در روزهای قرنطینه، چگونه بدون ترک کردن خانه به تمام دنیا سفر کنیم؟

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
در روزهای قرنطینه، چگونه بدون ترک کردن خانه به تمام دنیا سفر کنیم؟

قرنطینه خانگی، یکی از پیامدهای شیوع جهانی ویروس کرونا در ماه‌های اخیر است. وقت خود را چگونه سپری می‌کنید؟ با ما همراه باشید و از روی مبل خانه خود به تمام جهان سفر کنید.

داخل خانه خود حبس شده‌اید و نمی‌دانید چه‌کار کنید؟ ما هم همین طور.

با این وجود که بسیاری از افراد عاشق سفرکردن هستند، اما همه ما می‌دانیم که امروز، زمان مناسبی برای سفر کردن نیست، زیرا بیماری کووید ۱۹ به سرعت در حال همه‌گیر شدن است. مقامات بهداشتی به این نتیجه رسیده‌اند که سریع‌ترین راه برای برگرداندن اوضاع به شرایط عادی، در تماس نبودن با یکدیگر است و متاسفانه، این موضوع یعنی باید تمام سفرهای غیر ضروری خود را کنسل کنید.

بهار امسال ما و تمام جهان، بدون هیچ تفریح و تعطیلاتی در حال گذشتن است. خبری از سفرهای نوروزی یا حتی عیددیدنی و دیدن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم نیست. برای همین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای امروز سفرکردن، از این زمان استفاده کنید و برنامه سفر بعدی خود را بچینید، یا حداقل عشق به مسافرت خود را با یک تعطیلات فراموش‌نشدنی روی مبل خانه خود، راضی کنید.

کجارو در این مقاله قصد دارد با یاری شما در این روزهای قرنطینه، راه‌های موردعلاقه خود را برای مسافرت به سراسر جهان بدون ترک‌کردن راحتی خانه، معرفی کند. پس، راحت‌ترین لباس‌های خود را بپوشید و آماده یک ماجراجویی فوق‌العاده با ما باشید.

یک موزه را کشف کنید

موزه گوگنهایم نیویورک

موزه گوگنهایم نیویورک سیتی. عکس از لوئیس داویلا (Luis Davilla)

موزه‌های نمادین بسیاری از موزه «گوگنهایم» نیویورک سیتی گرفته تا «لوور» در پاریس از طریق گوگل آرتس اند کالچر (Google Arts & Culture) قابل دسترس هستند، پلت‌فورمی که به شما اجازه می‌دهد در تورهای دیجیتال مشهورترین موزه‌های جهان شرکت کنید.

شما می‌توانید در تمام موزه‌های در دسترس، جست‌و‌جو کنید و حتی برخی از معروف‌ترین آثار هنری را از نزدیک ببینید. مکان‌های تاریخی، مانند کاخ ورسای نیز از طریق تور گوگل، در دسترس شما هستند. بهترین بخش این تجربه؟ درست حدس زدید، دسترسی به آن‌ها کاملا رایگان است.

اگر به‌دنبال چیزی هستید که کودک درونتان را بیدار کند یا کودکان واقعی داخل خانه را سرگرم نگه دارد، باید بدانید که کاملا شانس آورده‌اید. موزه کودکان هیوستون (Children’s Museum of Houston) در حال به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های «خودتان انجام بدهید» (do-it-yourself) و همچنین فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های پشت صحنه در یوتیوب، اینستاگرام و توئیتر است.

شما می‌توانید با خلاقیت خود، یک کازوی مقوایی (آلت موسیقی کودکانه و اسباب‌بازی، مانند سوت‌سوتک) بسازید، داستان گوش کنید یا حتی در مورد چگونگی کارکرد چرخه آب، بیاموزید. اگر اتفاقا در حال آموزش دروس مدرسه به فرزندانتان در خانه هستید، این، یک راه نتیجه‌بخش و موثر برای گذراندن زمان در خانه است.

به یک کلاس آشپزی بروید

کلاس آشپزی ایتالیایی

عکس از جورج زاپاتا (Jorge Zapata)

آیا تجربه بهتری از خوردن یک غذای خانگی با دستور تهیه یک مادربزرگ ایتالیایی، سراغ دارید؟ ما که این‌طور فکر نمی‌کنیم. در قرنطینه‌بودن کل کشور ایتالیا در حال حاضر برای کاهش شیوع ویروس کرونا، به این معنا نیست که نمی‌توانید فن‌و‌فنون شگفت‌انگیز آشپزی ایتالیایی را یاد بگیرید.

«نونا نرینا» (Nonna Nerina)، یک مادربزرگ ۸۴ ساله ایتالیایی در «پالومبارا سابینا» (Palombara Sabina)، یک کومونه در شهر رم در کشور ایتالیا، در بستر «ایر بی‌ان‌بی اکسپرینسز» (Airbnb Experiences)، یک کلاس آشپزی مجازی برگزار می‌کند. او در اینجا به‌صورت مجازی به شما آموزش می‌دهد که چگونه غذاهای کلاسیک ایتالیایی مانند «راویولی»، «نوکی» (gnocchi) و «فتوچینی» (fettuccine) را درست کنید. در نظر داشته باشید که کلاس‌های او فقط در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود و بقیه کلاس‌ها در دیگر روزهای هفته، بر عهده نوه دختری او، «نرینا» است. بعلاوه، اگر ایمیل خود را وارد کنید، می‌توانید ۲۵ درصد تخفیف در کلاس دو ساعته ۵۰ دلاری با زمان محدود، دریافت کنید.

راویولی، نوعی پاستای بالشتی‌شکل کوچک و مغزپر ایتالیایی است که به‌صورت چهارگوش یا گرد تهیه شده و با مواد مختلفی چون پنیر، گوشت یا سبزیجات، پر می‌شود. در ابتدا باید راویولی‌ها را  در آب‌جوش بپزید و سپس آن‌ها را آبکش کنید. روی آن‌ها را با خامه، پنیر یا سس گوجه‌فرنگی بپوشانید و ترکیب به‌دست آمده را در فر بپزید.

نوکی، نوعی غذای خمیری تقیربا حجیم است که می‌تواند از مواد مختلفی مانند آرد سمولینا، آرد معمولی گندم، تخم‌مرغ، پنیر، سیب‌زمینی، پودر نان یا مواد مشابه تهیه شود.

فتوچینی، به‌معنای روبان‌های کوچک، نوعی پاستای ایتالیایی محبوب مردم رم است. این پاستا به‌شکل نوارهای صاف و ضخیمی است که آن را به‌صورت تازه، چه در خانه و چه در کارخانه از ترکیب آرد و تخم‌مرغ تهیه کرده و معمولا همراه با «راگوی گوشت» و «راگوی مرغ» سرو می‌کنند.

بازار مشهور «بارو» در لندن، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر نیز با کلاس‌های رایگان آموزش آشپزی در اختیار شما است. تمام کاری که باید بکنید این است که به گروه جدید فیسبوک بازار بپیوندید یا صفحه اینستاگرام آن‌ها را دنبال کنید تا ببینید فروشندگان بازار بارو در حال پختن چه غذایی هستند.

در پارک دیزنی، سوار یک بازی شوید

پارک دیزنی

عکس از پاتریک تی فالون (Patrick T. Fallon)

با وجود بسته‌شدن تمام پارک‌های دیزنی در سراسر جهان تا اطلاع ثانوی، هنوز راه‌هایی برای کشف جادوی فضای هیجان‌انگیز آن‌ها وجود دارند. شما می‌توانید در آرامش کامل در خانه خودتان، به‌صورت مجازی سوار بازی‌های پارک‌های دیزنی سراسر جهان از فلوریدا گرفته تا فرانسه شوید. نظرتان راجع به یک تعطیلات ارزان در دیزنی چیست؟

در پارک‌ها و جاذبه‌های گردشگری به گشت‌و‌گذار بپردازید

جزیره آلکاتراز

جزیره آلکاتراز در خلیج سانفرانسیسکو. عکس از آلدریک ریوات (Aldric Rivat)

از خانه خود به تماشای گرند کنیون، مجسمه آزادی و شگفتی‌های پارک ملی یلواستون بنشینید

از داخل خانه خود به سفری خارق‌العاده به بیرون از خانه بروید. شما می‌توانید به‌صورت مجازی در پارک‌های ملی و جاذبه‌های گردشگری مشهور در سراسر کشورها در بستر گوکل آرتس و کالچر، به گشت‌و‌گذار بپردازید. خوب فکر کنید، مجسمه آزادی، گرند کنیون (یک ژرف‌دره در ایالت آریزونا)، پارک ملی «یلواستون»، یادبود ملی کوه راشمور (ایالت داکوتای جنوبی در آمریکا) و جزیره آلکاتراز، همه‌و‌همه به آسانی در اختیار شما هستند. نکته قابل‌توجه این سفر هم این است که بازدید از آن‌ها، هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و لازم نیست در صف‌های طولانی منتظر بمانید.

اگر دوست دارید شکوفه‌های گیلاس مشهور را در سراسر دنیا تماشا کنید، به ???? ???، سر بزنید. از تفرجگاه شکوفه‌های گیلاس رود «مگورو» در توکیو گرفته تا «تیدال باسین» (Tidal Basin)، سد مصنوعی در واشنگتن دی‌سی، اینجا برای راضی نگه‌داشتن علاقه همه، کافی خواهد بود. شما می‌توانید ساعت‌ها در تورهای مجازی بگردید و مطمئن باشید که به‌هیچ‌وجه، گذشت زمان را حس نخواهید کرد.

از یک باغ گیاه‌شناسی دیدن کنید

باغ گیاهشناسی برونکس

باغ گیاه‌شناسی برونکس در نیویورک. عکس از هیرویوکی مات سوموتو (Hiroyuki Matsumoto)

تعداد زیادی از باغ‌های گیاه‌شناسی در کشورهای مختلف، با پیشنهاد تورهای مجازی برای لذت‌بردن مسافران، در اختیار شما هستند. هنرستان هنرهای زیبا در باغ گیاه‌شناسی در واشنگتن دی‌سی به‌علت شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت، حداقل تا یکم آوریل (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) بسته خواهد بود. اگرچه در همین حین، شما می‌توانید با یک تور مجازی در باغ‌ها و چشم‌اندازهای زیبای آن‌ها، غرق شوید.

به یک کلاس هنری بروید

 کلاس هنری

عکس از دین میچل (Dean Mitchell)

طبق گزارش وب‌سایت «آرتزی» (Artsy)، تعداد زیادی از دانشگاه‌ها، کلاس‌های هنری مجازی رایگان برگزار می‌کنند که بیشتر آن‌ها، با دیدگاه جهانی در اختیار شما هستند. شما می‌توانید در میان تصاویر به مطالعه تاریخ ژاپن بپردازید یا هنر مصر باستان و اشیای عتیقه را کشف کنید.

این ضرب‌المثل به گوشتان خورده است؟ «وصف العیش، نصف العیش». اگر نمی‌توانید سفر کنید، حداقل چند ساعت در هفته را به تماشای تصاویر مکان‌هایی که آرزوی سفر به آن‌ها را دارید، سپری کنید. درست است؟

به موسیقی زنده گوش کنید

 موسیقی زنده

عکس از مارک اس (Mark S)

آیا ویروس کرونا، برنامه‌های سفر شما به رویدادهای مختلف موسیقی مانند کنسرت‌های نوروزی ایران، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و غیره را کنسل کرده است؟

خوشبختانه، برخی از گروه‌های موسیقی و موسیقیدانان در ایران و در کشورهای سراسر جهان، در حال برگزاری «تورهای مبلی» (couch tours) هستند، زیرا کنسرت‌های آن‌ها تا اطلاع ثانوی به‌علت محدودیت‌های جدید فاصله‌گیری اجتماعی کنسل شده است.

طبق گزارش‌های «ان‌پی‌آر» (NPR)، مسافران همچنین می‌توانند از اجراهای زنده مجازی گروه‌های جاز، فستیوال‌های موسیقی الکتریکی، کنسرت‌های کلاسیک و غیره لذت ببرند.

یک فیلم تماشا کنید

تماشای فیلم

عکس از جینز کروتر (Jens Kreuter)

ذهن خود را از تمام اتفاق‌های دیوانه‌واری که در بیرون از خانه در حال رخ‌دادن است دور کنید و روی مبل، دراز بکشید و آخر هفته را با تماشای فیلم‌های مناسب و مثبت برای عاشقان سفر، بگذرانید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که فیلم «بخور، عبادت کن، عاشق شو» (Eat, Pray, Love) یا «ماما میا» (Mamma Mia) را ببینید، البته فیلم‌های کلاسیک و سریال‌های تلویزیونی مختلفی برای انتخاب‌کردن وجود دارد و راستش را بخواهید، لیست آن‌ها آن‌قدر طولانی است که وقت شما را تا اطلاع ثانوی پر خواهند کرد.

روز خود را به مانند یک فرد سلطنتی بگذرانید

قصر باکینگهام

قصر باکینگهام

تاج را روی سرتان بگذارید و آماده یک تور مجازی در قصر «باکینگهام» انگلستان شوید. شما می‌توانید در این تور، نگاهی به اتاق تاج‌وتخت، راه‌پله بزرگ، اتاق نقاشی سفید و غیره بیندازید. البته باید بدانید که امکان تماشای کل کاخ وجود ندارد، اما دلسرد نشوید، همین گزینه‌های موجود هم سر شما را برای چند ساعت گرم خواهد کرد.

به ساحل، سفر کنید

ساحل کرواسی

عکس از اندرز وایداسکات (Anders Wideskott)

به نور خورشید و کمی ویتامین دی احتیاج دارید؟ به پخش زنده ????? ???? برنامه یوتیوب (Hvar’s 24/7) در ساحل دریای آدریاتیک، سر بزنید تا ببینید هوا در این شهر ساحلی جادویی کرواسی چطور است. ما به شما کاملا حق می‌دهیم اگر پس از تمام‌شدن این شرایط، در اولین برنامه سفر خود، به اینجا بیایید. شما همیشه می‌توانید با بررسی وب‌سایت کجارو، مناسب‌ترین و به‌صرفه‌ترین تور کرواسی را از آژانس‌های معتبر انتخاب و خریداری کنید تا به سفر رویایی خود به کرواسی، جامه عمل بپوشانید.

شما همچنین می‌توانید در «سنت لوسیا»، کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب از قلمروهای فرادریایی فرانسه، از نور آفتاب و ماسه‌ها لذت ببرید. تمام کاری که باید انجام دهید، رفتن به صفحه اینستاگرام «تراول سنت لوسیا» (@TravelSaintLucia) و شرکت‌کردن در لایو آن‌ها است. در ساعت ۷:۳۰ عصر روز ۳۱ مارس (۱۲ فروردین)، در یک کلاس مجازی آشپزی پر از طعم‌های محلی در این صفحه شرکت کنید. در ساعت ۱:۳۰ بامداد روز دوم آوریل (۱۴ فروردین)، آماده یک مهمانی زنده طولانی با اجرای دی‌جی‌های معروف باشید و روز هفتم آوریل (۱۹ فروردین) در ساعت ۷:۳۰ عصر، از تورهای مدیتیشن در ساحل لذت ببرید.

جزیره زیبای برمودا نیز هرروز، یک پخش زنده دارد. لباس ساحلی خود را بپوشید، یک نوشیدنی خنک آماده کنید و آماده لذت‌بردن از یک روز ساحلی آفتابی شوید.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه