گروه های حامی حقوق حیوانات به دنبال ممنوعیت استفاده از حیوانات در پترا هستند

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
گروه های حامی حقوق حیوانات به دنبال ممنوعیت استفاده از حیوانات در پترا هستند

در پی استفاده مکرر از حیواناتی چون شتر، اسب و الاغ در مناطق گردشگری پترا، گروه‌های حامی حقوق حیوانات به دنبال ممنوعیت استفاده از این حیوانات هستند.

گروه حامی حقوق حیوانات، در طی مشاهداتشان در شهر باستانی پترا در کشور اردن، متوجه شده‌اند که در طول روز، چندین بار، الاغ‌ها و قاطرها مجبور هستند از صومعه‌هایی در ارتفاعات زیاد، بالا بروند و سپس تمام این مسیر را برگردند و اسب‌ها نیز باید کالسکه‌ها را در مسیرهای خسته‌کننده این شهر، بکشند.

شعار گروه های حامی حقوق حیوانات (PETA) این است:

حیوانات متعلق به ما نیستند، بنابراین در هیچ راهی حق نداریم از آن‌ها سوءاستفاده کنیم.

گزارش‌هایی از «پتا» از صنعت گردشگری در شهر پترا، در اردن، نشان داد که در این تجارت، چوب‌زدن، شلاق‌زدن و بار اضافه زدن بر ۱۳۰۰ قاطر، شتر، الاغ و مجبور کردن اسب‌ها برای حمل و نقل بازدیدکنندگان در ۹۰۰ پله منتهی به صومعه در گرمایی سوزاننده بدون سایه و آب در مسیرهای ۱۶ کیلومتری توسط کالسکه‌هایی بسیار سنگین، امری بسیار عادی است.

فیلم‌ها نشان می‌دهد که مردان و پسران به صورت مداوم، حیوانات را با لوله‌های پلاستیکی و تازیانه می‌زنند تا آن‌ها را به حرکت دربیاورند. زنجیرهایی با لکه خون و طناب‌ها نشان می‌دهند که در گردن حیوانات فرو رفته‌اند و زخم‌های باز و پر از حشرات شترها نشان از ضربات شدید و خشونت‌آمیز مردان بر افسارهای آن‌ها برای جلو بردن شترها دارد.

مردی در این فیلم‌ها، به طرز بی رحمانه‌ای به شکم الاغی ضربه می‌زند که سبب می‌شود فردی در نزدیکی این اتفاق با حس انزجار به این موضوع واکنش نشان دهد. این اتفاق درست زمانی رخ داد که بلافاصله پس از اتمام یک تور، این حیوان از سوار کردن دیگر گردشگران سرباز زد و رم کرد.

پترا

گروه‌ها می‌گویند، این سوء استفاده بدون مجازات باقی می‌ماند و قانون هیچ فشاری به آن‌ها نمی‌آورد. تابلویی به علت فشارهای اجتماعی توسط مسئولان منطقه‌ای سازمان توسعه و گردشگری پترا در آنجا نصب شده است که به بازدیدکنندگان توصیه می‌کند در صورت دیدن اعمال خشونت‌آمیز علیه حیوانات، شکایات خودشان را به آدرس ایمیلی بفرستند که کار نمی‌کند.

بر طبق اظهارات وزارت گردشگری و آثار تاریخی اردن، بیش از ۱۶۰ هزار شهروند آمریکایی در سال ۲۰۱۷ به سفر گردشگری در اردن آمده‌اند. در حال حاضر کمپینی راه‌اندازی شده است که به آن‌ها و بازدیدکنندگان خارجی هشدار می‌دهد که از این مساله دوری کنند؛ مگر اینکه در جهت توقف سوء استفاده از حیوانی، مجبور به انجام کاری شوند.

اینگرید نوکرک، رییس سازمان حامی حقوق حیوانات یا پنا می‌گوید:

حیوانات زخمی، ضعیف و بسیار خسته در پترا را شلاق می‌زنند و بیشتر آن‌ها به علت گرمای بیابانی، از وجود سایه و آب محروم هستند.

سازمان پتا در آسیا، به طور اورژانسی با خانواده سلطنتی و دولت تماس گرفت تا به جای این حیوانات از ماشین‌های کوچک گلف (وسیله‌ای کوچک برای حمل و نقل مسافران) استفاده کنند تا گردشگران بتوانند بدون دیدن این خشونت علیه حیوانات، از تاریخ غنی شهر باستانی پترا، لذت ببرند و این موضوع را به آن‌ها یادآور شدند که این امر سبب خراب‌شدن سفر گردشگران و تحت تاثیر قرار گرفتن شهرت کشور می‌شود.

در طی اقدامی خشونت‌آمیز و ناراحت‌کننده، این حیوانات را در بین سواری‌ها، آنقدر محکم می‌بندند که آن‌ها حتی نمی‌توانند بنشینند و به جای آن، مجبور می‌شوند در گرمای طاقت‌فرسای آفتاب تا آمدن مشتری بعدی، آنجا بایستند. اغلب، هیچ مراقبت دامپزشکی از آن‌ها به عمل نمی‌آید و بیشتر این حیوانات از لنگی، کولیک (قولنج) و خستگی مفرط، رنج می‌برند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه