در تورهای آنلاین، تماشا کنید که جادوی دیزنی چگونه خلق می‌شود

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
در تورهای آنلاین، تماشا کنید که جادوی دیزنی چگونه خلق می‌شود

تورهای مجازی مهندسی تخیلات در والت دیزنی، پشت‌صحنه‌هایی به‌ندرت دیده‌شده از مقرهای اصلی خلاقیت این کمپانی را به شما نشان می‌‌دهند. با ما همراه باشید و خلق شدن جادو را به چشم خود ببینید.

پارک‌های موضوعی دیزنی در سراسر جهان به‌علت شیوع سریع ویروس کرونا بسته شده‌اند؛ اما این کمپانی قصد دارد یک هدیه آنلاین به طرفداران خود بدهد. کمپانی دیزنی با تورهای مجازی به‌ندرت دیده‌شده از مقرهای اصلی «مهندسی تخیلات» (Imagineering) در خدمت بازدیدکنندگان از راه دور است.

طبق گزارش‌های بلاگ پارک‌های دیزنی، این سریال طراحی شده است تا برخی از خاص‌ترین فضاها را که در آن‌ها، خلاقیت و داستان‌سرایی ترکیب می‌شوند تا به داستان‌های دیزنی، شخصیت‌ها و جهان‌های آن جان ببخشند، به علاقه‌مندان نشان دهد. در حالی که تاریخ انتشار، کماکان در دسترس عموم قرار ندارد، در این مرحله به نظر می‌رسد که این مجموعه شامل چند قسمت ویدئویی می‌شود.

طبق پستی که در بلاگ منتشر شده است، اولین سری این مجموعه در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) آغاز به کار کرد و مهندسی تخیلات والت دیزنی (Walt Disney Imagineering)، موفق شد تا تنها اتاق فکری را که توسط خود کمپانی والت دیزنی خلق‌شده، به عموم مردم معرفی کرد.

پیش‌نمایش دومین قسمت سریال، با میزبانی از «جاناتان فرایدی» (Jonathan Friday) و نگاهی سریع به داخل استودیو «اسکالپچر» (Sculpture Studio)، مکانی که تنها یک بار توسط «بلین گیبسون» (Blaine Gibson) دیده شده است، این هفته منتشر شد.

دیزنی

در اینجا، مهندسان تخیلات، ماکتهایی برای «کاروسل جسی»، جاذبه گردشگری‌ای که سال گذشته در پارک ماجراجویی دیزنی کالیفرنیا افتتاح شد، می‌سازند. عکس از ارون پول (Aaron Poole)

گیبسون، مجسمه‌ساز و انیماتور افسانه‌ای است که برخی از مشهورترین قطعات این استودیو را، از ارواح عمارت تسخیرشده تا مجسمه والت و میکی موس که به مهمانان در برخی از پارک‌ها، سلام می‌کنند، ساخته است. این استودیو دقیقا همانجایی است که آثار گیبسون تا به امروز و همچنین پروژه‌های اخیر مهندسان تخیلات (Imagineers)، انبار شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که موضوع قسمت‌های دیگر این مجموعه چه‌چیز خواهند بود، اما برای آنهایی که به‌دنبال یک تجربه کمی عملگرایانه‌تر می‌گردند، یک کلاس آنلاین رایگان به نام «مهندسی تخیلات در یک جعبه» (Imagineering in a Box) نیز ارائه شده است، یک تجربه تعاملی عمیق از طراحی و مهندسی که به شرکت‌کنندگان یاد می‌دهد چگونه تجارب خاص پارک موضوعی خود را خلق کنند. این برنامه جامع، شامل ۳۲ ویدئو است که به آن‌ها حقه‌های جادویی را نشان می‌دهد و محدودیت سنی نیز برای آن وجود ندارد و شرکت‌کنندگان با هر سنی، آن را مناسب و جذاب خواهند یافت.

«جاش گورین» (Josh Gorin )، مدیر اجرایی توسعه خلاقیت کمپانی دیزنی در اواسط ماه می نوشت:

وقتی در حال بزرگ‌شدن بودم، با خانواده‌ام به پارک‌های دیزنی می‌رفتم و از خود می‌پرسیدم، آن‌ها چگونه این کار را می‌کنند. من برنامه‌های پشت‌صحنه ویژه تلویزیون دیزنی را تماشا کردم و متوجه شدم که مهندسی تخیلات، یک شغل واقعی است. این موضوع باعث الهام من برای انتخاب رشته دانشگاهی شد و در نهایت من را به شغل اخیرم رساند. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که اطلاعات خود و راه‌های منحصربه‌فردی که علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی می‌توانند با خلاقیت و طراحی ترکیب شوند تا یک سرگرمی ابدی را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، تولید کنند، با شرکت‌کنندگان از هر سنی به اشتراک بگذاریم.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه