۱۰ منطقه با چشم‌ انداز خیره کننده و رویایی از اقیانوس ها

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
۱۰ منطقه با چشم‌ انداز خیره کننده و رویایی از اقیانوس ها

مناطقی که در هم‌جواری دریاها و اقیانوس‌ها قرار دارند، همیشه دارای طبیعت بی‌نظیر و بکر هستند؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا با مناطقی آشنا شویم که زیباترین مناظر رو به اقیانوس را دارا هستند.

اقیانوس‌ها یکی از قابل تامل‌ترین بخش‌های کره زمین هستند که زیبایی‌های آن‌ها غیرقابل وصف است. مکان‌هایی در این کره خاکی قرار دارد که به دلیل هم‌جواری با این زیبایی طبیعی، بهترین منظره و چشم‌انداز را ایجاد کرده‌ است. مناظر رو به اقیانوس به گونه‌ای است که گاهی نفس را در سینه حبس می‌کند یا گاهی آرامش مطلق را با سخاوت بسیار تقدیم ما می‌کند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ مکان با زیباترین منظره، رو به اقیانوس را برای شما معرفی کنیم؛ در دیدن این مناظر فوق‌العاده با ما همراه باشید.

Mirador Escenic؛ مکزیک

Mirador Escénic

این منظره دیدنی در ۴ مایلی سن کارلوس مکزیک  قرار دارد و از زمانی که خورشید طلوع می‌کند تا زمانی که لحظه غروب آن فرا رسد، ثانیه به ثانیه این منظره سرشار از زیبایی و آرامش است. شما می‌توانید در گوشه‌ای از ساحل بنشینید و محو این همه زیبایی شوید.

Mirador Escénic

در این مکان می‌توان از قایق‌های اجاره‌ای که برای گردشگران در نظر گرفته شده است، استفاده کرد و دلفین‌های زیبا را که در اقیانوس قرار دارند، نظاره کنید.

کالایوپاپا؛ هاوایی

کالایوپاپا

«کالایوپاپا» (Kalaupapa) که در یکی از کم بازدیدترین جزایر هاوایی قرار دارد، یکی از مناطق غیرقابل دسترس است. برای رسیدن به این شبه‌جزیره، باید از هواپیما، قایق یا قاطر استفاده کنید، یا با پای پیاده به آنجا بروید. هنگام ورود به آنجا، با ناملایماتی از طرف ساکنان این محل مواجه خواهید شد.

زیرا کالایوپاپا، منطقه‌ی نگهداری بیماران جذامی و زندان بود. وجود اقیانوس آرام در سه جهت و کوه در جهت دیگر، نشان‌دهنده‌ی این موضوع است. این منطقه عجیب با مناظره زیبا، صخره‌های باشکوه و همچنین طبیعت بکرش یکی از بهترین مناظر اقیانوسی را دارا می‌باشد.

کیپ لیووین؛ استرالیا

کیپ لیووین استرالیا

کیپ لیووین (Cape Leeuwin) آخرین نقطه جنوب غربی قاره استرالیا است که در ایالت استرالیای غربی واقع شده است. در استرالیا این نقطه به‌عنوان محل تلاقی اقیانوس هند و اقیانوس منجمد جنوبی شناخته می‌شود.

کیپ لیووین استرالیا

این منطقه یکی از محل‌های اصلی حمل‌ و نقل کشتی است که در تابستان‌ها می‌توانید از مناظر بی‌بدیل و فوق‌العاده زیبایش لذت ببرید. تورهای بسیاری برای گردشگران در این منطقه برای دیدن فانوس دریایی و قدم زدن در بخش‌های مختلف‌اش وجود دارد. سفر به کیپ لیووین در ماه سپتامبر به دلیل حضور وال‌ها بسیار توصیه می‌شود.

صور؛ عمان

صور (عمان)

شهر صور (Sur) در منطقه شهری عمان قرار دارد که یکی از بندرگاه‌های قدیمی این کشور بوده است. خانه‌های زیبا در کنار دریای عمان با ساحل سنگی زیبایی که دارد منظره اقیانوسی منحصر به فردی را ایجاد کرده است. ماهیگیران در این منطقه به روش سنتی به ماهیگیری می‌پردازند و می‌تواند تجربه فو‌ق‌العاده‌ای برای گردشگران باشد.

Latrabjarg؛ ایسلند

Látrabjarg (ایسلند)

این منطقه صخره‌ای، ناحیه‌ای دور افتاده در ایسلند است که بازدیدکنندگان خود را به دیدن ساحل درخشان و اقیانوسی بی‌انتها دعوت می‌کنند. اگرچه رفتن به این مکان زیبا کمی دشوار است ولی دیدن این همه زیبایی ارزش آن را دارد.

Látrabjarg (ایسلند)

در دل این صخره‌ها هزاران پرنده آشیانه دارند و گونه‌های مختلف گیاهی در آن زندگی می‌کنند. نکته قابل توجه این است که این صخره یکی از بزرگ‌ترین صخره‌های پرنده‌ای است که نزدیک به ۴۴۰ متر ارتفاع دارد.

St. John’s Head؛ اسکاتلند

St. John’s Head (اسکاتلند)

این منطقه که یکی از زیباترین مناظر اقیانوسی را دارد در نوک شمالی جزیره هوی (Hoy) اسکاتلند قرار دارد. تنها راه رسیدن به این صخره از طریق راه دریایی است و زیباترین صحنه آن زمانی است که خورشید غروب می‌کند و نور قرمز رنگ آن منظره‌ای رویایی و مملو از آرامش را ایجاد می‌کند.

Son Marroig؛ اسپانیا

Son Marroig (اسپانیا)

اگر به دنبال جایی با آرامش مطلق هستید این مکان در اسپانیا بهترین گزینه است. حتی بسیاری از افراد برای برگزاری جشن‌های خود این مکان را انتخاب می‌کنند. بناهای زیبایی که Son Marroig دارد به زیبایی مناظر اقیانوسی این منطقه افزوده است و همچنین امکانات بسیاری را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می‌کند.

Sagres Point؛ پرتغال

Sagres Point (پرتغال)

منطقه‌ی Cape Sagres، در آخرین نقطه‌ی جنوب غربی قاره‌ی اروپا قرار دارد و یکی از زیباترین مناظر دریایی را شامل می‌شود. اینجا همان مکانی بود که هنری دریانورد (Henry the Navigator) مدرسه‌ی دریانوردی مشهور خود را در پرتغال بنا کرد.

Sagres Point (پرتغال)

تعدادی از مشهورترین کاشفان تاریخ در این مدرسه کار خود را آغار کرده‌اند. بهترین راه برای گشت و گذار در این منطقه پیاده‌روی است چون هیچ گزینه دیگری برای حمل و نقل در آن وجود ندارد.

Dun Aonghasa؛ ایرلند

Dún Aonghasa (ایرلند)

یکی از باشکوه‌ترین و پر زرق و برق‌ترین دیوارهای سنگی در اروپا در صخره‌های Dún Aonghasa ایرلند قرار دارد که منظره فوق‌العاده‌ای نیز رو به اقیانوس دارد. این منطقه علاوه بر مناظر و دیدنی‌های طبیعی از نظر باستان‌شناسی نیز حائز اهمیت است که گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

Coast Road؛ صحرای غربی

Coast Road (صحرای غربی)

Coast Road منطقه‌ای در صحرای غربی است که در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مراکش قرار دارد و یکی از کم‌تراکم‌ترین جمعیت‌ها را در جهان شامل می‌شود.

برای رسیدن به این خط ساحلی باید از راهنمایی‌های افراد آشنا به این منطقه استفاده کرد و در اوج ناباوری پس از گذراندن بیابان‌ها به این خط ساحلی می‌رسید که به اقیانوس اطلس می‌رسد و دیدن مناظر آن تجربه تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

مطالب مرتبط:

منبع Nat Geo

دیدگاه