سالانه ۱۰ هزار اسپانیایی از ایران دیدن می‌کنند

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
سالانه ۱۰  هزار اسپانیایی از ایران دیدن می‌کنند

سالانه ۱۰ هزار اسپانیایی به ایران سفر می‌کنند و سن حدود ۵۰۰۰ نفر از این از گردشگران، بین ۵۰ تا ۶۰ سال است که به صورت عملی تمام دنیا را سفر کرده‌اند.

به گفته ادواردو لوپز بوسکتس، سفیر کشور اسپانیا در ایران، کشور اسپانیا در مقام اول توریست و توریست کشاورزی قرار دارد.

بوستکس با بیان اینکه صنعت گردشگری در اسپانیا موفق به آن شده که حدود ۱۲ درصد در حوزه‌های دیگر خود را وارد کند، عنوان کرد که یکی از قطب‌های بسیار مهم در کشور اسپانیا صنعت گردشگری است.

سفیر اسپانیا در ایران با بیان اینکه در ابتدا این افراد در سفری که انجام می‌دهند جذب بناهای تاریخی و فرهنگ کشور ایران می‌شوند، تصریح کرد:

اکثر گردشگران اسپانیایی می‌توانند به‌صورت روان انگلیسی صحبت کنند و می‌توانند تمام زیبایی‌هایی که ملاحظه کرده‌اند را در زمان بازگشت به دیگران منتقل کنند.

وجود امام رضا (ع) در مشهد به گفته ایشان یکی از نعمت‌های مهم این کشور است و تمامی توریست‌ها نیز جذب زیبایی این مکان زیارتی می‌شوند.

سفیر اسپانیا در ایران با بیان اینکه افرادی که به ایران می‌آیند توسط افرادی مشاوره می‌گیرند و به ایران سفر می‌کنند، بیان کرد که ایرانیان مقیم اسپانیا، بیشترین افرادی هستند که در این آژانس‌ها حضور دارند.

بوستکس اضافه کرد که راه‌اندازی خط هوایی مادرید به ایران، چیزی است که در سفرهای خود به ایران به آن توجه داشتم.

وی تاکید کرد:

باید برای جذب توریست های اسپانیایی به ایران و گردشگران ایرانی به اسپانیا بتوانیم خطی را راه‌انداری شود.

بوستکس با اشاره به اخذ ویزای شینگن بیان کرد که در طول ۳ سال، تعداد افرادی که ویزا اخذ کردند سه برابر شده و گرفتن وقت ملاقات مشکل اساسی این بخش است.

به گفته سفیر اسپانیا در ایران در حال حاضر اگر کسی درخواست ویزا برای اسپانیا کند، می‌تواند وقت ملاقات را برای روز بعد یا نهایتا هفته بعد داشته باشد و ۱۵ روز نیز طول می‌کشد که ویزای خود را اخذ کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه