روستوف نادونو در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
روستوف نادونو در یک نگاه

روستوف نادونو در کشور روسیه و در اوبلاست روستوف در کرانه رود دن واقع شده ‌است. این شهر با جاذبه‌های متعددی نظیر کلیسای بوگورودیتسا، باغ گیاه‌شناسی و... پذیرای گردشگران است.

روستوف نادونو یکی از شهرهایی است که بازی‌های جام جهانی روسیه در آن برگزار می‌شود. پس اگر قصد دارید در تورهای جام جهانی روسیه یا تور ترکیبی روسیه شرکت کنید، بهتر است با این شهر بیشتر آشنا شوید. 

روستوف نادونو بزرگ‌ترین شهر جنوب روسیه، مرکز ناحیه‌ی اوبلاست روستوف و منطقه‌ی جنوبی فدرال روسیه است. تاسیس این شهر به ۱۵ دسامبر سال ۱۷۴۹ میلادی بازمی‌گردد. شهر روستوف نادونو یک شهر بندری است که در کنار رود دن قرار دارد. به این شهر، دروازه قفقاز و مرکز جنوبی روسیه نیز گفته می‌شود. منطقه نزدیک به رودخانه دن (Don River)، نقش مهمی در عرصه فرهنگی و تجاری بازی می‌کند. این رودخانه، مناطق شمالی و جنوبی روسیه را به هم متصل می‌کند.

روستوف نادونو

در فاصله سال‌های ۱۷۶۰ تا ۱۷۶۱، به‌منظور جلوگیری از حمله ترک‌ها و تاتارها، ساخت قلعه‌ای در این منطقه آغاز شد. ارتش این قلعه بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر بود و به آن کلان‌شهر روستوف گفته می‌شد، در ادامه تغییر کرد و به قلعه دیمیتری روستوف و به‌صورت ساده روستوف نامیده می‌شد تا اینکه در نهایت، روستوف نادونو نام گرفت.

این شهر اروپایی در ۴۶ کیلومتری شرق دریای آزوف و ۱۰۷۰ کیلومتری جنوب مسکو قرار دارد. جمعیت روستوف نادونو ۱,۱۱۵,۰۰۰ نفر است که در مساحت ۴۳۶ کیلومتر مربعی آن ساکن هستند. آب و هوای قاره‌ای دارد و میانگین دمای هوا در ماه ژانویه به ۳ درجه سانتی‌گراد و در ماه جولای به منفی ۲۳ درجه می‌رسد.

روستوف نادونو

روستوف نادونو یکی از ترانزیت‌های مهم در بخش جنوبی روسیه به شمار می‌رود، چندین بزرگراه با اهمیت منطقه‌ای، خط آهن «سن پترزبورگ- روستوف نادونو- قفقاز» و مسیر کشتیرانی از مرکز روسیه به دریای سیاه از این شهر عبور می‌کند. در ضمن فرودگاه بین‌المللی روستوف نادونو (Rostov-on-Don Airport) در ۸ کیلومتری شرق شهر قرار دارد که هرروز پروازهای منظمی به مسکو و سن پترزبورگ انجام می‌شود.

روستوف نادونو

این شهر به لطف میراث فرهنگی و تاریخی غنی خود، از چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی برخوردار است. از جاهای دیدنی روستوف نادونو می‌توان به کلیسای بوگورودیتسا (Bogoroditsa Cathedral)، ساحل رود دن (Don River Embankment)، باغ گیاه‌شناسی (botanical garden)، باغ وحش روستوف (Rostov Zoo)، تئاتر آکادمیک روستوف (Rostov Academic Drama Theater)، سیتی دوما (City Duma)، قلعه آزوف (Azov Castle)، موزه تاریخ کاساکس دن (Regional Museum)، کلیسای صلیب مقدس (Holy Cross Church)، پارک گورکی (Gorky Park) و... اشاره کرد.

گالری عکس‌های روستوف نا دونو

مطالب مرتبط:

منبع russiatrek

دیدگاه