مسکو تهران

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
بازار گرم قیمت بلیت های پرواز مسکو تهران

با توجه به حجم بالای تقاضاهای پرواز مسکو به تهران، می‌توان با قیمتی بین دو میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روزهای آینده بلیط بازگشت به تهران را تهیه کرد.

با توجه به آزادسازی نرخ بلیط هواپیما که در سال‌های گذشته رسما اجرا شده است، شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با توجه به شرایط بازار و اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که دارند، نرخ بلیط خود را جابه‌جا کنند که همین موضوع در ایام پرتقاضا مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

با حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام جهانی، بخش قابل‌توجهی از مسافران ایرانی قصد دارند ظرف کوتاه‌ترین مدت به ایران بازگردند و این موضوع تقاضای پروازهای روسیه به‌سمت ایران را بسیار بالا برده و باعث افزایش قیمت‌ها شده است، هرچند برخی از افراد سفر خود را با تورهای مسافرتی برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما هنوز هستند افرادی که تعداد آن‌ها کم نیست و برای بلیط برگشت‌شان بلاتکلیف مانده اند.

شرکت هواپیمایی ماهان که از گذشته چند پرواز برنامه‌ای میان تهران و مسکو را در اختیار داشته، در ایام جام جهانی نیز این پروازها را ادامه داده است و هر چند بخش زیادی از ظرفیت آن‌ها به فروش رسیده، اما همچنان می‌توان با قیمتی بین دو میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روزهای آینده بلیط بازگشت به تهران را تهیه کرد. البته این شرکت برای همه این روزها پرواز ندارد، ولی برای مثال برای امروز (چهارشنبه) پروازهای باقی مانده این شرکت در کلاس اکونومی با حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در کلاس بیزینس با نرخ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار عرضه شده که البته ظرفیت بسیار محدودی برای آن‌ها باقی مانده است.

در روزهای آینده که ایرلاین‌های ایرانی پرواز ندارند نیز تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای پرواز از مسکو به تهران ظرفیت‌هایی را در نظر گرفته‌اند که هر چند با توقف در چند شهر همراه است، اما با نرخی پایین عرضه می‌شود. شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز نیز برنامه‌ای این‌چنینی دارد.  شرکت هواپیمایی ایرآستانا متعلق به کشور قزاقستان پروازی را برای روز هشت تیر ارائه کرده که هر چند در دو شهر قزاقستان توقف خواهد داشت، اما مسافران را با نرخی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ایران می‌آورد.

البته بلیط هواپیما برای پروازهای گران‌قیمت‌تر نیز در این بازار عرضه می‌شود که از سوی چند ایرلاین مختلف ارائه شده است. این پروازهای گران‌قیمت که کمترین نرخ‌شان هفت میلیون بوده و حتی تا مرز ۳۲ میلیون تومان نیز عرضه می‌شوند، زمان سفری بسیار طولانی دارند و با توجه به قیمت‌شان قطعا مورد استقبال مسافران ایرانی قرار نخواهند گرفت. ازاین‌رو پروازهای ترانزیت چند ایرلاینی تنها در بازار عرضه شده و بعید است که جز موارد خاص از سوی مسافران خریداری شود.

با کاهش میزان تقاضای سفر از روسیه به ایران در روزهای آینده احتمالا بازار این مسیر به حالت گذشته خود بازخواهد گشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه