اتاق های فرار بریتانیا، جاذبه هایی هیجان انگیز برای ماجراجویان

ندا مرتضوی
ندا مرتضوی چهار شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
اتاق های فرار بریتانیا، جاذبه هایی هیجان انگیز برای ماجراجویان

بازی اتاق فرار، یک بازی ماجراجویی فیزیکی است که در آن شرکت‌کنندگان باید با حل کردن معماهایی در یک زمان مشخص از اتاق‌های گوناگون فرار کنند.

 بازی اتاق فرار اولین بار، در ژاپن ساخته شد و پس از آن، این بازی مهیج به سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا کرد؛ اتاق فرار، یک بازی ماجراجویی گروهی است که در آن شرکت‌کنندگان باید معماهای مختلفی را در یک مدت زمان محدود حل کنند تا بتوانند از زندان‌ها، سیاه‌چال‌ها و دیگر مکان‌ها «فرار» کنند. به گفته «کن فرگوسن» مسئول اگزیت گیمز، تعداد اتاق‌های فرار در بریتانیا به حدود ۱۲۰۰ عدد در سال جاری افزایش یافته است، یعنی نسبت به سال ۲۰۱۷ میزان ۴۰ درصد افزایش داشته و همچنان در حال رشد است. در سال ۲۰۱۳ فقط هفت اتاق فرار در بریتانیا وجود داشت. در این مقاله بهترین بازی‌های اتاق فرار بریتانیا را به شما معرفی می‌کنیم.

اتاق فرار «شرلوک: بازی شروع شد»، لندن

استیون موفات و مارک گاتیس، نویسندگان سریال محبوب شرلوک، با شرکت Time Run که برخی از بهترین بازی‌های فرار در لندن را ساخته است، برای ایجاد یک بازی جذاب بر اساس این مجموعه تلویزیونی همکاری کرده‌اند. «شرلوک: بازی شروع شد»  یک تجربه‌ی فرار ۹۰ دقیقه‌ای است که شامل لوکیشن‌ها و دکورهای سریال و همچنین فیلم‌ها و صداهای جدید ضبط شده از بازیگران سریال از جمله بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن است. این بازی در ماه دسامبر در یک مکان نامشخص در مرکز لندن افتتاح می‌شود، اما بلیطهای آن با وجود قیمت بالایشان به سرعت در حال فروش هستند، به‌طوریکه بلیطهای ماه دسامبر همگی فروخته شده‌اند. 

شرلوک

یک دکور از اتاق فرارِ «شرلوک: بازی شروع شد» در لندن

این تنها اتاق فرار برگرفته از یک سریال تلویزیونی نیست که امسال راه‌اندازی می‌شود؛ بلکه شبکه بی‌بی‌سی در حال حاضر در تلاش است با همکاری شرکت اسکیپ هانت یک اتاق فرار براساس سریال دکتر هو (Docter Who) در شهرهای بریستول، بیرمنگام، لیدز، آکسفورد و ریدینگ راه‌اندازی کند.

قیمت بلیط این بازی برای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است و بلیط را برای تیم‌های چهار تا شش نفره می‌توان خریداری کرد؛ شرکت‌کنندگان در مسابقه باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند؛ برای خرید بلیط می‌توانید به وب‌سایت thegameisnow.com مراجعه کنید.

بازی هزارتوی بلورین (The Crystal Maze)، منچستر و لندن 

شرلوک دو

عکس از: پچ دولان

بازی هزارتوی بلورین براساس مسابقه تلویزیونی محبوب دهه ۹۰ میلادی با نام هزارتوی بلورین ساخته شده است که در آن هر تیم توسط فردی به نام راهنمای هزارتو به چهار منطقه هدایت می‌شود و گروه‌ها باید در عرض ۸۰ دقیقه با چالش‌های ذهنی و جسمی سرگرم‌کننده‌ای روبرو شوند. هر تیمی که در چالش‌های بیشتری برنده شود، بلورهای بیشتری جمع کرده و در گنبد بلوری که مرحله‌ی نهایی بازی است، زمان بیشتری برای گرفتن نشانه‌ها خواهد داشت. یک شعبه از این بازی در لندن نیز وجود دارد.

قیمت بلیطهای این بازی در منچستر برای هر نفر ۱۷۰ هزار تومان و در لندن ۲۸۰ هزار تومان است. بلیط را برای تیم‌های یک تا هشت نفره می‌توان خریداری کرد. برای تهیه‌ی بلیط می‌توانید به وب‌سایت the- crystal-maze.com مراجعه کنید.

بازی فرار از برج‌ها، کانتربری

احتمالا یکی از بهترین مکان‌های اتاق فرار مربوط به بازی فرار از برج‌‌ها است: این بازی در سلول‌های زندان سابق کانتربری که متعلق به دهه ۱۸۳۰ است، اتفاق می‌افتد. داستان شوم و اسرارآمیز بازی شامل یک دکتر خطرناک و یک آزمایشگاه قدیمیِ جرم و جنایت است و یک ساعت زمان برای فرار از این مکان وجود دارد. 

 قیمت بلیطهای این بازی برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان است و بلیط را برای تیم‌های دو تا پنج نفره می‌توان خریداری کرد. برای خرید بلیط می‌توانید به وب‌سایت onepoundlane.co.uk مراجعه کنید. 

بازی رمز و راز تاریخ، نورفولک

شرلوک 3

عکاس: Alasdair Willett

مجموعه بازی رمز و راز تاریخ، دارای بازی‌های مختلفی با تم تاریخی است. از جمله‌ی این بازی‌ها، می‌توان به بازی ملکه‌ی انگلیس اشاره کرد که اولین اتاق فراری است که در یک کلیسای واقعی، کلیسای سنت اندروز واقع در Blickling، قرار دارد. داستان این بازی مربوط به زندگی آن بولین ملکه‌ی انگلیس است که در واقعیت در زمان کودکی‌اش در این کلیسا به راز و نیاز می‌پرداخت. بازیکنان باید در عرض یک ساعت معماهای مختلفی را حل کنند تا به سر گرفتن ازدواج آن بولین و هنری هشتم پادشاه انگلیس کمک کنند. رمز و راز تاریخ، بازی‌های دیگری در مکان‌های تاریخی دیگر از جمله دخمه‌های مربوط به قرن چهاردهم در زیر موزه نورویچ و ساختمان گیلدهال در نورویچ، نیز دارد.

قیمت بلیطهای این بازی‌ برای هر نفر ۶۵ هزار تومان است و بلیط را برای تیم‌های دو تا ده نفره می‌توان خریداری کرد. برای خرید بلیط می‌توانید به وب‌سایت historymysterygame.com مراجعه کنید.

بازی فرار نهایی، نزدیکی استاکپورت

بازی فرار نهایی در دهکده دیزلی، چشایر، یکی از بهترین طراحی‌های صحنه  را دارد. در بازی کشتی دزدان دریایی، بازیکنان در یک کشتی اسپانیایی قرن هجدهم به سر می‌برند. در بازی گنبد گمشده، محل بازی در یک معدن طلای مکزیکی و یک گنبد مایان است. تیم‌ها ۹۰ دقیقه زمان دارند که از این اتاق‌ها فرار کنند.

قیمت بلیطهای این بازی‌ها برای هر نفر ۸۰ هزار تومان است و بلیط را برای تیم‌های دو تا هشت نفره می‌توان خریداری کرد. برای خرید بلیط می‌توانید به سایت extremescape.co.uk مراجعه کنید.

بازی وزارت سحر و جادو، ادینبرو

شرلوک چ

سحر و جادو یک روند جدید در بازی‌های اتاق فرار است. یکی از بهترین بازی‌ها در مورد جادو، بازی وزارت سحر و جادو در ادینبرو است (ادینبرو جایی است که جی‌کی. رولینگ نوشتن کتاب هری پاتر را آغاز کرد). در بازی «گوی پیشگویی»، بازیکنان ۵۰ دقیقه وقت دارند که در اتاق‌های مختلف وزارت سحر و جادو پیش روی کرده و معماهای سر راه‌شان را حل کنند تا بتوانند گوی‌های پیشگویی را جمع‌آوری کرده و لرد تاریکی را شکست دهند. در بازی رستاخیز لرد تاریکی، جاها عوض شده و بازیکنان طرف جادوی سیاه هستند. کسانی است که نمی‌خواهند در بازی‌ها شرکت کنند نیز می‌توانند در آبمیوه‌فروشی معجون‌های جادویی، نوشیدنی کره‌ای را امتحان کنند.

قیمت بلیطهای این بازی‌ها برای هر نفر ۷۵ هزار تومان است و بلیط را برای تیم‌های دو تا پنج نفره می‌توان خریداری کرد. برای خرید بلیط به سایت departmentofmysteries.com مراجعه کنید.

بازی اتاق وحشت، Gravesend

بازی اتاق وحشت دارای ۱۵ بازی فرار است، که از میان آن‌ها سرزمین دینو بزرگ‌ترین و بهترین بازی آن تا به امروز است. این بازی شامل  چندین بازیگر و تعدادی دایناسور است که بسیار واقعی به نظر می‌رسند. بازیکنان نقش نگهبانان پارک دایناسور را بازی می‌کنند؛ دایناسورها فرار کرده‌اند و تیم‌ها ۷۵ دقیقه وقت دارند که خود را به یک جای امن برسانند.

 قیمت بلیطهای این بازی‌ها برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان است و بلیط را برای تیم‌های دو تا هشت نفره می‌توان خریداری کرد. برای خرید بلیط می‌توانید به سایت thepanicroom.net مراجعه کنید.

بازی فرار منطقی، ناتینگهام و لستر

اتاق فرار

بیشتر اتاق‌های فرار هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز هستند، اما ترسناک نیستند. با این حال، مجموعه بازی فرار منطقی با بقیه‌ی بازی‌ها متفاوت است؛ این بازی‌ها برای هیجان طراحی شده‌اند. بازی قصاب، ترسناک‌ترین بازی‌ این مجموعه است؛ داستان این بازی در مخفیگاه یک قاتل سریالی رخ می‌دهد و شامل سطل‌هایی خون‌آلود، فضاهای تاریک، صداهای ناگهانی و حرکات غیرمنتظره است. این بازی علاوه بر آزمون منطق یک آزمون شجاعت نیز هست؛ به‌طوری که از هر پنج نفر، یک نفر قبل از پایان زمان بازی، از دور رقابت خارج می‌شود. 

قیمت بلیطهای بازی فرار منطقی برای هر نفر ۸۵ هزار تومان است و بلیط را برای تیم‌های دو تا پنج نفره می‌توان خریداری کرد. شرکت‌کنندگان در مسابقه باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. برای خرید بلیط می‌توانید به سایت escapologic.com مراجعه کنید.

چالش ساحلی، پمبروکشر

این بازی برای افراد ماجراجویی است که آماده هستند تا در بازی‌های طولانی‌تر و مشکل‌تری شرکت کنند؛ این یک بازی بقای ۲۴ ساعته است که در نزدیکی سنت دیویدز در پمبروکشر انجام می‌شود. در  این چالش ساحلی، تیم‌ها باید کدهایی را رمزشکنی کرده و سرنخ‌هایی برای پیدا کردن تجهیزات مورد نیازشان در هر مرحله از سفر به دست بیاورند؛ سفری که شامل صخره‌نوردی، قایقرانی، ماهیگیری و شنا در دریاچه‌های درون غارها است. شرکت‌کنندگان باید در ساحل آتش درست کرده و پناهگاهی برای خود بسازند و شب را کنار دریا در زیر آسمان پرستاره بگذرانند.

قیمت بلیطهای این بازی‌ها حدودا یک میلیون تومان برای هر نفر است. بازی بعدی ۸ دسامبر ۲۰۱۹ انجام می‌شود. بلیط را برای تیم‌های چهار تا هشت نفره می‌توان خریداری کرد (رزرو بلیط تک‌نفره نیز امکان‌پذیر است). شرکت‌کنندگان در مسابقه باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. برای خرید بلیط می‌توانید به سایت muchbetteradventures.com مراجعه کنید.

بازی اتراقگاه لیدی چستیتی، برایتون

این بازی مختص بزرگسالان است؛ اتراقگاه لیدی چستیتی، یک بازی فرار  است که در اتاق‌های مخفی در برایتون (و در لندن) بازی می‌شود و شامل سرنخ‌ها، شوخی ها و اسرار ننگین است. بازیکنان در مخفیگاه لیدی چستیتی جستجو کرده و سعی می‌کنند بطری معجون نیروزای او را پیدا کنند. 

قیمت بلیطهای بازی‌ انبار لیدی چستیتی ۱۱۰ هزار تومان برای هر نفر است. بلیط را برای تیم‌های دو تا شش نفره می‌توان خریداری کرد،. شرکت‌کنندگان در مسابقه باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. برای خرید بلیط می‌توانید به سایت handmademysteries.com مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه