۲۵ مکان ترسناک در اطراف دنیا که باید دید (قسمت اول)

رسول نوری
رسول نوری سه شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
۲۵ مکان ترسناک در اطراف دنیا که باید دید (قسمت اول)

نواحی مرموز و ناشناخته همواره مورد توجه گردشگران شجاع و نترسی بوده که به‌دنبال ماجراجویی و کشف اسرار پشت چهره‌ی این مکان‌های ترسناک هستند. در این مقاله ۲۵ مورد از این مکان‌‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

علاقه‌ی شدید افراد به مسائل ناشناخته و مرموز و گردشگری وحشت، مسافران بسیاری را به گوشه‌های ترسناکی از دنیای‌ ما می‌کشاند. گاهی اوقات این مکان‌ها گذشته‌ای تیره و خشن دارند و به گفته‌ی افراد محلی ارواح رنج‌دیده‌ی ساکنان آن که خیلی وقت پیش کره‌ی خاکی را ترک کرده‌اند هنوز در آن پرسه می‌زنند. گاهی نیز یک خرابه یا تکه‌ای ‌زمین متروکه توجه ما را به همیشگی نبودن زندگی و دستان بی‌رحم زمان جلب می‌کند.

فارغ از ریشه‌ی پیدایش‌شان، هر یک از این مقاصد به‌ دلایل ماورایی و ناشناخته، برای خود شهرتی کسب کرده‌‌اند و در مقابل، گردشگران ماجراجوی زیادی را به خود جذب کرده‌اند که اگر دل و جرئتش را دارید، می‌توانید یکی از آن‌ها باشید.

کاخ کاشتیس، اسلواکی

قصر کاشتیس اسلواکی

تاریخچه‌ی «کاخ کاشتیس» (ČACHTICE CASTLE) واقع در «اسلواکی» که یکی از مکان‌های استفاده شده در فیلم ترسناک «نوسفراتو» (Nosferatu) است، به قبل از دوران پرده‌ی سینما برمی‌گردد. دیوار‌های مخروبه‌ی این قصر زمانی منزلگاه «الیزابت بتوری»‌ (Elizabeth Báthory)، یکی از شناخته شده‌ترین قاتل‌های سریالی زن تاریخ بشریت است.

جنگل آئوکیگاهارا، ژاپن

جنگل آئوکیگاهارا خودکشی ژاپن

«جنگل آئوکیگاهارا» (AOKIGAHARA FOREST) واقع در «ژاپن» که روی بستری از مواد مذاب سرد شده رشد کرده، و در سال‌های اخیر به جنگل خودکشی معروف شده، از دیرباز بخشی از داستان‌های اشباح و قصه‌های ترسناک ساکنان محلی بوده است. امروزه تابلوهای راهنمای زیادی در اطراف این جنگل برای راهنمایی گردشگران قرار داده شده است که به آنان اطلاعات زیادی از این مکان می‌دهد.

دروازه‌ جهنم، ترکمنستان

دروازه جهنم ترکمنستان

در چشمان یک شخص تازه‌کار و ناآشنا، این گودال و فرورفتگی پر از آتش به‌سادگی مانند دروازه‌ای به دنیایی دیگر جلوه می‌کند. اگرچه از علت پیدایش «دروازه جهنم» در «ترکمنستان» اطلاعاتی در دسترس نیست، اما بد نیست بدانید که دانشمندان در این مکان آتشی به پا کرده‌اند که گازهای سمی که از مرکز‌ آن خارج می‌شود را سوزانده و اثر آن را به‌نوعی خنثی کند.

دخمه‌ مردگان کاپوچین، ایتالیا

دخمه مردگان کاپوچین ایتالیا

مومیایی‌های بیش از ۲۰۰۰ نفر که بسیاری از آن‌ها لباس‌هایی مخصوص برای نمایش جایگاه‌شان قبل از مرگ به تن دارند، در دخمه‌های این صومعه‌ی سیسیلی قرار دارد. «دخمه مردگان کاپوچین» (CAPUCHIN CATACOMB) واقع در «ایتالیا» که در ابتدا تنها برای دفن مقامات مذهبی استفاده می‌شده است، بعدها گسترش یافت و افراد بالامرتبه و ثروتمند نیز اجازه‌ی آرامیدن در این مکان را پیدا کردند. افرادی مانند «روزالیا لومباردو» (Rosalia Lombardo) که به‌خاطر آرامش بقایایش در این آرامگاه، به زیبای خفته مشهور شده است.

کاخ شارلویل،‌ ایرلند

قصر شارلویل ایرلند

معماری خیره‌کننده‌ی «کاخ شارلویل» (CHARLEVILLE CASTLE) واقع در «ایرلند» ذات واقعی آن را پنهان می‌کند. گفته می‌شود دیوارهای این خانه که به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های کل «اروپا» شناخته می‌شود، سکونتگاه ارواح مشهوری مانند «هریت» است که دختری کوچک و از ساکنان سابق این خانه بوده و طی حادثه‌ای غم‌انگیز از راه‌پله‌ها سقوط کرده و جان باخته است.

منطقه‌ ممنوعه چرنوبیل، اوکراین

چرنوبیل اوکراین

محله‌های متروک اطراف «چرنوبیل» واقع در «اوکراین» که محل وقوع یکی از بزرگ‌ترین فجایع اتمی تاریخ بشر بوده است، نمای جالبی از طبیعت بکر و دست‌نخورده را با شرایطی غیرطبیعی به نمایش می‌گذارد. اگرچه سطح پایین تابش‌های رادیواکتیو در این مکان به گردشگران اجازه می‌دهد که از مسیرهای محدود و خاصی به بازدید این مکان بپردازند، ورود به ‌قسمت‌های زیادی از این ناحیه همچنان ممنوع است.

کاخ گود هوپ،‌ آفریقای جنوبی

قصر گود هوپ آفریقای جنوبی

این بنای پنج‌ضلعی که «قصر گود هوپ» (CASTLE OF GOOD HOPE) نام دارد و در «آفریقای جنوبی» واقع شده به دست یک استعمارگر هلندی در قرن ۱۷ ساخته شده و زمانی ساختمان اصلی فرمانداری و هدایت امور نظامی بوده است. این کاخ در طول عمر خود شاهد مجازات‌ و اعدام‌‌های فراوانی بوده است که سبب شده‌اند داستان‌‌هایی از ارواح رنج‌دیده‌ی سرگردان آن روایت شود.

شهر عروسک، ژاپن

شهر عروسک ژاپن

زمانی که جمعیت این روستای واقع در «ژاپن» به حدود ۳۵ نفر رسید، یک هنرمند محلی به نام «تسوکیمی آیانو»‌ (Tsukimi Ayano) شروع کرد به ساختن مجسمه‌‌های طبیعی و شبه زنده‌ای که جایگزین درگذشتگان یا افرادی شود که روستا را ترک کرده‌اند. حال چیزی  حدود ۳۵۰ مجسمه و عروسک ساکن در «ناگورو» تبدیل به یک جاذبه‌ی منحصربه‌فرد برای گردشگرانی شده‌اند که به‌دنبال موارد غیرطبیعی هستند.

استودان سدلک، جمهوری چک

استودان سدلک جمهوری چک

در میان پربازدیدکننده‌ترین مکان‌های «جمهوری چک»،‌ «استودان سدلک» (SEDLEC OSSUARY) قرار دارد که حاوی استخوان‌‌های بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر است که بسیاری از ‌آن‌ها با ظرافت خاصی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی این مکان استفاده شده‌اند.

سنترالیا، آمریکا

سنترالیا پنسیلوانیا آمریکا

روستاهای قدیمی سنترالیا واقع در «پنسیلوانیا» پس از سانحه‌ی یک معدن قدیمی زغال‌سنگ که از سال ۱۹۶۰ در حال سوختن است، به‌طور کامل به یک شهر ارواح مدرن تبدیل شده است. خانه‌های متروک و جاده‌هایی که دود با فشار زیاد از حفره‌های گوشه و کنارشان خارج می‌شود، به مناظر عجیب و غریب این محل که روزی مقصدی آرامش‌بخش در «آمریکا» بود، افزوده است.

خانه لیزی بوردن، آمریکا

خانه بوردن ماساچوست

در ماه اوت سال ۱۸۹۲، جنازه‌های «اندرو» (Andrew) و «ابی بوردن» (Abby Borden) در حالی در این خانه‌ی واقع در «ماساچوست» پیدا شدند که به نظر می‌رسید به قتل رسیده‌اند. اگرچه دختر آنان یعنی «لیزی» (Lizzie) به‌عنوان مضنون اصلی این پرونده شناخته شد، بعدها تبرئه شده و هیچ شخصی برای قتل بوردن‌‌ها متهم شناخته نشد. «خانه‌ی لیزی بوردن» (LIZZIE BORDEN HOUSE) تا به امروز به‌عنوان مکانی برای استراحت و صرف صبحانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مهمانان شجاعی که تمایل داشته باشند، می‌توانند در اتاقی که «بوردن»ها نفس‌های آخرشان را کشیدند بخوابند.

تپه صلیب، لیتوانی

تپه صلیب لیتوانی

اگرچه تاریخچه‌ی پیدایش «تپه‌ی صلیب‌ها» (HILL OF CROSSES) به‌عنوان یک معما باقی مانده است، در طول چیزی حدود دو قرن هزاران صلیب و علائم مذهبی دیگر در تپه‌های اطراف این مکان در «لیتوانی» کاشته شده‌اند.

پوولیا، ایتالیا

پوولیا ایتالیا

پس از آن‌که جزیزه‌ی «پوولیا» (POVEGLIA) واقع در «ایتالیا» چیزی حدود یک قرن برای قرنطینه کردن افراد مبتلا به طاعون و سایر بیماری‌‌‌های خطرناک استفاده شد، به‌عنوان یک بیمارستان روانی نیز مورد استفاده قرار گرفت. این جزیزه‌ی ایتالیایی پس از بسته شدنش در سال ۱۹۶۸ هیچ ساکنی را به خود ندیده، مگر ارواح سرگردان و رنج‌دیده‌ای که روزی این مکان را خانه صدا می‌کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه