افزایش سفر زمینی به ارمنستان در پی انجام واکسیناسیون مرزی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۱
افزایش سفر زمینی به ارمنستان در پی انجام واکسیناسیون مرزی

رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری از افزایش تقاضای بلیط اتوبوس و اتوبوس دربستی به مقصد شهر جلفا در مرز ارمنستان، در پی اعلام واکسیناسیون مرزی در این کشور خبر داد.

احمدرضا عامری، رییس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری، با اشاره به اینکه سفر زمینی به مقاصد خارجی به حداقل و تقریبا صفر رسیده بود، از افزایش تقاضای خرید بلیط اتوبوس به‌سمت مرزهای ارمنستان خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

پس از اینکه ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند، تقاضای بلیط اتوبوس و اتوبوس دربستی به‌سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافت.

عامری با تاکید بر اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به خاک کشور دیگر از جمله ارمنستان را ندارند، خاطرنشان کرد:

افرادی که به قصد تزریق واکسن راهی ارمنستان می‌شوند، با اتوبوس‌های ناوگان داخلی تا شهر نوردوز می‌روند و لب مرز با ناوگان ارمنی وارد خاک این کشور می‌شوند.

رییس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری، واکسیناسیون مرزی را عامل اصلی افزایش تور ارمنستان و سفر شهروندان ایرانی به این کشور دانست و گفت:

از گذشته سفر زمینی به ارمنستان بین ایرانی‌ها بسیار رایج بود اما مدتی سفرهای زمینی متوقف شد و در شرایطی که مسافران امکان سفر به کشورهای خارجی را ندارند، شاهد موجی از گردشگران ایرانی به‌سمت ارمنستان هستیم که قصد اکثر این افراد تزریق واکسن با هزینه کم است.

خبرها حاکی از این است که در حال حاضر کرایه دربستی اتوبوس‌ها تا شهر مرزی نوردوز از مقصد تهران بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان است که هر اتوبوس هم بین ۲۵ تا ۱۷ نفر مسافر می‌تواند داشته باشد؛ البته به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ظرفیت فعلی اتوبوس‌ها از ۱۷ نفر تجاوز نمی‌کند. اتوبوس‌های آمبولانسی در ابتدای خاک ارمنستان مستقر هستند و واکسیناسیون را انجام می‌دهند و گردشگران حق انتخاب هر نوع واکسنی را دارند. به‌همراه داشتن تست PCR منفی برای مسافران الزامی است.

گفتنی است که پیش از این قیمت بلیط تهران- ایروان ۷۰۰ هزار تومان بود؛ اما در شرایط کرونا امکان ورود اتوبوس‌ها به خاک کشور دیگر وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه