یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از شکوفه‌های مرگ تا جنگ برای بقا

علی  کماسی
علی کماسی یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از شکوفه‌های مرگ تا جنگ برای بقا

در هفته‌ای که گذشت نشنال جئوگرافی، در عکس‌های روز خود عکس‌های دیدنی از شکوفه‌های مرگ در دیاچه فینگر و جدالی بر سر لاشه‌ی یک گوزن یالدار آفریقایی را به تصویر کشیده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته تصاویر زیبا و دیدنی از غرش شیر بر سر توله‌هایش، کاشی‌های دیدنی مراکشی، شکوفه‌های مرگ، جشن و پای‌کوبی بولیویایی‌ها و طلوع آفتاب بر دریاچه‌ای در کوه‌های راکی به چشم می‌خورد.

شکوفه‌های مرگ

شکوفه‌های مرگ

شاید تصور کنید که این یک نقاشی بر روی شیشه است، اما این یک عکس هوایی است که از شکوفه‌های جلبک‌ فیروزه‌ای در دریاچه فینگر و در شمال ایالت نیویورک گرفته شده است. خالق این عکس، مت چمپلین می‌گوید:

این جلبک‌ها برای ماهی‌ها، انسان‌ها و حیوانات کشنده‌اند و نوشیدن از آب بعد از خروج از دریاچه نیازمند یک سری عملیات تصفیه‌سازی است. من فکر می‌کنم گاهی اوقات لازم است که در عکاسی‌هایمان خطراتی را که فعالیت‌های انسانی باعث تهدید طبیعت می‌شود را به نمایش بگذرایم.

نقش و نگار دلنشین

نقش و نگار دلنشین

مراکش به کاشی‌های دست‌ساز زلیج‌اش معروف است. کاشی‌هایی که با نقش و نگار رنگی و چشم‌نوازی تزیین شده‌اند. در این عکس که در مراکش گرفته شده، یک خانوم در حال خوردن اسنک روی میزی با کاشی‌های زلیج است.

خانواده

خانواده

در این تصویر شیر نری را میبیند که پس از اینکه توسط توله‌هایش از خواب بیدار شده نعره می‌کشد. عکاس این عکس، اریک جانسون می‌گوید:

حتی غرش شیر هم جلوی بازی توله‌ها را نگرفت و از او به عنوان وسیله پرش خود استفاده می‌کنند. بعد از غرش کوچک دیگری، دوباره دراز می‌کشد و اجازه می‌دهد تا توله‌ها از او بالا بروند.

استقامت

استقامت

یک شیره‌جه‌زن آزاد بعد از سه دقیقه حبس کردن نفس خود در سینه، در حال بالا رفتن و نفس‌گیری است. نور زمینه هم از کف دریاچه سنوته نا یا (Cenote Nah Yah) در مکزیک است. شیرجه‌زنان آزاد بدون کپسول اکسیژن تمرین می‌کنند تا بتوانند زمان بیشتری را زیر آب دوام بیاورند.

کارناوال اورورو (ORURO)

کارناوال اورورو (ORURO)

رقاصان محلی در لباس‌های سنتی کارناوال اورورو را در بولیوی جشن می‌گیرند. این مراسم که در اصل یک جشن سنتی است، توسط بولیویایی‌ها به یک فستیوال مذهبی کاتولیکی تغییر پیدا کرده است و هرسال در هفته اول ماه فوریه برگزار می‌شود.

طلوع یخی

طلوع یخی

آفتاب از انتهای دریاچه آبراهام در کوه‌های راکی کانادا طلوع می‌کند و نوسانات آب قالب‌های یخ را جابه‌جا می‌کند.

جنگ پر و بال

جنگ پر و بال

در منطقه حفاظت‌شده ماسایی مارا در کنیا، یک کرکس غبغب‌دار در حال لگد زدن به یک عقاب خاکی و دعوا کردن بر سر لاشه یک گوزن یالدار آفریقایی است. در حالی که به جمعیت عقاب‌های خاکی افزوده می‌شود، نسل کرکس‌های غبغب‌دار به دلیل فعالیت‌های انسانی در حال انقراض است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه