یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از شادی محض تا آرایشگر عتیقه

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از شادی محض تا آرایشگر عتیقه

در هفته‌ای که گذشت نشنال جئوگرافی، در عکس‌های روز خود عکس‌های تماشایی از شادی یک خانم در یک مزرعه و آرایشگری که کلکسیون وسایل قدیمی در مغازه خود جمع‌آوری می‌کند را به تصویر کشیده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته تصاویر زیبا و دیدنی از خنده ناگهانی یک خانم در میان مزرعه، قایق‌رانی در مقابل غار مرمر پورتوریا، مرغ دریایی و شکارش، جشن و پای‌کوبی زنان بیوه در جشن هولی و ملاقات مورچه‌ها روی یک برگ به چشم می‌خورد.

شادی محض

نشنال جئوگرافی

عکاس این تصویر، Anna deCarteret، این عکس را زمانی که برای یک ماه به یتیم‌خانه‌ای در Bukoyo اوگاندا رفته بود، گرفته است. او می‌گوید:

هنگامی که با ۲۳ نفر از بچه‌ها به مزرعه برای برداشت ذرت رفته بودیم، این خانم ما را دید و لبخندی زد. در این هنگام بود که ناخودآگاه همین طور که دوربین دور گردنم بود و بی‌هدف عکاسی می‌کردم، این صحنه را ثبت کردم و سپس این خانم در کمال تواضع اجازه داد تا من عکس را منتشر کنم.

آب‌های طلایی

نشنال جئوگرافی

یک قایق‌ران دریایی در ساعت طلایی از مقابل غارهای سنگ مرمر در پورتوریا تانکیلو، شیلی می‌گذرد. عکاس این تصویر می‌گوید:

بعد از سواری‌های طولانی در اتوبوس و کوهنوردی، دیدن این صحنه طلایی واقعا ارزشمند است؛ و این لحظات است که سختی سفر را از یاد انسان می‌برد.

شکار روز

نشنال جئوگرافی

این تصویر در حالی که یک مرغ دریایی، غذای خود را شکار می‌کند، در کویت گرفته شده است. سرعت پایین شاتر دوربین و حرکت آب را به یک صحنه زیبا تبدیل کرده است. این عکس را عمر الاسم، عکاس حرفه‌ای نشنال جئوگرافی گرفته است.

سنت شکنی

نشنال جئوگرافی

برخلاف سنت همیشگی هندی‌ها در جشن هولی، این بار زنان بیوه در این جشن شرکت کردند و به جشن و پای‌کوبی پرداختند. از قدیم معتقد بودند ورود بیوه‌ها به این مراسم باعث بدشانسی برای دیگران می‌شود و از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کردند. اکنون در شهر ویرنداوان ۸۰۰۰ بیوه در این جشن شرکت کردند.

کشتی براق

نشنال جئوگرافی

نورهای شمالی بر پشت کشتی قدیمی و رها شده در یکی از روستاهای روسیه، باعث براق نشان دادن این کشتی شده است. این مکان قبلا محل حضور ماهی‌گیران و کشتی‌رانان بود؛ اما بعد از فروپاشی اقتصادی متروک ماند.

سلام کن

نشنال جئوگرافی

مورچه‌ها روی یک برگ در Tripura هند با یکدیگر ملاقات می‌کنند. شاخک‌های این مورچه‌ها علاوه بر حس لامسه، قابلیت بویایی دارند؛ این ترکیب باعث می‌شود آن‌ها بتوانند دوست را از دشمن تشخیص دهند.

مخزن گنج

نشنال جئوگرافی

یک آرایشگر موهای مرد جوانی را در مغازه خود در مکزیک کوتاه می‌کند. او بیش از ۴۰ سال است که در این مغازه کار می‌کند و اقلام جالب و منحصربه‌فرد را در قالب یک مجموعه آنجا جمع‌آوری می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه