فرودگاه میکونوس؛ یونان

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه میکونوس؛ یونان

فرودگاه میکونوس در چهار کیلومتری مرکز شهر میکونوس قرار دارد و اولین پرواز از این فرودگاه در سال ۱۹۷۱ صورت گرفته است.

میکونوس در یونان و در استان اژه جنوبی قرار دارد. این شهر اروپایی با جزیره‌های «تینوس» (Tinos)، سیروس، پاروس و «ناکسوس» (Naxos) همسایه است. خانه‌های سفید و آبی، و سواحل این شهر تور یونان را به یکی از جالب‌ترین تجربه‌های توریستی تبدیل کرده‌اند. 

معرفی فرودگاه

در سال ۱۹۷۱ اولین پرواز از فرودگاه میکونوس انجام گرفت. در طول تابستان پرواز‌های بین‌‌المللی متعددی از این فرودگاه صورت می‌گیرد؛ اما در طول زمستان پرواز‌ها به مقاصد داخلی محدود می‌شود. در سال ۲۰۱۸ میلادی فرودگاه میکونوس بیش از یک میلیون مسافر جا‌به‌جا کرده است.

مشخصات

فرودگاه میکونوس

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: JMK
  • کد ایکائو: LGMK
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۲۳ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۳۴۷ کیلومتر معادل ۵:۳۰ ساعت (پرواز مستقیم صورت نمی‌گیرد)

پایانه‌ها

فرودگاه میکونوس

با اینکه میکونوس فرودگاه کوچکی است؛ اما دارای امکانات مناسبی برای مسافران است. از جمله این امکانات می‌توان به دستگاه خودپرداز ATM، تبدیل ارز، فروشگاه، رستوران و کافه، تلفن عمومی و دفتر پست، رزور هتل، رزرو ماشین، اتاق نگه‌داری کودکان و بخش خدمات ویژه VIP اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه میکونوس در فاصله ۴ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه میکونوس

بیشتر هتل‌های میکونوس به مسافران خود خدمات حمل و نقل نیز ارائه می‌کنند. اگر به‌صورت مستقیم از هتل اتاق رزرو کنید، می‌توانید به‌صورت رایگان از فرودگاه به هتل بروید. در غیر این صورت می‌توان از تاکسی‌هایی که همواره مقابل در فرودگاه قرار دارند، استفاده کرد. کرایه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر بین ۱۰ تا ۲۰ یورو است که در صورت داشتن بار اضافه باید کمی بیشتر بپردازید.

در طول فصل‌های شلوغ یک سرویس اتوبوس عمومی از ترمینال به مرکز شهر وجود دارد. هزینه بلیت این سرویس ۲ یورو است و زمان رسیدن به مرکز شهر ۱۰ دقیقه است. اگر بخواهید به بندر جدید یا قدیمی بروید، این سرویس به کار شما نمی‌آید. تعداد تاکسی‌ها به دلیل قوانین کشور یونان محدود است. به همین دلیل ممکن است در فصل‌های شلوغ تاکسی به ندرت پیدا شود. سعی کنید همواره قبل از سفر تاکسی خود را رزرو کنید.

اطلاعات پرواز

فرودگاه میکونوس

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به میکونوس صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه