اقامتگاه بوم گردی کبیر کوه و استقبال گردشگران خارجی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵
اقامتگاه بوم گردی کبیر کوه و استقبال گردشگران خارجی

اقامتگاه بوم گردی «کبیرکوه» روستای «گاومیشان»، امسال پذیرای حدود ۱۰۰۰ نفر از گردشگران بوده است.

اقامتگاه بوم گردی «کبیرکوه» روستای «گاومیشان» دره شهر که نام خود را از جاذبه‌های کبیرکوه و قدمت پل تاریخی گاومیشان گرفته است در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

مژگان مقصودی مسئول این اقامتگاه بیان کرد:

از ابتدای امسال پذیرای حدود ۱۰۰۰ نفر از گردشگران بوده‌ایم و این اقامتگاه با پخت غذاهای محلی در ظروف سنتی و در اختیار گذاشتن فضایی بکر و سنتی برای اقامت و استراحت در خدمت گردشگران است.

در صورت تمایل گردشگران، لیدر محلی گردشگران را همراهی خواهد کرد. اوج استقبال گردشگران از این اقامتگاه از اسفند تا اردیبهشت است که در طول ماه از ۵۰ تا ۱۰۰ نفر به این اقامتگاه مراجعه می‌کنند.

مسئول اقامتگاه کبیرکوه روستای «گاومیشان» از اقامت ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در ایام تعطیلات نوروزی در این اقامتگاه خبر داد.

این اقامتگاه به محل خوبی برای تبادل فرهنگ و صنایع‌دستی مردم روستا با گردشگران و بومگردان تبدیل شده و با نمایش و فروش صنایع‌دستی نیز به اقتصاد روستا کمک می‌شود به طوری که تاکنون برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

مقصودی از بازدید و اقامت ۱۰ توریست از آلمان، استرالیا و سوئیس از اقامتگاه روستای گاومیشان خبر داد و خواستار سازماندهی مراکز بوم گردی استان شد و گفت:

انتظار داریم مجوزهای بوم گردی با جمعیت وارده به استان منطبق باشد تا هم بازار رقابت مناسب شود و هم اینکه عزیزان شاغل در این حرفه هم دلسرد نشوند.

وی ادامه داد:

چون هزینه‌ی نگهداری این اقامتگاه‌ها بالاست و به دلیل شرایط جغرافیایی گرمسیر منطقه عملاً ۳ ماه از سال پذیرای مهمانان هستیم انتظار داریم بازپرداخت تسهیلات دریافتی با توجه به درآمد در نظر گرفته شود و برای بهسازی و توسعه اقامتگاه، تسهیلاتی با شرایط مناسب در اختیار ما گذاشته شود، چون شهرستان دره شهر به خاطر دارا بودن آثار باستانی متعدد، طبیعت بکر و زیبا و جاذبه‌های گردشگری هر ساله پذیرای مهمانان زیادی است و این اقامتگاه‌ها در صورت توسعه می‌توانند پذیرای تعداد بیشتری از گردشگران باشند.

مسئول اقامتگاه کبیرکوه روستای «گاومیشان» تصریح کرد:

از رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی انتظار داریم بیش از پیش در معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی دره‌شهر تلاش کنند چون متأسفانه حتی خیلی از هم استانی‌های عزیز سایر مناطق کشور را دیده‌اند ولی هنوز به شهرستانی مانند دره‌شهر سفر نکرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه