جریمه سنگین دولت مصر برای آزاردهندگان گردشگران در مکان های تاریخی مهم

امید جعفری
امید جعفری چهار شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
جریمه سنگین دولت مصر برای آزاردهندگان گردشگران در مکان های تاریخی مهم

دولت مصر اخیرا قانون جدیدی برای حفاظت از آثار تاریخی مهم و افزایش گردشگری نسبت به سال‌های قبل تصویب کرده است. بر اساس این قانون جریمه ۴۰۰ پوندی منتظر کسانی است که گردشگران را در مکان‌های تاریخی مهم اذیت می‌کنند.

یکی از عواملی که در سال‌های اخیر باعث کاهش مسافرت و گردشگری به مصر شده است، مزاحمت‌هایی است که برای گردشگران در حین گشت‌وگذار در مکان‌های تاریخی مهم به وجود می‌آید. بیشتر این مزاحمت‌ها، در اثر تجمع بومیان به دور گردشگران برای خرید سوغاتی‌های محلی به وجود می‌آید.

مصر

ازاین‌رو پارلمان مصر در هفته‌ای که گذشت، لایحه‌ای مبنی بر جریمه سنگین برای کسانی که توریست و گردشگران را در محل‌های مهم تاریخی مورد آزارو اذیت قرار دهند، مطرح کرد. از مواردی که این لایحه شامل آن می‌شود، جریمه سنگین ۴۰۰ پوندی که برای تجمع بی‌جا و ایجاد مزاحمت جهت خرید اجناس به دور افراد است. این حکم چند روز بعد، به‌عنوان قانونی برای حفاظت از آثار باستانی و افزایش گردشگری تصویب شد. پیش از این در مصر، برای کسانی که باعث این مشکلات می‌شدند هیچ اهرم باز دارنده‌ای وجود نداشت.

مصر

اما بومیان و کسانی که برای گردشگران امکانات لازم را فراهم می‌کنند، نظر دیگری دارند. آن‌ها اعتقاد دارند که هیچ یک از بومیان در محل‌هایی همانند اهرام ثلاثه، موزه مصر یا دیگر جاهای مهم گردشگری، هیچ گردشگری را اذیت نمی‌کند. مصر از بندر اسکندریه در مدیترانه تا اهرام، آثار باستانی زیاد در خود جای داده که دولت از سال گذشته به‌دنبال حفظ آثار باستانی و میراث چندین هزار ساله است. از سال ۲۰۱۱ تاکنون تعداد گردشگرانی که از مصر بازدید می‌کردند، به‌شدت کاهش یافته است و قوانین اخذ شده اخیر، در جهت جبران سرمایه از دست رفته ملی است.

مصر

خالد العنانی، وزیر میراث باستانی مصر می‌گوید:

از ژانویه ۲۰۱۱ درآمد حاصل از گردشگری به‌شدت کاهش یافته و این اتفاق تاثیر مهمی روی حفظ و مرمت آثار باستانی داشته است. آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۰ تعداد گردشگران وارد شده به مصر در حدود ۱۵ میلیون نفر بوده که در سال ۲۰۱۵ این آمار به ۶ میلیون نفر کاهش یافت.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه