سواحلی با شن های سیاه‌ که حتما باید به آنجا سر بزنید

نازنین امانت
نازنین امانت یکشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
سواحلی با شن های سیاه‌ که حتما باید به آنجا سر بزنید

سواحل متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که مقصد بسیاری از گردشگران هستند و از جاذبه‌های آن کشور و مناظر زیبای آنجا محسوب می‌شوند. اما تعدادی از این سواحل ویژگی خاصی دارند که آن‌ها را از سایر سواحل متمایز کرده است. 

سواحل شنی با ماسه‌های سیاه دقیقا همان‌طوری هستند که از اسم‌شان پیدا است... آن‌ها با شن‌های سیاه پوشانده شده‌اند! معمولا این سواحل در مناطق آتش‌فشانی به‌وجود آمده‌اند بنابراین بهترین آن‌ها را می‌توان در کشورهایی از جمله هاوایی و ایسلند یافت. با این حال در این مقاله به جست‌وجوی این سواحل ماسه‌ای با شن‌های سیاه، از کالیفرنیا تا ایتالیا می‌پردازیم که حتما باید به آن‌ها سربزنید.

۲۵. ساحل کاریوتاهی (Kariotahi Beach)، نیوزلند

beach25

ساحل کاریوتاهی (Kariotahi Beach) در نیوزلند، دارای زمینی ناهموار است. این ساحل بسیار بادگیر است و برای انواع فعالیت‌ها از جمله پاراگلایدر و اسب‌سواری مناسب است.

۲۴. مونتریکو (Monterrico)، گواتمالا

beach24

مونتریکو (Monterrico)، معروف‌ترین ساحل با ماسه‌های سیاه‌رنگ در گواتمالا است و همچنین پربازدیدترین مکان در آمریکای مرکزی است.

۲۳. ساحل وای‌پیو (Waipiʻo Beach)، هاوایی

beach23

ساحل وای‌پیو (Waipiʻo Beach)، به‌معنای آبِ قوس‌دار است. این جلگه در گذشته محل سکونت پادشاهان هاوایی بوده است.

۲۲. ریکجنس (Reykjanes)، ایسلند

beach22

بخشی از جاذبه‌ی ساحل ریکجنس (Reykjanes) را، قابلیت دسترسی راحت به آنجا تشکیل می‌دهد. این ساحل دقیقا در خارج از پایتخت ایسلند، ریکیاویک (Reykjavik) قرار دارد.

۲۱. سائو میگوئل (Sao Miguel)، پرتغال

beach21

سائو میگوئل (Sao Miguel)، ساحلی است که در آزور (the Azores) و در کشور پرتغال قرار دارد. این جزیره، به جزیره‌ی سبز هم معروف است. لجن‌زارهای آنجا، منظره‌ای فوق‌العاده را در پشت پرده‌ی این ساحل سیاه به‌وجود آورده است.

۲۰. کیمو (Kaimu)، هاوایی

beach20

بعد از انفجار آتش‌فشانی در سال ۱۹۹۰، شهر قدیمی و ساحل کیمو (Kaimu) با گدازه‌های آتش‌فشانی پوشانده شد. امروزه مردم بومی آنجا تلاش می‌کنند تا این منطقه مجددا شکوه سابقش را بازیابد. با این حال، این ساحل همچنان زیبا است.

۱۹. پلایا نگرا (Playa Negra)، کاستاریکا

beach19

ساحل پلایا نگرا (Playa Negra) در کاستاریکا، منظره‌ای فوق‌العاده از اقیانوس آرام را دارد و محل مناسبی برای موج‌سواری است.

۱۸. ولیچادا (Vlychada)، یونان

beach18

ساحل سیاه ولیچادا (Vlychada) در یونان، به‌دلیل داشتن صخره‌های سنگی و ماسه‌ای عظیم در بالای امواج پرتلاطم دریا شهرت پیدا کرده است.

۱۷. ساحل ال بولولو (El Bollullo Beach)، جزایر قناری

beach17

این اولین باری نیست که ما به جزایر قناری در فهرست‌مان اشاره می‌کنیم، اما ساحل ال بولولو (El Bollullo Beach)، عمدتا توسط گردشگرانی که مشتاق به گشت‌وگذار در مناطقی با فاصله‌ی نزدیک هستند، نادیده گرفته می‌شود.

۱۶. اِل تانکو (El Tunco)، اِل سالوادور

beach16

اِل تانکو؛ این دهکده‌ی کوچک و ساکت به‌ پربازدیدترین مکان در اِل سالوادور تبدیل شده است. حتی اگر علاقه‌ای به موج‌سواری هم ندارید، غروب آفتاب در اِل تانکو (El Tunco) بسیار باشکوه و دیدنی است.

۱۵. ساحل باتوپوتیه (Batuputih Beach)، اندونزی

beach15

با توجه به اینکه ساحل باتوپوتیه (Batuputih Beach) در جنگل Tangkoko Nature Reserve واقع شده است، اگر بعضی موجودات درون جنگل را در کنار خط ساحلی دیدید، نباید خیلی از این واقعه شگفت‌زده شوید. این ساحل زیبا در اندونزی قرار دارد.

۱۴. ساحل کِهانا (Kehena Beach)، هاوایی

beach14

ساحل کِهانا (Kehena Beach)، این نقطه‌ی پنهان در «جزیره‌ی بزرگ» (the Big Island)، علاوه بر این نام، به‌دلیل حضور دلفین‌ها با نام ساحل دلفین هم شناخته می‌شود.

۱۳. استرومبولی (Stromboli)، ایتالیا

beach13

استرومبولی (Stromboli)، جزیره‌ی مدیترانه‌ای کوچکی است که جایگاه یکی از سه آتش‌فشان فعال در ایتالیا است. این جزیره به‌دلیل فوران‌های متعدد آتش‌فشان، به‌عنوان «فانوس‌خانه‌ی دریایی ‌مدیترانه‌ای» (Lighthouse of the Mediterranean) هم شناخته می‌شود. اما جای نگرانی نیست، چراکه این ساحل ارزش دیدن را دارد!

۱۲. ساحل ماسه‌ای سیاه (Black Sands Beach)، کالیفرنیا

beach12

ساحل ماسه‌ای سیاه کالیفرنیا (Black Sands Beach)، در امتداد خط ساحلی‌ شمال کالیفرنیا واقع شده است. این ساحل به‌دلیل فرسایش صخره‌های اطراف آنجا، در طول زمان به رنگ سیاه درآمده است.

۱۱. میهو نو ماتسوبارا (Miho no Matsubara)، ژاپن

beach11

میهو نو ماتسوبارا (Miho no Matsubara) در ژاپن، به‌دلیل داشتن چشم‌اندازی از کوه فوجی معروف شده است. این خط ساحلی در گذشته به‌دلیل ماسه‌های سفیدش شهرت داشت. امروزه ماسه‌های آنجا به‌دلیل ساخت‌وسازهایی که در اطرافش اتفاق افتاده است، به رنگ سیاه و سفید یک‌دستی درآمده است.

۱۰. ساحل جوکولسالون (Jökulsárlón Beach)، ایسلند

beach10

تلفظ اسم ساحل جوکولسالون (Jökulsárlón Beach) ممکن است برای شما بسیار سخت باشد! همچنین این ساحل ممکن است زیاد گرم نباشد. ولی به قطعیت می‌توان گفت که این ساحلی بسیار زیبا است که در ایسلند واقع شده است. با وجود بلوک‌های یخی و ماسه‌های سیاه، جای تعجب نیست که این ساحل محیطی مناسب و محبوب برای نمایش‌های متعدد هالیوودی است.

۹. ساحل پونالواو (Punalu'u Beach)، هاوایی

beach9

ساحل پونالواو (Punalu'u Beach) در هاوایی، به‌قدری مشهور است که تابلوهای اخطاری در آنجا وجود دارد تا گردشگران ماسه‌های ساحل را با خود نبرند. در آنجا لاک‌پشت‌های دریایی به‌وفور وجود دارند.

۸. آنسه سرون (Anse Céron)، مارتینیک (Martinique)

beach8

ساحل آنسه سرون (Anse Céron) در جزیره‌ی کارائیب و در مارتینیک واقع شده است. اگر به غواصی علاقه دارید، این ساحل برای این کار بسیار مناسب است.

۷. پلایا نگریتا (Playa Negrita)، پورتوریکو

beach7

ساحل پلایا نگریتا (Playa Negrita) در پورتوریکو، احتمالا تنها ساحل در فهرست ما است که با اسب‌هایش شناخته می‌شود.

۶. ساحل ماسه‌ای سیاه (Black Sands Beach)، هاوایی

beach6

ساحل ماسه‌ای سیاه هاوایی (Black Sands Beach)، در «جزیره مائویی» (the island of Maui) و در پارک ملی وای آناپانا (Waiʻanapanapa State Park) قرار دارد. بااین‌که نام این ساحل دارای خلاقیت کمی است ولی ماسه‌های آن منظره‌ی زیبایی را پدید می‌آورند. سفر به این مکان به‌عنوان یکی از سواحل فوق‌العاده در آمریکا را از دست ندهید.

۵. ساحل استوکسنس (Stokksnes Beach)، ایسلند

beach5

ایستادن در امتداد ساحل استوکسنس (Stokksnes Beach) در ایسلند، به شما احساس را می‌دهد که گویی سیاره را ترک کرده‌اید. این بسیار حیرت‌انگیز است، خصوصا در حالی که کوه وستراهورن (Vestrahorn Mountain) پس‌زمینه‌ی این منظره را می‌سازد.

۴. ساحل کاره‌کاره (Karekare Beach)، نیوزلند

beach4

با این‌که ساحل کاره‌کاره (Karekare Beach) در نیوزلند، نیازمند کمی سفر هوایی است، ولی این ساحل به‌دلیل صخره‌ها و فُک‌هایش شهرت دارد. تماشای فُک‌ها در این ساحل از پرطرفدارترین تفریحات آنجا است.

۳. پلایا جاردین (Playa Jardín)، جزایر قناری

beach3

پلایا جاردین (Playa Jardín)، در جزیره‌ای اسپانیایی بنام تِنِریف (Island of Tenerife) واقع شده است. در این ساحل می‌توانید صبح‌ها به شنا کردن و عصرها به صخره‌نوردی در کوه تید (Mount Teide)، بلندترین کوه اسپانیا، بپردازید.

۲. ساحل پِریسا (Perissa Beach)، یونان

beach2

سنگ‌ریزه‌های سیاه در ساحل پِریسا (Perissa Beach) تضاد جالبی در برابر خانه‌های سفید سانتورینی (Santorini) ایجاد کرده است. این ساحل در یونان قرار دارد.

۱. ساحل ویک (Vik Beach)، ایسلند

beach1

ساحل ویک (Vik Beach) در زبان محلی به رینیسفجارا (Reynisfjara) شهرت دارد. این ساحل زیبا که در ایسلند قرار دارد، با صخره‌هایی باابهت و غار‌هایی خارق‌العاده نقطه‌گذاری شده است.

مطالب مرتبط:

منبع List 25

دیدگاه