نشانه‌های پیشرفت در صنعت گردشگری مصر

امید جعفری
امید جعفری پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
نشانه‌های پیشرفت در صنعت گردشگری مصر

کشور مصر با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، به علت مشکلات سیاسی و اجتماعی، چند سالی است که با کاهش گردشگر مواجه شده است. مقامات مصری با تلاش زیاد توانسته‌اند، اوضاع گردشگری را به حالت عادی و حتی بهتر از قبل بازگردانند.

مسئولان گردشگری مصر از سال‌های گذشته به شدت در تلاش هستند تا بتوانند صنعت گردشگری مصر را که در سال‌های اخیر تحت تأثیر آشوب‌های سیاسی، تروریسم و بمب‌گذاری‌های متعدد در مصر، به شدت کاهش‌یافته را، دوباره احیا کنند. به نظر می‌رسد که تلاششان، به ثمر رسیده است. گزارش‌های جدید از آمار مراجعه‌کنندگان به هتل‌ها در مصر، نشان می‌دهد که تعداد مسافرینی که در سه ماهه اول سال جاری برای رزرو هتل و اقامت مراجعه کرده‌اند، بالاترین میزان از سال ۲۰۱۰ تا به ‌حال بوده است. این در حالی است که حدود پانزده میلیون بازدیدکننده خارجی در سال جاری به مصر وارد شدند و از آن دیدن کردند. به لطف افزایش بازدیدکنندگان از مناطق گردشگری همانند شرم‌الشیخ و قاهره (هرم جیزه)، میانگین کل درآمد سالانه هتل‌های مصر به ازای هر اتاق، در حدود ۳۵٫۵ درصد افزایش یافته که در شرم‌الشیخ این میزان افزایش ۸۴٫۹ درصد و در قاهره ۱۴٫۷ درصد است.

صنعت گردشگری مصر

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روند به لطف برداشته شدن تحریم مصر از سوی روسیه و شروع به کار پروازهای روسیه بعد از دو سال به مصر، رو به افزایش خواهد بود. بر این اساس، سازمان مدیریت هتل‌های مصر در سال‌های گذشته گزارش داده بود که تعلیق پروازهای روسیه به مصر تأثیر شدیدی بر روی گردشگری و هتل داری مصر گذاشته است و بسیاری از کارگران از کار بیکار شدند. در سایه تلاش‌های دولت مصر برای برقراری امنیت و افزایش ثبات در مناطق گردشگری، انتظار می‌رود که ممنوعیت‌های پروازی از سوی سایر کشورها به مصر، هرچه زودتر و طی سال جاری به صورت کامل برداشته شود. این کار باعث خواهد شد که گردشگری و هتل داری مصر دوباره جان تازه‌ای به خود بگیرد.

صنعت گردشگری مصر

گزارش‌ها در سال جاری خبر از عرضه بیست‌وچهار هزار اتاق در هتل‌های مصر می‌دهد. با افتتاح هتل شراتون گیزا (Sheraton Giza) در سه‌ماهه آخر سال، ۶۵۰ اتاق به تعداد اتاق‌های کنونی اضافه خواهد شد. هتل‌های دیگری ازجمله برج دوقلوی هیلتون در مائدی با ۲۵۶ اتاق در مصر طی سال جاری افتتاح خواهند شد. شرکت هتل‌سازی اینترکانتیننتال (Intercontinental) طی قراردادی که با دولت مصر منعقد کرده است، هتل کراون پلازا (Crowne Plaza) را در شیخ زاهد با ۱۸۷ اتاق تا سال ۲۰۲۱ خواهد ساخت.

مقامات مصری علاوه بر تأمین امنیت و ثبات، تلاش‌های زیادی برای فراهم کردن امکانات رفاهی برای گردشگران انجام دادند. پیرو همین اقدامات، همان‌طور که در خبرهای اخیر مربوط به گردشگری مصر آمده بود، مجازات سنگینی برای کسانی که به بهانه‌های مختلف مزاحم توریست‌ها می‌شود، وضع شده است.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه