فرودگاه پلاتوف روستوف نادونو؛ روسیه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
فرودگاه پلاتوف روستوف نادونو؛ روسیه

فرودگاه پلاتوف در روستوف نادونو، یکی از شهر‌های میزبان جام جهانی 2018، در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده و جایگزین فرودگاه قدیمی روستوف نادونو شده است.

روستوف نادونو یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که میزبانی جام جهانی 2018 را برعهده دارد و اگر در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای روسیه شرکت کرده باشید، از این شهر هم بازدید می‌کنید. روستوف نادونو بزرگ‌ترین شهر جنوب روسیه، مرکز ناحیه‌ی اوبلاست روستوف و منطقه‌ی جنوبی فدرال روسیه است. تاسیس این شهر به ۱۵ دسامبر سال ۱۷۴۹ میلادی بازمی‌گردد. شهر روستوف نادونو یک شهر بندری است که در کنار رود دن قرار دارد. به این شهر، دروازه قفقاز و مرکز جنوبی روسیه نیز گفته می‌شود. منطقه نزدیک به رودخانه دن (Don River)، نقش مهمی در عرصه فرهنگی و تجاری بازی می‌کند.

روستوف نادونو

معرفی فرودگاه

فرودگاه پلاتوف

فرودگاه قدیمی روستوف نادونو در سال ۱۹۲۵ افتتاح شد و در دهه ۱۹۳۰ نیز اولین پایانه در این فرودگاه ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم  فرودگاه روستوف نادونو تخریب شد و سال‌ها بعد از جنگ باسازی شد. سال ۲۰۱۷ فرودگاه پلاتوف به قصد جایگزینی فرودگاه قدیمی افتتاح شد تا در سال ۲۰۱۸ تمام فعالیت‌های فرودگاه قدیمی متوقف شود. نام این فرودگاه از اسم فرمانده روسی، ماتوی پلاتوف گرفته شده است. این فرودگاه ظرفیت جابه‌جایی بیش از پنج میلیون مسافر در سال را دارد.

مشخصات

فرودگاه پلاتوف

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: ROV
  • کد ایکائو: URRP
  • ارتفاع از سطح دریا: ۶۵ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Azimuth
  • فاصله هوایی تا تهران: ۱۶۵۲ کیلومتر معادل هفت ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه پلاتوف

پایانه اصلی فرودگاه پلاتوف ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد. همچنین ۷ پل هوایی و ۱۰ ورودی نیز برای پایانه قرار داده شده است. پارکینگ این مجموعه ظرفیت حدود دو هزار و  پانصد ماشین را دارد. به علاوه فرودگاه پلاتوف دارای یک پایانه VIP است.

از امکانات فرودگاه می‌توان به اینترنت رایگان، دستگاه خودپرداز ATM (طبقه اول)، اتاق نگه‌داری از کودک، تبدیل ارز (طبقه اول)، فروشگاه‌های ۲۴ ساعته، اتاق خانواده برای کسانی که کودکان زیر ۷ سال دارند (طبقه دوم)، کافه و رستوران، خدمات درمانی (طبقه اول) و داروخانه (طبقه اول) اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه پلاتوف در فاصله ۴۸ کیلومتری روستوف نادونو قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه پلاتوف

در حال حاضر فرودگاه از طریق بزرگراه M4 از مرکز شهر قابل دسترسی است. مسئولان روستوف برای این خط ۲۰ اتوبوس قرار داده‌اند که هر ۲۰ دقیقه به سمت شهر حرکت می‌کنند. قرار است اگر تعداد مسافران به ۶ میلیون برسد، برای فرودگاه ایستگاه مترو قرار داده شود که دور از انتظار نیست. تاکسی‌ها نیز همواره در مقابل خروجی‌ها قرار دارند. هرگز از ماشین‌های شخصی برای گرفتن تاکسی استفاده نکنید.

اطلاعات پرواز

فرودگاه پلاتوف

درحال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و فرودگاه پلاتوف صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه