راهنمای سفر به روستوف-نا-دونو

روستوف نا دونو یکی از بزرگترین شهرهای روسیه است. رود دون از این شهر عبور می‌کند. موقعیت جغرافیایی و فرهنگی منطقه باعث شده که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی متعددی داشته باشد.

روستوف نا دونو را بیشتر بشناسید:

درباره روستوف نا دونو

اطلاعات ضروری روستوف نا دونو

آب‌ و‌ هوای روستوف نا دونو

بهترین زمان سفر به روستوف نا دونو

هزینه‌ های سفر به روستوف نا دونو

جاهای دیدنی روستوف نا دونو

درباره روستوف نا دونو

چشم‌اندازی از روستوف نا دونو

عکس از وب‌سایت planetofhotels.com (عکاس: نامشخص)

روستوف نا دونو یکی از شهرهای بزرگ روسیه است. این شهر، حال و هوایی دوست‌داشتنی دارد. وجود پارک‌ها و فضاهای سبز، میدان‌های زیبا با بناهای یادبود متعدد، گردشگاه‌های کنار رودخانه و رستوران‌ها و کافه‌های جذاب، شما را به‌عنوان یک گردشگر راضی می‌کند. در سفر به این شهر، به غیر از تماشای مسابقات فوتبال، تفریحات متعددی خواهید داشت. روستوف نا دونو یک شهر بندری است. این شهر در کنار رود دن قرار دارد و تا دریای آزوف ۴۶ کیلومتر فاصله دارد. آب و هوای این شهر، معتدل اقیانوسی است. به خاطر میراث فرهنگی و تاریخی و تاریخ غنی این شهر، جاذبه‌های زیادی دارد و مورد توجه گردشگران است.

راهنمای سفر به روستوف نا دونو شما را با این شهر دیدنی بیشتر آشنا می‌کند.

اطلاعات ضروری روستوف نا دونو

اختلاف ساعت با تهران

روستوف نا دونو در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک‌ونیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

روسی

واحد پول

روبل

نوع برق شهری

برق شهری در روسیه ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز و دوشاخه‌ها و پریزها از نوع C و F است که در ادامه، تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

پریز برق ترکیه

پریز نوع c

عکس از وب‌سایت netio-products.com

کد کشور

شماره‌های اضطراری

پلیس ۱۰۲

آمبولانس ۱۰۳

اورژانس عمومی ۱۱۲

آب‌ و‌ هوای روستوف نا دونو

روستوف نا دونو در روسیه

عکس از unsplash (عکاس: Anita Jankovic)

روستوف نا دونو آب و هوای مرطوب اقیانوسی دارد. زمستان این شهر، سرد و ملایم است و میانگین دمای هوا در حدود منفی ۳ درجه سانتی‌گراد است. کمترین دمایی که در این شهر ثبت شده، منفی ۳۱٫۹ درجه در ژانویه‌ سال ۱۹۴۰ است. تابستان‌های روستوف، گرم و آفتابی است. میانگین دمای هوا در ژوئیه ۲۳٫۳ درجه است و بیشترین دمای که در این شهر ثبت شده، دمای ۴۰ درجه در اوت سال ۲۰۱۰ است. میانگین بارش سالانه در این شهر ۶۴۳ میلی‌متر است.

بهترین زمان سفر به روستوف نا دونو

عبور رودخانه از روستوف نا دونو

عکس از وب‌سایت advantour.com (عکاس: نامشخص)

بهترین زمان سفر به روستوف از نظر آب و هوا از ۳۰ آوریل تا ۸ ژوئیه و از ۲۰ اوت تا ۳۰ سپتامبر است.

در ادامه فصل‌های مختلف سال را برای سفر به روستوف نا دونو بررسی می‌کنیم.

بهار از مارس تا مه

رطوبت و دمای هوا در این فصل به‌نحوی است که باعث آب و هوای سرد ملایم می‌شود. دمای هوا بین ۳٫۴ تا ۲۶٫۴ درجه است و هرچه به‌سمت ماه‌های انتهایی می‌رویم، گرم‌تر می‌شود. بارش باران در این فصل به‌ندرت اتفاق می‌افتد و در طول ماه یکی دو روز باران قابل‌توجه وجود دارد. بهار دومین فصل شلوغ گردشگری در این شهر است. برای کسانی که می‌خواهند جاذبه‌های زیادی را بازدید کنند، فصل مطلوبی است. 

تابستان از ژوئن تا اوت

ماه‌های میانی سال، آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و دمای هوا تقریبا بالا و نسبتا گرم است. در این ماه‌ها، کمترین میزان بارندگی وجود دارد و تعداد روزهای بارانی ماه بین صفر تا یک روز است. این فصل، شلوغ‌ترین فصل گدشگری در روستوف است. به همین دلیل، هزینه‌ اقامتگاه‌ها و هتل‌ها از حالت عادی بیشتر است.

پاییز از سپتامبر تا نوامبر

جشم‌اندازی زیبا از روستوف نا دونو

عکس از وب‌سایت planetofhotels.com (عکاس: نامشخص)

دمای هوای روزانه در پاییز بین ۵/۷ تا ۲۵/۸ درجه سانتی‌گراد است. با وجود رطوبت و وزش باد، نسبتا خنک است. معمولا بارش برف و باران وجود دارد و تعداد روزهای بارانی در ماه بین صفر تا دو روز است. در این ماه‌ها، گردشگری رونقی ندارد و کاهش رونق گردشگری به خاطر آب و هوا است. به همین دلیل، قیمت هتل‌ های روستوف نا دونو نسبت به تابستان، بسیار پایین‌تر است.

زمستان از دسامبر تا فوریه

در این فصل، هوا بسیار سرد است و سردترین فصل سال در روستوف است. میانگین دمای هوا از ۳ درجه زیر صفر تا ۴٫۲ درجه سانتی‌گراد است. معمولا بارش برف و باران در این ماه وجود دارد و تعداد روزهای بارانی یا برفی بین صفر تا ۴ روز در ماه است. در این فصل، کمترین گردشگر به شهر سفر می‌کنند و قیمت‌ها در پایین‌ترین حالت ممکن است.

هزینه‌ های سفر به روستوف نا دونو

سفر ارزان: کمتر از ۱۵۰۰ روبل

Maxi House Hostel روستوف نا دونو

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در خوابگاه هاستل از ۷۰۰ تا ۸۰۰ روبل

غذای کافه یا غرفه‌ها و دکه‌های خیابانی: ۲۰۰ تا ۵۰۰ روبل

سفر با اتوبوس و مترو از ۱۵ تا ۵۰ روبل

سفر میان‌رده از ۱۵۰۰ تا ۴ هزار روبل

Abbey Road Hotel روستوف نا دونو

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌‌ اقامت در اتاق دو تخته در هتل میان‌رده از ۲ هزار تا ۳ هزار روبل

هر وعده غذا بین ۵۰۰ تا هزار روبل

ورودی موزه از ۱۰۰ تا ۴۰۰ روبل

کرایه تاکسی در مرکز هر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ روبل

سفر لوکس بیش از  ۴ هزار روبل

ARKA Hotel by Ginza Project روستوف نا دونو

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اتاق دو تخته در هتل لوکس از ۵ هزار روبل

غذای کامل همراه با نوشیدنی از ۲ هزار روبل

بلیط باله از ۳۵۰۰ روبل

بلیط قطار فرست کلاس بین شهری ۷۳۰۰ روبل

جاهای دیدنی روستوف نا دونو

بازدید از روستوف نا دونو

عکس از وب‌سایت blog.radissonblu.com (عکاس: نامشخص)

روستوف نا دونو یک شهر بندری است. این شهر در کنار رود دن قرار دارد و تا دریای آزوف ۴۶ کیلومتر فاصله دارد. آب و هوای این شهر، معتدل اقیانوسی است. به خاطر میراث فرهنگی و تاریخی و تاریخ غنی این شهر، جاذبه‌های زیادی دارد و مورد توجه گردشگران است. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی روستوف نا دونو را معرفی می‌کنیم.

در این شهر بیش از هزار اثر فرهنگی وجود دارد که شامل ۴۸۲ بنای یادبود معماری، ۷۰ بنای تاریخی و ۸ مجموعه‌ بزرگ یادمان است. این شهر، یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل در جنوب روسیه‌ اروپایی است و به‌عنوان یکی از مراکز مهم علمی و تحصیلی در روسیه شناخته می‌شود. برای اینکه سفری به‌یادماندنی‌تر به این شهر داشته باشید، بد نیست که قبل از سفر، تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر را بشناسید و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. با سر زدن به این جاذبه‌ها، با سبک زندگی اهالی منطقه آشنا می‌شوید.

خیابان پوشکین

دیدنی های روستوف

این خیابان فضای سبزی دیدنی دارد و هزاران درخت و باغچه، رستوران، کیوسک غذافروشی، نیمکت، تندیس و بناهای یادبود در اطراف آن قرار گرفته است. این خیابان از دو پارک مهم شهر می‌گذرد و بزرگترین خیابان شهر است. این خیابان همیشه شلوغ است و جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی فراوانی دارد که گردشگران از تجربه‌ آن‌ها لذت می‌برند. این خیابان اولین جایی است که بعد از ورود به شهر باید به آن سر بزنید، به‌خصوص اگر گرسنه هستید.

حاشیه رود دون

دیدنی های روستوف

بعد از بازدید از خیابان پوشکین، می‌توانید به رود دون سر بزنید و در کنار رودخانه قدم بزنید. تعدای از رستوران‌ های روستوف نا دونو، آب‌نماها، تندیس‌ها و فروشگاه‌های سوغات در اطراف گردشگاه رود دون قرار دارند. علاوه بر این‌ها، از دیدن چشم‌اندازهای زیبا لذت خواهید برد. این منطقه شب‌ها به منطقه‌ای پرجنب و جوش و پرهیجان تبدیل می‌شود و پاتوق و تفریحگاه جوانان است.

باغ وحش روستوف

باغ وحش روستوف

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Alexxx1979)

اگر همراه با بچه‌ها سفر می‌کنید، یکی از جاذبه‌هایی که حتما باید ببینید، باغ وحش روستوف است. این باغ وحش، یکی از بزرگترین باغ وحش‌ها در روسیه است و انواع حیوانات از قبیل زرافه، شتر، خرس قطبی، شاهین، خزندگان، ماهی و... در آن نگهداری می‌شود. این باغ وحش درست در مرکز شهر قرار دارد، بنابراین دسترسی به آن راحت است و سرگرمی خوبی برای بچه‌ها است.

تئاتر آکادمیک ماکسیم گورکی (Maxim Gorky Academic Drama Theatre)

تئاتر آکادمیک ماکسیم گورکی مکانی مشهور برای اجرای نمایشنامه‌های دراماتیک، کمدی و کنسرت است. این مجموعه حتی تابستان‌ها یعنی زمانی که سایر تالارها تعطیل هستند، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بازار مرکزی (Central Market)

بازار مرکزی روستوف نا دونو

عکس از وب‌سایت alexmarrow.com (عکاس: نامشخص)

بازار مرکزی یک مجموعه‌ بزرگ شامل بازار روباز و بازار سرپوشیده است که از غرفه‌ها و مغازه‌های کوچکی تشکیل شده که بازدید از آن برای گردشگران بسیار جذاب است. خرید و گشت‌وگذار در این بازار، یکی از تجربه‌های به‌یادماندنی در روسیه است، به‌خصوص برای گردشگرانی که دوست دارند سبک زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینند و از مناطق توریستی فاصله بگیرند. در این بازار هرآنچه که فکر کنید، می‌توانید بخرید. بازار در منطقه‌ مرکزی شهر قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است.

کلیسای جامع Bogoroditsa

کلیسای جامع بوگورودیتسا روستوف نا دونو

عکس از وب‌سایت culture.ru (عکاس: نامشخص)

کلیسای جامع Bogoroditsa بزرگترین و مهم‌ترین کلیسای جامع در شهر رستوف نادونو است. این کلیسای سنتی ارتدکس از بسیاری از جنبه‌ها، شبیه سایر کلیساهای روسی است. زیبایی این کلیسا بسیار متمایز است. زنان برای ورود به این کلیسا باید روسری بپوشند.

سفر یک‌روزه به آزوف

اگر در سفر به رستوف همه‌ جاذبه‌ها را دیدید و زمان کافی برای یک سفر چند ساعته در اختیار داشتید، به شهر آزوف سر بزنید که در نزدیکی روستوف قرار دارد. این شهر، بناهای تاریخی متعددی دارد و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آزوف در روسیه

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: نامشخص)

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

حقایق جالب درباره روستوف نا دونو؛ روسیه

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map