کازان؛ میزبان دومین بازی ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
کازان؛ میزبان دومین بازی ایران

شهر کازان میزبان دومین بازی تیم ملی فوتبال روسیه در چارچوب مسابقات جام جهانی 2018 است.

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در منطقه مرکزی روسیه که روس‌ها آن را منطقه ولگا می‌خوانند، واقع شده است.

شهر کازان امروز مرکز بزرگ علمی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی روسیه محسوب می‌شود.

در شهر کازان اماکن گردشگری زیادی وجود دارد که معروف‌ترین آن مسجد قول شریف و کرملین کازان است و چندین موزه دارد که موزه کنستانتین واسیلیف، موزه تاریخ طبیعی از آن جمله است.

سرکنسولگری ایران در کازان در منطقه مرکزی شهر قرار گرفته است.

شهر کازان در ۷۹۷ کیلومتری شهر مسکو و در بخش شرقی روسیه اروپایی قرار گرفته ‌است.

کازان سه فرودگاه به نام‌های فرودگاه بین‌المللی کازان، فرودگاه شماره دو کازان و کازان بوریسوگلبسکویه دارد.

پرواز با هواپیما از مسکو به کازان یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

سفر به پایتخت تاتارستان با قطار ۱۴ ساعت زمان می‌برد و روزانه ۱۰ قطار در ساعات مختلف روز از ترمینال راه‌آهن کازانسکی مسکو به کازان و بالعکس تردد می‌کنند.

ورزشگاه کازان آرنا با گنجایش ۴۵ هزار تماشاگر به منظور میزبانی بازی‌های تیم روبین کازان، بیست و هفتمین دوره یونیورسیاد (مسابقات جهانی دانشجویان در سال ۲۰۱۳) و همچنین میزبانی بازی‌های جام جهانی 2018 ساخته شد.

ساخت این ورزشگاه در ماه می ۲۰۱۰ آغاز و در اوایل سال ۲۰۱۳ به پایان رسید و برای احداث آن ۴۵۰ میلیون دلار مصرف شد.

نخستین بازی فوتبال برگزار شده در این ورزشگاه پس از برگزاری یونیورسیاد بازی دوستانه بین تیم‌های روسیه و اسلواکی در ۲۶ می ۲۰۱۴ بود.

ورزشگاه کازان یکی از چهار ورزشگاه میزبان جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۷ بود و یکی از مهم‌ترین ورزشگاه های جام جهانی ۲۰۱۸ است.

این ورزشگاه از استادیوم‌های مدرن روسیه محسوب می‌شود و در آن انواع خدمات ازجمله اینترنت بی‌سیم رایگان ارائه می‌شود و مجهز به غذاخوری بزرگ است.

اتوبوس‌های شاتل (رایگان ویژه جام جهانی) همانند ۱۰ شهر میزبان جام جهانی روسیه، از مسیر فرودگاههای شهر کازان تا ورزشگاه کازان آرنا و مرکز این شهر تردد و مسافران ویژه جام جهانی را بطور رایگان جابجا می‌کنند.

ورزشگاه کازان ارنا شهر کازان میزبان شش دیدار جام جهانی ۲۰۱۸ است که تاکنون یک بازی (تیم‌های فرانسه و استرالیا در روز شنبه ) برگزار شده است.

دیدار تیم‌های ایران و اسپانیا روز چهارشنبه (۲۰ ماه ژوئن مصادف با ۳۰ خرداد ماه)، تیم‌های لهستان و کلمبیا (۲۴ ژوئن مصادف با سوم تیر ماه)، کره جنوبی و آلمان (۲۷ ژوئن مصادف با ۶ تیر ماه) در ورزشگاه کازان آرنا برگزار خواهد شد.

در این ورزشگاه همچنین یک بازی مرحله یک هشتم در روز (۳۰ ماه ژوئن مصادف با ۹ تیر ماه) و مرحله یک چهارم (در روز ۶ ماه جولای مصادف با ۱۵ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه