جزیره از آب برخاسته در سواحل آمریکا

کسری مجیدی
کسری مجیدی یکشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
جزیره از آب برخاسته در سواحل آمریکا

جزایر پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیزی هستند که در میان آب‌ها به وجود می‌آیند. این مقوله زمانی جذاب‌تر می‌شود که ناگهانی صورت گیرد. با کجارو همراه باشید تا با جزیره‌ای که اخیرا قد علم کرده، آشنا شوید.

پیشرفت و تغییر مقوله‌ای نیستند که تنها حاصل یک شب باشند. نمی‌توان پدیده‌ای را پیدا کرد که تنها با گذشت یک شب، به کلی تغییر کند؛ مگر آنکه جزیره‌ای دورافتاده و تازه از آب سر برآورده در سواحل کارولینای شمالی در آمریکا باشد! علی‌رغم پیشرفت‌های تکنولوژی و کشف همه‌ی خشکی‌های کره‌ی خاکی، اتفاقاتی از این دست، بسیار نادر هستند. به هر ترتیب در ادامه با معرفی این جزیره همراه باشید.

سواحل کارولینا

همان‌طور که خواندید طی یک پدیده‌ی خاص، یک جزیره به صورت ناگهانی از آب‌های اقیانوس سر بیرون آورده است. اخیرا طی وزش باد‌های شنی و ماسه‌ای در ماه گذشته، جزیره‌ای جالب با طول تقریبی ۲ کیلومتر و پهنایی به اندازه‌ی سه زمین فوتبال در سواحل کارولینا به وجود آمده است.

از طرفی اگرچه این جزیره بسیار جذاب و دیدنی به نظر می‌آید، اما به گردشگران هشدار داده شده که به آن سفر نکنند. یکی از از مسئولین سازمان بنادر این منطقه اظهار داشته است که «خطراتی نظیر حمله‌ی کوسه‌ها و غرق شدن، مسافران این جزیره را می‌تواند تهدید کند. همچنین احتمال به زیر آب رفتن ناگهانی این جزیره وجود دارد».

نمای جزیره جدید در کارولینا

به هر ترتیب، این جزیره چه موقتی باشد و چه دائمی، طی یک پدیده‌ی خاص و نادر بر آب‌های نیلگون اقیانوس به وجود آمده است. حال باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری از چگونگی پیدایش آن بازتاب پیدا کند.

مطالب مرتبط:

منبع VIVA

دیدگاه