جدیدترین شرایط ورود مسافران به ارمنستان اعلام شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
جدیدترین شرایط ورود مسافران به ارمنستان اعلام شد

سفارت ایران در ایروان در اطلاعیه‌ای از شرط واکسیناسیون کامل یا ارائه پاسخ منفی تست کرونا به‌عنوان مقررات ابلاغی جدید برای  ورود به ارمنستان خبر داد.

سفارت ایران در ایروان با انتشار اطلاعیه‌ای جدید‌ترین مقررات وزارت بهداشت ارمنستان برای ورود اتباع خارجی به این کشور را ابلاغ کرد. این مقررات که ورود از مرزهای زمینی، هوایی و تور ارمنستان را شامل می‌شود، به شرح زیر است:

۱. هنگام ورود به کشور ارمنستان، مسافر باید یکی از دو مدرک تیجه تست منفی تشخیص بیماری کرونا که بیشتر از ۷۲ ساعت از آن نگذشته باشد یا گواهی واکسیناسیون کامل در برابر بیماری کووید ۱۹ را به‌همراه داشته باشد. در صورتی که واکسن مورد استفاده، یک دوزی باشد، گواهی واکسیناسیون باید به گذشت حداقل ۲۸ روز از زمان واکسیناسیون و در صورتی که واکسن در چندین دوز تزریق می‌‌شود، به گذشت حداقل ۱۴ روز از تاریخ دریافت آخرین دوز آن نیاز است.

۲. کودکان تا سن یک سال (۱۱ ماه و ۲۹ روز)  از ارائه پاسخ تست منفی یا گواهی واکسن معاف هستند.

۳. در صورت عدم ارائه دو گواهی مذکور، مسافر در مراکز مستقر در پایانه‌های مرزی یا فرودگاه، مورد آزمایش کرونا قرار خواهد گرفت و تا حصول نتیجه منفی آزمایش، به قرنطینه اجباری خواهد رفت. نتیجه آزمایش در سامانه «Armed» ثبت می‌شود و طی مدت ۴۸ ساعت در اختیار فرد قرار می‌گیرد. در صورت منفی بودن جواب آزمایش، مسافر اجازه خروج قرنطینه را خواهد داشت.

۴. گواهی پاسخ منفی آزمایش کرونا باید به زبان ارمنی، روسی یا انگلیسی باشد و مشخصات مرکز انجام تست و فرم مشخصات رئیس آن مرکز، نام و نام خانوادگی فرد، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد (روز و ماه و سال)، نتیجه آزمایش و تاریخ نمونه‌گیری را شامل شود. همچنین این گواهی باید توسط ریاست مرکز انجام آزمایش، امضا و به مهر آن مرکز مهمور شده باشد.

۴. گواهی واکسن به زبان ارمنی، انگلیسی یا روسی باشد و فرم حاوی نام رئیس مرکز انجام واکسیناسیون، نام و نام خانوادگی فرد واکسینه‌شده، شماره کارت شناسایی فرد، تاریخ تولد، عنوان واکسن، شماره سریال و تاریخ دریافت هر دوز را شامل شود. همچنین این گواهی باید توسط ریاست مرکز انجام آزمایش امضا و به مهر مرکز مذکور مهمور شود و می‌تواند حاوی کد (QR) باشد که از طریق آن می‌توان به جزئیات گواهی واکسیناسیون دسترسی پیدا کرد.

۵. گواهی که مسافر ارائه می‌کند باید بر اساس اصل عمل متقابل، توسط نهاد ذیصلاح در جمهوری ارمنستان قابل پذیرش باشد. فرد همچنین می‌تواند گواهی واکسن را از طریق نرم‌افزار گوشی تلفن همراه ارائه دهد یا نسخه کاغذی آن را ارائه کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه