ورود ۱۸۰۰ مسافر ایرانی به مرز ارمنستان در ۴۸ ساعت گذشته

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۵
ورود ۱۸۰۰ مسافر ایرانی به مرز ارمنستان در ۴۸ ساعت گذشته

طبق اعلام سخنگوی گمرک ایران در دو روز گذشته ۱۸۰۰ مسافر ایرانی وارد مرز بین ایران و ارمنستان شدند.

اجرای طرح واکسیناسیون برای شهروندان خارجی در ارمنستان در روزهای اخیر موجب شده است تا خیل عظیمی از شهروندان ایرانی برای تزریق واکسن و البته تفریح با تور ارمنستان به‌صورت زمینی یا هوایی راهی این کشور شوند. در این راستا، طبق گفته روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران حدود ۱۸۰۰ نفر از شهروندان ایرانی در ۴۸ ساعت اخیر با ورود به مرز نوردوز تقاضای سفر به ارمنستان را داشته‌اند. 

وی در ادامه افزود:

از تمام مسافران در ورودی مرز ارمنستان تست پی سی ار (PCR) گرفته می‌شود و با افزایش تقاضا و انجام تست پی سی آر روند پذیرش و ورود ایرانی‌ها به ارمنستان کند شده است.

لطیفی درباره وضعت پایانه مرزی چنین گفت:

پس از خروج از خاک ایران تا خاک ارمنستان پلی وجود دارد که گمرک ارمنستان اعلام کرده تا زمانی که ازدحام مسافر روی این پل کاهش نیافته، ایران مسافر جدیدی را از کشورش خارج نکند. با انجام این تهمیدات در حال حاضر شرایط در مرز بین ایران و ارمنستان عادی شده است. هر چند در ساعت‌هایی که مسافر جدید نپذیرفتند، اما به‌صورت کامل پذیرش مسافر ایرانی متوقف نبود و در حال حاضر هم پذیرش روند عادی دارد.

از طرفی طبق گفته مسافران آن‌قدر صف افراد روی پل ورودی کشور ارمنستان طولانی و ازدحام زیاد است که چند مسافر به‌دلیل گرما و انتظار برای انجام تست پی سی آر بیهوش شدند و ازاین‌رو ارمنستان چند دستگاه آمبولانس در این نقطه مرزی مستقر کرده است.

همه اینها در حالی است که مقامات ارمنستانی اعلام کرده‌اند از پانزدهم ژوئیه (۲۴ تیر) تزریق واکسن برای آن گروه از گردشگران انجام می‌شود که بیش از ۱۰ روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند. با این وجود، از ابتدای تصویب و اجرای واکسیناسیون برای اتباع خارجی در ارمنستان حدود ۴۳۰۰ نفر وارد این کشور شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه